Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 17 819
  • 216
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 289
Мейвис, направо съм озадачена от този подход на учителите. В това отношение ние явно сме попаднали на чудесни педагози. Нашата учителка по-скоро би обвинила себе си, че не е взела контролното за проверка, отколкото да набеди едно 8 годишно дете в разсеяност. За всички е ясно, че концентрацията на  тази възраст все още не е изградена.
А и аз съм на мнение, че още им е рано за бележници във втори клас.

# 16
  • София
  • Мнения: 9 517
странна логика демонтрират и класната и учителката по български /вие имате отделна учителка по български, така ли - данеби и тя и класната да не са начални педагози, защото мисленето им е по-скоро като за учители в по-високи класове?/

# 17
  • София
  • Мнения: 11 773
Мейвис озадачена съм от подхода на вашите учителки към малки деца,които за първи път се сблъскват с оценяване.

странна логика демонтрират и класната и учителката по български /вие имате отделна учителка по български, така ли - данеби и тя и класната да не са начални педагози, защото мисленето им е по-скоро като за учители в по-високи класове?/

И аз това искам да попитам.Двете госпожи ми се струват малко далеч от началната училищна педагогика.

# 18
  • Мнения: 1 181
По български език и домашен бит е друга учителката, по аглийски - трета, по информатика пък имат господин. Относно специалностите на учителите знам със сигурност, че тази по бългаски е с НУП, предполагам че класната им също...

# 19
  • Мнения: 24 467
Моето виждане е, че непредадено контролно е равносилно на липсващо такова, за което следва да се напише двойка. В крайна сметка децата са си в клас /не е като при забравено домашно/, пишат и в края на часа предават, ако има какво да предадат. Щото, съгласете се, всеки може след това вкъщи да си направи нещата на шест и да претендира, че, видите ли, това го били правили на контролното, ма на- забравили да предадат в края. Как ще забравят, като им се казва по няколко пъти и като всички останали деца това правят- пишат и предават?
Само дето не е добре да се почва тъй от ІІ клас за първа оценка. Ако аз бях учител, първия път бих поставила забележка и бих говорила с родители и деца на род. среща. Но за по- натам децата следва да си знаят, че неизпълнена задача си се оценява със слаба оценка. Пък защо не предали- това няма значение, да се учат да изпълняват. Животът няма да ги чака, той няма като една маминка или бабинка да ги глези и да им прощава непрестанно, а не е и редно.

# 20
  • ...живея на последния етаж...
  • Мнения: 709
Досега винаги съм подкрепяла действията на учителите и защитавала репутацията им пред детето, дори когато не съм била твърде съгласна с методите им. 


До 12 клас със сигурност ще си промениш позицията. За да си учител, трябва да си го имаш призванието, да ти идва отвътре. А не само да ходиш на работа, да мине денят..................
И какво ще стане, ако госпожата мине и събере диктовките?

# 21
  • Мнения: 4 841
Заинтригувах се от казуса  и говорих със сина ми (четвърти клас) как се процедира при тях. Каза, че само в началото на първи клас госпожата е минавала по редиците и е взимала едва ли не от ръцете им тетрадките. След това вече им казва да предадат тетрадките (или тестовете), напомня го няколко пъти, но след това всеки, който е присъствал в часа и е писал, но не си е предал тетрадката (или теста) получава двойка. Според него в класа имат едно-две деца, които понякога не си предават тетрадките/тестовете, защото или нищо не са писали, или са писали глупости, и след като така и така ще имат двойка, поне да не се излагат да ги цитират после при обсъждането и поправката  Rolling Eyes Странна логика, но явно не е прецедент, щом го има като установена практика.

Моето виждане е, че непредадено контролно е равносилно на липсващо такова, за което следва да се напише двойка. В крайна сметка децата са си в клас /не е като при забравено домашно/, пишат и в края на часа предават, ако има какво да предадат. Щото, съгласете се, всеки може след това вкъщи да си направи нещата на шест и да претендира, че, видите ли, това го били правили на контролното, ма на- забравили да предадат в края. Как ще забравят, като им се казва по няколко пъти и като всички останали деца това правят- пишат и предават?
Само дето не е добре да се почва тъй от ІІ клас за първа оценка. Ако аз бях учител, първия път бих поставила забележка и бих говорила с родители и деца на род. среща. Но за по- натам децата следва да си знаят, че неизпълнена задача си се оценява със слаба оценка. Пък защо не предали- това няма значение, да се учат да изпълняват. Животът няма да ги чака, той няма като една маминка или бабинка да ги глези и да им прощава непрестанно, а не е и редно.

Подкрепям напълно и по двете точки  Peace


# 22
  • Мнения: X
Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му. Разказах й какво ми е представил той като информация и помолих да говори с колежката си, за да разбере какво точно се е случило.  Съответно тя знаеше какво е станало и ми каза - децата в петък правили диктовка входно ниво по БЕ, след приключването на която са си предали тетрадките с изключение на него. И сега тук нещо ми се губи, идея нямам защо моя хубостник не е предал. Всъщност имам - щото вятър го вее на бял кон и кой знае къде се е отплеснал, но факт е, че диктовката му е добра, почти без грешки.
А освен с класната, с детето поговори ли? Попита ли го дали е видял, че съучениците му след диктовката си предават тетрадките на госпожата? Ако е видял, какво му е попречило да направи същото? Ако пък не е видял, защо се е получило така? Опитай се да видиш нещата от неговата гледна точка. Може да има нещо, което го притеснява или му пречи да се концентрира достатъчно. Добре е да го изясните навреме.

Моето виждане е, че непредадено контролно е равносилно на липсващо такова, за което следва да се напише двойка.
Това е и моето виждане по въпроса. Стига нещата предварително да са обяснени и на децата, и на родителите. Все пак става дума за второкласници.

# 23
  • Мнения: 9 990
Заинтригувах се от казуса  и говорих със сина ми (четвърти клас) как се процедира при тях. Каза, че само в началото на първи клас госпожата е минавала по редиците и е взимала едва ли не от ръцете им тетрадките. След това вече им казва да предадат тетрадките (или тестовете), напомня го няколко пъти, но след това всеки, който е присъствал в часа и е писал, но не си е предал тетрадката (или теста) получава двойка. Според него в класа имат едно-две деца, които понякога не си предават тетрадките/тестовете, защото или нищо не са писали, или са писали глупости, и след като така и така ще имат двойка, поне да не се излагат да ги цитират после при обсъждането и поправката  Rolling Eyes Странна логика, но явно не е прецедент, щом го има като установена практика.

Моето виждане е, че непредадено контролно е равносилно на липсващо такова, за което следва да се напише двойка. В крайна сметка децата са си в клас /не е като при забравено домашно/, пишат и в края на часа предават, ако има какво да предадат. Щото, съгласете се, всеки може след това вкъщи да си направи нещата на шест и да претендира, че, видите ли, това го били правили на контролното, ма на- забравили да предадат в края. Как ще забравят, като им се казва по няколко пъти и като всички останали деца това правят- пишат и предават?
Само дето не е добре да се почва тъй от ІІ клас за първа оценка. Ако аз бях учител, първия път бих поставила забележка и бих говорила с родители и деца на род. среща. Но за по- натам децата следва да си знаят, че неизпълнена задача си се оценява със слаба оценка. Пък защо не предали- това няма значение, да се учат да изпълняват. Животът няма да ги чака, той няма като една маминка или бабинка да ги глези и да им прощава непрестанно, а не е и редно.

Подкрепям напълно и по двете точки  Peace




Умишлено цитирам, дори да стане чаршаф, но е добре да се прочете няколко пъти.

Отделно бих добавила, че във втори клас някои умеят вече да преписват, какво остава да скриват това или онова. Без да обвинявам детето на авторката в каквото и да е-прости факти от ежедневието на моето дете, когато то беше във втори клас.
При нас за непредадена контролна работа, а присъствие в час, също се поставя слаба оценка. С бележници и оценки са от 1 клас.

# 24
  • Мнения: 5 160
И моето виждане съвпада с чаршафа и добавката на Jizzlobber.
В началото на втори клас имаше двойки за непопълнено име на контролни листове.
Децата са способни да шмекеруват по всякакви параграфи.

# 25
  • София
  • Мнения: 1 861
Присъединявам се и аз към последните мнения. И във връзка с някои предишни се замислих... във втори клас са малки, да, завеяни - да, но докога е нормално да се "толерира" разсеяност? И не ви ли е страх от евентуални негативни странични ефекти от това?

# 26
  • Мнения: 2 898
За да си учител, трябва да си го имаш призванието, да ти идва отвътре. А не само да ходиш на работа, да мине денят..................
И какво ще стане, ако госпожата мине и събере диктовките?

Да, това за призванието го знаем. Но знаем и че понякога точно отвътре ти идва да накажеш някой, който все не е разбрал, който все не е чул, който все забравя да си предаде тетрадката. И на ученика нищо няма да му стане ако отиде и си сложи тетрадката на купчината пред учителя. Стига сте жалили децата. Във 2 клас могат да са достатъчно самостоятелни. Могат дори да преписват. Вече писах, че единственото, което не одобрявам е, че е било първа оценка.

Подкрепям мнението на Judy.

Мейвис, има разсеяни деца. Но има и отговорности, които се възпитават в училище. Разсеяните деца  забравят ли да говорят по телефона? Да ядат? Да играят?

# 27
  • по света
  • Мнения: 1 587
Аз също не приемам подобен подход към децата,още са малки във втори клас.Да не говорим че ако е някое чувствително дете може да му се нанесе голяма травма!!Незнам,дразни ме такова садистично отношение към 8 годишно дете!

# 28
  • Мнения: 9 990
Садистично?  Tired

# 29
  • София
  • Мнения: 985
Да, това за призванието го знаем. Но знаем и че понякога точно отвътре ти идва да накажеш някой, който все не е разбрал, който все не е чул, който все забравя да си предаде тетрадката.

А защо трябва да се наказва?
 Със сигурност има други, много по-добре работещи методи от наказанието, които не причиняват стрес у децата. За тази работа се изисква  много търпение и предварителна подготовка. За съжаление много малко начални учители ги притежават.

Общи условия

Активация на акаунт