Предучилищна за 5-годишните

  • 23 691
  • 144
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 352
Към момента нямам какво да пиша конкретно, но темата ми е интересна.
За развиване на фината моторика са добри  разни домашни игри - редене на мозайки, правене на картинки от мъниста от този вид , повтаряне върху пунктир, рисуване между две линии без да се блъска в тях. 

# 46
  • София
  • Мнения: 9 517
Присъединявам се към темата с леко притеснение и молба за съвет.Баткото започна първа група в училище,той е януари месец и тръгна с предния набор.Не знам дали,зашото е по-малък от останалите,но учителката казва,че е много разсеян и не внимавал,той самия се оплаква,че само учене учене не искал.Не му се ходи вече на училище  Sad
Иначе се справя,знае много букви не само тези,които са учили,знае да събира и извжда отдавна,знае и трицифрени числа.Задачки от сорта голямо малко са смешнио за него.Но...
Как да го накарам да се концентрира и да седи мирен и да учи.
25 минути на учебен час май му е много:(
не мога да ти дам отговор - синът ми е декемврийче и ходеше с набора си на градина - почти няма писано от него в тетрадките от ПУ... сега щерката учи по същите тетрадки и наскоро разглеждахме неговите - знае и помни всеки въпрос и всеки отговор, но в тетрадките няма нищо написано - мъничък е още просто, а и момчетата по-трудно се концентрират поне според мен. Изчакай го и ако продължава така и в 4-та група аз на твое място бих го пуснала да повтаря ПУ, но за да не му е скучно в училище, ако имаш възможност, естествено...

Много деца могат да смятат, да пишат, да четат, обаче когато не са достигнали емоционална зрялост за училище, им е трудно, ама много трудно в първи клас - когато няма способност за концентрация, няма полза от натрупаните знания - това е лично моето мнение, на база моя опит с момче-декемврийче  Peace

# 47
  • София
  • Мнения: 1 979
Дзвер, много ти благодаря,била си в моето положение,черпя ценен опит.
Днес имаше продължение,обясни,че му се уморявала ръката от толкова писане,аз знам,че му е трудно да пише,дори една права черта не може да направи. Изобщо не играели,а само учели  Sad
Моли ме да го "напиша" от училище,разбирайте отпиша.
Сега съм в дилема,да го отписвам ли или д продължи да ходи да видим как ще се справя и в случай,че продължи да изостава да гонакараме да повтори ПГ,както ти каза.Страх ме е да не намрази училището,но ме е страх и да не започне да се отказва лесно.Не знам!  Sad

Направо ще се побъркам от размисли,много тънък момент ми се вижда и се притеснявам да не сбъркам.
Ох, много е трудно да си майка  Sad

# 48
  • София
  • Мнения: 9 517
а какво толкова пишат в това училище /не бях разбрала, че карате ПУ в училище/? Нашите в 3-та група в детската не са се юрнали да пишат все още - вярно, слагат знаци, очертават по прекъсната линия, писаха О и А, но не е някакво постоянно писане.

# 49
  • Мнения: 3 993
И аз това мислех да попитам, за какво изморително писане говориш? Няма такова писане за 5-годишните. 
На мен ми се струва, че е малко това дете за училище и за уроци на чин. Все пак е набор 2009, още не е навършил 5 години. Аз като знам в групата на мойта, набор 2008, какви са бебешори, не ги виждам в училище дори в момента 5-годишни, някои по-близо до 6.  Simple Smile
Имат в групата едно момиченце, родено януари 2009 г., то си върви наравно с по-големите от началото още, няма разлика в поведението и развитието заради разликата във възрастта. Ама си е до дете, индивидуално е всичко.

hetera, не знам какви са ти били мотивите да го запишеш на предучилищна в училище толкова малък, дефакто е започнал на 4 г. и 9 м. Трябваше да се поинтересуваш предварително какъв е режима в училище, защото се знае, че в училище няма игри и забавления както в детската градина. Явно на него му идва нанагорно. Аз бих го отписала и след 1 година - пак. Макар че след 1 година той много добре ще си спомня колко му е било тегаво в училището.
А 25 минути учебен час не може да му е много, това е съобразено с възрастта му. Освен, че не харесва обстановката и режима, може да не харесва учителката и/или другарчетата си.

# 50
  • София
  • Мнения: 1 979
Little wingels , мотивите ми бяха много сега не ми се оправдава.
Не съм съгласна,че дете на 5 трябва да учи по 25мин. не мисля,че е съобразено с възрастта,на 7 учат по 40мин,а на 5 по 25,а разликата между двете възрасти е огромна.
Освен това не знам как така се знае,че в училищните подготвителни групи се учи повече то тези в детските градини.Защо?Нали идеята е да имат еднаква подготовка преди първи клас,как така едните ще учат по една програма и с един материал,а другите по друга и друг?
Когато отидох да видя условията видях куп играчки и телевизор не ми е и минало през ума,че от трите часа,които той прекарва там 1,30мин ще са в уроци  ooooh!
Извини ме,но малко се обидих все едно аз съм виновна и съм навредила целенасочено на детото си.  Sad

Дзвер , пишат по контур буквите.Взели са всички гласни + М,Н,Р,С,Л
А сме декември  ooooh!

# 51
  • София
  • Мнения: 9 517
Little wingels , мотивите ми бяха много сега не ми се оправдава.
Не съм съгласна,че дете на 5 трябва да учи по 25мин. не мисля,че е съобразено с възрастта,на 7 учат по 40мин,а на 5 по 25,а разликата между двете възрасти е огромна.
Освен това не знам как така се знае,че в училищните подготвителни групи се учи повече то тези в детските градини.Защо?Нали идеята е да имат еднаква подготовка преди първи клас,как така едните ще учат по една програма и с един материал,а другите по друга и друг?
Когато отидох да видя условията видях куп играчки и телевизор не ми е и минало през ума,че от трите часа,които той прекарва там 1,30мин ще са в уроци  ooooh!
Извини ме,но малко се обидих все едно аз съм виновна и съм навредила целенасочено на детото си.  Sad

Дзвер , пишат по контур буквите.Взели са всички гласни + М,Н,Р,С,Л
А сме декември  ooooh!


не си виновна, докато не отидат децата ни в първи клас, никой не знае, че нивата на ПУ групи са различни не само в градината и училище, но и в различните градини. Такава боза е ПУ, че не ми се говори... Когато синът ми отиде в първи клас се оказа, че в класа има поне 4 нива - от знаещи да пишат и четат, до не знаещи нищо, ама нищичко...

иначе учене 25 минути не е проблем, но зависи как се учи - дали под формата на игра или като за ученици... мисля, че не сте попаднали на подходящ учител, за съжаление, но какво да направиш нямам и идея...

# 52
  • Мнения: 18 582
hetera, за дете на 5 г. 25 мин. на мен ми се виждат нормално време да се съсредоточи върху занимание. Може би е добре да поработите върху това и вкъщи. Дъщеря ми е 1ва предущилищна група в ДГ и не знам точно колко и кои букви са взели, но днес каза съвсем сама всичките букви от ЛОГОПЕДИЧЕН КАБИНЕТ (това, докато чакахме пред въпросния кабинет). Не сме учили букви, знае само отделни (нейната, на мама, на тати и т.н.) Според мен сте попаднали на начална учителка, която няма много опит с дечурлига в градинска възраст.

Според мен е по-добре да го отпишеш и да обясняваш след година-две като тръгне на училище, че няма отказване, отколкото да намрази училището преди да е започнал дори първи клас.

# 53
  • София
  • Мнения: 9 517
hetera, стана ми мъчно и за теб и за детето, напомняш ми за мен и моето дете, но аз нямах избор, или поне си мислех, че нямам избор... избързването по някога може да доведе до много проблеми - не само в обучението, но и най-вече в самочувствието на детето... аз бих го оставила в ПУ, но не бих го назорвала, ще говоря и с учителката - няма спешна работа да изучи буквите. Ако учителката не е склонна на компромис по този въпрос вече бих го отписала. Самочувствието и желанието за обучение са много важни, ако тях ги има, останалото няма как да не си дойде на мястото  Peace

# 54
  • Мнения: 10 547
Чакайте, чакайте малко сега. Дали в ДГ или училище програмата и режимът на обучение са същите. Часовете, учебните отново са с еднаква продължителност.
Не мислете, че посещението на ПУ в ДГ ще се различава с нещо, що се отнася до сериозната част. За игрите дори и из ДГ е различно.

# 55
  • София
  • Мнения: 9 517
Чакайте, чакайте малко сега. Дали в ДГ или училище програмата и режимът на обучение са същите. Часовете, учебните отново са с еднаква продължителност.
Не мислете, че посещението на ПУ в ДГ ще се различава с нещо, що се отнася до сериозната част. За игрите дори и из ДГ е различно.
Не мисля, че посещението на ПУ в ДГ и училище се различават по нещо що се отнася до сериозната част, мисля, че от ПУ до ПУ може да има огромна разлика и тя зависи от учителя, който обучава децата, независимо дали са в училище или детска градина. Както съм и убедена, че от първи клас до първи клас има огромна разлика, а същото важи и за втори и трети клас /до тук съм стигнала.../. Учителят оказва огромно влияние - ако търчи по материала и не следва разпределението, зависи и по кое издателство работи и какво му е отношението към самия образователен процес... огромни разлики има за съжаление  и субективния фактор играе решаваща роля Peace

# 56
  • Мнения: 3 993
hetera, съжалявам, че се чувстваш обидена от думите ми, не съм имала намерение да те обиждам, нито да ти търся сметка за мотивите. И на мен ми стана мъчно за момчето ти, което още не е навършило 5, а вече се оплаква от училището.

Не съм съгласна,че дете на 5 трябва да учи по 25 мин. не мисля,че е съобразено с възрастта,на 7 учат по 40мин,а на 5 по 25,а разликата между двете възрасти е огромна.

Като не си съгласна с програмата на МОН, да не беше записвала 4-годишния си син там. Както вече се писа тук, 5-годишните деца приемат нормално 25-минутните учебни занимания и не им тежат. После те се редуват с 25 минути игри. При сина ти режимът е същия. Сигурно проблемът е в учителката, както вече са ти писали, тя може да е твърде академична и да няма подход към малките деца.

В учебната програма и режима в ДГ и в училище няма разлика, но има разлика в учебните материали за ПУ на различните издателства, одобрени от МОН. Странно ми е това маратонско учене на буквите чрез писане, при нас няма да има изобщо писане на букви тази година, чак догодина. Сега учат буквите чрез разпознаване в думи. Твоето дете по кои материали учи, на кое издателство?

А, и още нещо. Учебните часове в един ден са по различни предмети, не само по български. Така че колкото и много да се струва на сина ти писането, всъщност не е така. По 4 учебни часа на ден ли има и колко от тях са по български - 1 или 2? 

# 57
  • София
  • Мнения: 1 979
Днес питх кога имат бългърски - самов четвъртък нямат,не си измисля детето.
Хубавото е,че вчера имаше пак картонче БРАВО /преди получаваше много такива,но не беше получавал отдавна/ и дори учителката го похвали,че знаел буквите,които са взели.
Днес казал на госпожата,че "това е най-хубавото училище" не се е и оплаквал и не е молил да не ходи.Дано е все така  Praynig
Иначе са по Моливко.Четох някъде,че от всички програми това била най-тежката  Crossing Arms

Little wingels , аз че съм си записала 4 годишния син на предучилищна сега няма нищо общо с това съгласна ли съм или не с програмата на МОН,той и догодина да беше тръгнал каква е разликата?Пак нямаше да съм съгласна с програмата. Не мисля,че в случая годините играят кой знае каква роля,някои деца от групата му,едва сега направиха пет години,синът ми ще ги направи след месец,т.е. разликата между него и тези деца е месец,толкова решаващ ли е този един месец според теб?

Учителката е много мила жена,харесах я от първия момент,в който я видях,само се моля да успее да му влезе под кожата и да го научи да обича училището и учението като цяло.

# 58
  • Мнения: 3 993
Не мисля, че е решаващ един месец разлика във възрастта  Simple Smile. Мисля, че ненавършили 5, както и на 5 години са малки за такава академична програма, каквато ти описваш. А разликата, ако не го беше записала на 4, щеше да бъде една цяла календарна година в негова полза.
Това не е програма на МОН. Това е програма на вашата учителка, която така е преценила да приложи на практика учебните материали на издателство "Моливко", които следват. В тези материали има наръчник за учителя, сигурно учителката ви следва него, не знам.

Аз отново ще ти опиша как са нещата в предучилищната група на дъщеря ми в детската градина, а ти си прецени сама кой къде греши и в кого е проблема.

Както вече писах, в нашата градина работят по материалите на издателство "Изкуства". Учителките редуват 20 (не 25) минути учене с 20 минути игра, които наричат ситуации. Режимът ни беше обяснен подробно на родителската среща и е видно закачен на таблото на групата, заедно с учебната програма - в кой ден от седмицата какви учебни часове по кои предмети имат и кога ги взимат, съответно ситуации преди обяд и следобяд.
Ученето им се поднася най-често като игра, защото това е най-лесния и най-добре възприеман от децата начин, ни обясни учителката. Както тя се изрази "Хич не обичат да им се казва какво да правят и да им се поставят задачи  Simple Smile, затова им измисляме игри".
Български имат всеки ден по 1 час. Правят си задачите от тетрадките, а после игри. Игрите с цел учене по български са от следния вид: учителката им задава определена буква и казва думи, а те трябва да кажат дали буквата я има в съответната дума; учителката им подава буква, а те трябва да назовават думи, които съдържат тази буква и който каже най-много думи без да се повтарят с вече казани, печели играта; нареждат се в кръг децата, учителката подхвърля топка по ред на всяко дете като му казва буква, с която да назове дума без да се повтаря с казани вече от другите деца или пък трябва да назовават само определена група като плодове, животни и т.н. Често им чете книжки, а те преразказват.
За поощряване и награда учителките слагат печати в различни форми и цветове на ръцете на децата. Печати се слагат за: показани знания, добро поведение като цяло и за най-прилежния в подреждането на играчките  Laughing.  После децата се фукат едно на друго кой има повече и по-красиви печати.  Simple Smile
На родителската среща ни обясниха изрично, че тази учебна година не се полага писане на букви, това ще правят догодина в 4-та група.
Ето така минават учебните часове в нашата предучилищна група. Не виждам никакви прилики, а само разлики с описаното от теб за училището на сина ти. И те не се дължат на  разлика в нивото на сложност на учебния материал, а са в начина, по който преподавателите поднасят материала и знанията на децата. А това е най-важното на тази възраст.

Като странична информация само в подкрепа на горното, тук ще вметна как практикуват педагозите във Френския институт. Дъщеря ми посещава детски курс по френски във Френския институт от 3-годишна, вече 3-та година. Заниманията представляват ателие с песни, танци, гледане на филми, игри, рисуване и апликиране. За 3-годишните заниманията са по 45 минути, а от 4 г. нагоре са 90 минути, два учебни часа по 45 минути с 5 минути почивка между тях. На 4-годишните им беше в повече това времетраене, но така бяха решили от ръководството на института и го въведоха експериментално. За 5-годишните вече е окей, изкарват 90 минути, но защото учителката като ги види, че са разконцентрирани, изморени или отегчени, веднага им сменя заниманието с друго по-развлекателно и намира начин пак да им привлече вниманието. Абе всичко е в учителката. 

# 59
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Запис да следя, че имам двама младежи в 3-та група (в детска градина). По Моливко сме и ние. Не знам кой го е определил като най-тежката програма, на мен лично ми харесва повече от другите, които съм виждала (ръка за ръка или нещо подобно беше). Разглеждала съм подробно всички тетрадки и книжки (1 мес. бяхме с гипс и си учихме в къщи), не мисля че има нещо особено трудно. Единствено моториката ми се вижда леко трудна, такива едни сложни кривулици рисуват, ама аз по принцип не съм особено сръчна, та е нормално може би да ми е трудно.  Mr. Green
По повод детето на Хетера... аз лично не съм фен на ранното даване на училище. Ако бях на нейно място, бих го пуснала да върви с набора си. Няма за къде да се бърза толкова. Още повече, че е момче, а знаем че момчетата доста по-бавно съзряват. Ако си върви с набора нищо няма да загуби, а ако от сега се уплаши и намрази училището, защото го карат да върши нещо, за което не е готов, после ще му е още по-трудно. Но това си е мое мнение, разбира се.
Нормално е според мен на различните места подготовката (макар и по една и съща програма) да е различна. Много зависи от учителката, от самите деца, от родителите, от още много неща. То в една група (клас) различните деца са на различно ниво, вие очаквате всички 5 или 6 годишни в държавата да са на едно ниво. Няма как да стане. И не е нормално да са на едно ниво. Но срещу свръхамбициозни учителки, които стресират децата трябва да се взимат мерки според мен. Лошо е за децата, не за друго. Ако на 5 год научи всичко, после 2 год ще умре от скука и ще загуби всякакъв интерес към ученето.

Общи условия

Активация на акаунт