Надарени деца

  • 13 213
  • 147
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 40 945
Нищо не бъркам, ама не ми се спори с теб повече, който ме разбира - добре.

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма за какво да спориш, защото това, което описвам е отвъд обичайното житейско разсъждение по въпроса. Хората са ги изучавали тези неща, сега продължават да ги изучават. На житейско ниво всеки си приказва всичко, защото така му е изгодно.

# 47
  • Мнения: 40 945
Ама така е, знам че ти си много учена и само с учебниците ставаш и лягаш, нали затова се оттеглям пред авторитета ти. Е, може малко да вникваш повече и в писаното от другите, ама нейсе.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Много добре вникнах в написаното, но не съм съгласна с това, което си писала. Вникване и съгласяване са различни неща.
Тъй като на мен темата с надарените деца и изобщо с децата извън "нормата" ми е много интересна, включително професионално, не само лично, доста чета и се интересувам, защото това пряко ми помага в работата. Това са деца на ръба на нормата и имат нужда от допълнително внимание, защото да си на ръба на нормата не е лесно, носи своите особености.

# 49
  • Мнения: 1 099
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.

# 50
  • Мнения: 1 459
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.
На възраст между 3,5 и 5 г. предпримачество и информатика?! ! Ето за такива родители говорех по-горе. Предлагам направо да почва да решава уравнения с по три неизвестни. После на десет години, дори и по-рано - препоръчайте ми добър детски психолог. Всичко прекомерно в един момент трябва да избие някъде.

# 51
  • Мнения: 10 607
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.
На възраст между 3,5 и 5 г. предпримачество и информатика?! ! Ето за такива родители говорех по-горе. Предлагам направо да почва да решава уравнения с по три неизвестни. После на десет години, дори и по-рано - препоръчайте ми добър детски психолог. Всичко прекомерно в един момент трябва да избие някъде.

То и до това ще стигне, ако има потенциала, за който говорим. Simple Smile Но за да стигне, трябва именно подходяща подкрепа.

# 52
  • Мнения: 1 099
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.
На възраст между 3,5 и 5 г. предпримачество и информатика?! ! Ето за такива родители говорех по-горе. Предлагам направо да почва да решава уравнения с по три неизвестни. После на десет години, дори и по-рано - препоръчайте ми добър детски психолог. Всичко прекомерно в един момент трябва да избие някъде.

Защо не ? Толкова ли е трудно да си представите, че децата се развиват различно и имат различни интереси. И не , не става въпрос да се търси под вола теле, а да се развиват талантите на децата. Точно това липсва в класическото образование и е задача на родителя.

Не сте длъжна да коментирате темата, ако нямате какво да кажете конкретно по въпроса, жлъчните коментари на никого не са в полза.

# 53
  • Мнения: 8 251
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.
На възраст между 3,5 и 5 г. предпримачество и информатика?! ! Ето за такива родители говорех по-горе. Предлагам направо да почва да решава уравнения с по три неизвестни. После на десет години, дори и по-рано - препоръчайте ми добър детски психолог. Всичко прекомерно в един момент трябва да избие някъде.

Защо не ? Толкова ли е трудно да си представите, че децата се развиват различно и имат различни интереси. И не , не става въпрос да се търси под вола теле, а да се развиват талантите на децата. Точно това липсва в класическото образование и е задача на родителя.

Не сте длъжна да коментирате темата, ако нямате какво да кажете конкретно по въпроса, жлъчните коментари на никого не са в полза.
Психическото развитие на децата е горе-долу еднакво освен ако няма някакви дефицити.
И ако дете на три има някакъв поренциал в някаква област,  то той не би могъл да се развива като при дете на 8 години.
Единствено с индивидуална подкрепа от родител нещо може да се случи. Това и в класическо и в иновативно образование.

# 54
  • Мнения: 1 459
Школи по предмет който му е интересен за по-големи деца- математика, литература, информатика, предприемачество.

Много е важно да го подкрепите сега навреме и да му дадете възможност да се развива. Много са важни учителите.

И не обръщайте внимание на коментари от сорта, че ще му навредите.

И не на последно място- спорт! Нарадените деца, често са много добри спортисти, което не само е здраве, но ги учи на дисциплина.
На възраст между 3,5 и 5 г. предпримачество и информатика?! ! Ето за такива родители говорех по-горе. Предлагам направо да почва да решава уравнения с по три неизвестни. После на десет години, дори и по-рано - препоръчайте ми добър детски психолог. Всичко прекомерно в един момент трябва да избие някъде.

Защо не ? Толкова ли е трудно да си представите, че децата се развиват различно и имат различни интереси. И не , не става въпрос да се търси под вола теле, а да се развиват талантите на децата. Точно това липсва в класическото образование и е задача на родителя.

Не сте длъжна да коментирате темата, ако нямате какво да кажете конкретно по въпроса, жлъчните коментари на никого не са в полза.
Не съм жлъчна, споделям мнение по темата, а и все пак имам известен педагогически опит. Авторката е уточнила възрастта 3,5г., която е достатъчно крехка. За спорта съм с две ръце, но не и за информатиката. Имам достатъчно наблюдения как влияе висенето пред електронни устройства от ранна детска възраст. Аз съм на принципа всяко нещо с времето си. Идвали са родители и ми казват: "Искам на 12 да говори и пише перфектно на три езика. Добре, ще му извадим душата и ще стане горе-долу, но кому е нужно? Какво ще стане, примерно ако на 20 г. говори гладко два западни езика? Няма да се реализира ли? Децата, които имат толкова феноменална памет, че могат да запомнят огромен обем нова информация за отрицателно време, са рядкост. Случвало ми се е да видя и деца, изпаднали в нервна криза, защото от сутрин до вечер са свръхнатоварени. Цял ден на училище, после 4 часа на занималня, събота и неделя пак го водят на занималня, шах и кой знае още какво. Как няма да дава на заето едно толкова малко дете? Не е приятна гледка дете, което си раздира тетрадките, чупи си молитвите и крещи, че мрази всички. Все пак нека си изживеят детството. Трябва да има игри и социални контакти с връстниците. После дълги години ще са все възрастни.

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Най-големият проблем на гениалните деца е, че околните, включително родителите, непознатите, медиите и кой ли не, дори невзрачната комшийка очакват надареното дете да бъде надарен възрастен и да ги очарова и да е изключителен възрастен. А в пубертета може да се окаже, че младежът не може да отговори на тези очаквания, защото иска да прави други неща или просто да не прави нищо. Затова някои от познатите ни надарени личности изпадат в някакви зависимости, депресии и какво ли не - от тях постоянно се изисква да са надарени цял живот, като панаирджийски мечки да показват нови и нови номера. Изтощаващо е.

# 56
  • Мнения: 29 390

Не съм жлъчна, споделям мнение по темата, а и все пак имам известен педагогически опит. Авторката е уточнила възрастта 3,5г., която е достатъчно крехка.

Авторката не се и появи да напише с какво е надарено детето ѝ. Тук само си гадаем....Дали е вундеркинд или е просто родителска амбиция....?

На 3,5 г., ако натиснеш едно дете, ще се научи и да чете, и да пише, но защо по ягодите да се случва това?!?! Има си подходящо време за всичко - и за букви, и за смятане, и за интеграли.....

# 57
  • Мнения: 1 459
Според мен чете темата. И на мен ще ми е интересно да се включи, а и мисля, че все пак никой не е бил груб, по Интернет не можем да ядем живи хора. Освен това не е длъжна изобщо да взима под внимание съветите ни. Всичко, което го казах, бих го казала и на свои близки, ако ми се стори, че претоварват детето си. Всеки родител сам си решава в крайна сметка. Специално за моето собствено дете на първо време мисля да го запиша само на плуване, това си е животоспасяващо умение, а и много хубав спорт. Четене, малко по малко английски. Вкъщи има музикални инструменти, времето ще покаже дали са й интересни.

Последна редакция: чт, 15 юли 2021, 22:29 от Atamagaokashii

# 58
  • Мнения: 1 099
Има огромна разлика дали родителят иска да тласне детето в дадена насока, защото му е фикс идея, или детето самостоятелно проявява интерес и му се отдава дадено нещо.

Много деца сами си показват какво им е интересно, без някой да ги натиска. Точно тези интереси трябва да се развиват.

Отделно в днешно време децата са много по-будни средностатистически и много по-бързо се развиват.

# 59
  • Мнения: 40 945
Точно така. Но родителите са длъжни никога да не губят трезвата преценка, защото не всяко рано развито дете става талант като зрял човек, и не всяко тръгнало бавничко дете остава средняче завинаги.
Всъщност в нашата презряна образователна система има шанс и за вторите, за разлика от други държави (Германия май е най-ярък пример), където рано-рано ти лепват етикета и после много трудно се прескача от потока на бъдещите бачкатори в потока на бъдещите мозъци. У нас тийновете имат лукса да могат да променят пътя си чак до пълнолетие.
Та ако след време талантчето забави не трябва да му се вади душата, а ако изоставащото в началото се засили трябва да бъде подкрепено. Изобщо, спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се и развитието на детето е в ръцете на родителите. Масовото образование е...масово, конфекция, която някак си трябва да пасне на всички. Фината настройка става с усилия в семейството, но винаги с мярка и без преждевременни изхвърляния, защото пилците се броят наесен.

Общи условия

Активация на акаунт