Петокласници 2022/2023 - Тема 2

  • 23 890
  • 748
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 13 206

Полезни връзки:
Сдружение на българските начални учители - тестове
Електронно четими учебници
Сайт "Уча се"
Състезания "Таралеж"
https://easymath.bg/
Календар на учебната 2022/23 година

Предишни теми:
Предучилищна:  1,
Първи клас: 1, 2
Втори клас: 1
Трети клас: 1
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1

# 1
  • Мнения: 29 446
Цоп, първа! Тенкс за новата тема....



По рисуване вашите учат ли по учебника? При нас само рисуват, не вземат нищо като материал.

# 2
  • Варна
  • Мнения: 1 180
Изпуснах старата тема - имах над 300 мнения да изчета. Но тази седмица баткото, мъжа ми и кучето ни бяха рожденици и нямах време за форума.
Честит имен ден на всички празнуващи днес.

Връщам се да наваксвам

# 3
  • Мнения: 68 714
Рисуват, имат два часа един след друг, и все остава за оцветяване вкъщи да бъде. Голяма му е мъка да ги довършва, ейй....и то тия парцали големи, с тия моливи докато се оцвети...зор ви казвам Simple Smile
Около 20 минути от първия час отивал в говорене, явно си преподава там теория годподинът...учебникът не съм го отваряла, та не знам по него ли е. Вчера донесе някаква ваза старинна - това тябвало да рисуват.

# 4
  • София
  • Мнения: 28 631
Ох, рисуване... Учителят им преподава някаква теория, явно, нямам представа дали е по учебника, след което искал да се опитват да я следват. Проблем не виждам в това, но според сина ми било много лошо, че не ги оставяли да рисуват както им е кеф. А и учителят им е някаква терца май. Не помня кога се разсърдил, че две от момичетата говорели и мълчал през целия час.

# 5
  • Мнения: 68 714
Не ги кефи явно да рисуват по зададена от даскала тема. И моят това мрънка, искал той да решавал какво да рисувал....абе номера ...

# 6
  • София
  • Мнения: 3 077
Благодаря за темата, Ваче.
Нашият по разказвателните учи само с уча се - гледа видеата и прави тестовете. Учебник не отваря. Добре, че доста запомня в час. Пише домашни по математика и английски и това е. Браво на любознателните деца. Аз нямам нерви за трошене повече и гледам да се щадя. Засега според школо е супер, но ще видим нататък.

# 7
  • София
  • Мнения: 723
За мен това, което учат в 5-ти клас по литература е ок. Нямам никакъв проблем с изучаването на начина на възприемане на създаването на света, както към и плавното преминаване от мит, приказка към литературно произведение ...за да разберат въобще какво е това литература...
По-късно ми става проблем почти цяла година изучаване на Стария/Новия завет....и след това старобългарска литература: отново от опита ми: изключително трудно е децата да възприемат писанията в Библията, както и Черноризец Храбър, Паисий, а и Софроний Враченски...то и по наше време не беше лесно...За мен трябва да се разглеждат по-скоро в историческия им контекст и етап в развитието на литературата, а не толкова от гледна точка на литературни качества на съответната творба, ама си стояха дълго време на тях...Не знам точно какво са изисквали от децата, беше 8 и май малко от 9 клас, а аз там не се бъркам, наистина, защото са големи деца..но голямо вайкане от страна на сина ми беше....

# 8
  • София
  • Мнения: 13 206
gadamer, разбира се, че предметите трябва да вървят паралелно, история, литература и т.н. но да се цикли цяла година върху текстове от типа на Легенда за Рома, включен по случай Ромското десетилетие, айде нЕма нужда. Голямата дори участва в пиеса от детската градина точно върху тази легенда по времето по което я включиха политкоректно в учебниците. За татуировките дето пишеш и аз не мога да ги понасям. Като цяло не мога да понасям национални символи на която и да е държава нарисувани по тениски, бицепси и задн**и... смятам го за крайно неуважително.
Нашите досега нямаха учител по рисуване. Та реално изобщо не знам какво се случва там. Ралка много обича да рисува и го прави добре, мисля, че няма да ѝ е особен проблем, ама знае ли човек..
Не ги кефи явно да рисуват по зададена от даскала тема. И моят това мрънка, искал той да решавал какво да рисувал....абе номера ...
Според мен има голям проблем с Музика и Изобразително изкуство. Децата не ги възприемат сериозно или ги възприемат като вид почивка (удоволствие). И това идва от началното училище където масово тия часове се заменят с БЕЛ и МАТ. А когато ги има, децата рисуват каквото си искат. Нещата трябва да са по средата. Може би ако учителят е интересен и атрактивен ще може хем да ги научи на каквото трябва, хем те да са с впечатление, че рисуват каквото си искат Wink Има начин да се направи, въпреки скапаната система.
Нашият по разказвателните учи само с уча се - гледа видеата и прави тестовете. Учебник не отваря. Добре, че доста запомня в час.
Ей това е супер качество! Моята голямата така изкара 12 г. Wink В гимназията не съм я виждала да учи, честно! Но в час винаги седеше на 1-ви чин и всичко попива. За сметка на студентството, където се скъса от домашни. Ако не е на лекции е в ателието или у дома и рисува като луда. Ами... имало Видов ден Wink

Последна редакция: ср, 26 окт 2022, 12:12 от Vache

# 9
  • София
  • Мнения: 1 639
...
Нашите досега нямаха учител по рисуване. Та реално изобщо не знам какво се случва там. Ралка много обича да рисува и го прави добре, мисля, че няма да ѝ е особен проблем, ама знае ли човек..
...

Аз ще ти кажа Simple Smile Миналата седмица са имали задачата да си нарисуват автопортрет и след това да го пресъздадат с глина. Явно моето дете е много назад от нивото за 5ти клас по този предмет Simple Smile И доколкото разбирам все още нямат учител, защото в дните, в които имат ТП, заместващата е в другата сграда.

Последна редакция: ср, 26 окт 2022, 12:55 от gato

# 10
  • София
  • Мнения: 28 631
Хм, на това бих получила чиста 2.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 5 537
Въпросът за сътворението беше в учебника по български език.
В петък ще имат две контролни. По математика и по география.

# 12
  • Русе
  • Мнения: 5 348
Записвам се в новата тема - все ми се иска да вярвам, че учителят може да направи атрактивен и скучния предмет.
При нас имаше предмет Религия - въвеждаха се основни понятия, как се наричат дрехите на свещениците, какво има в църквата, по-подробно се говореше за обичаите. Много умерено и подходящо поднесено беше.
По рисуване има тетрадка, пишат се някакви кратки планове - учебник вкъщи не се отваря Simple Smile В час имат задания/теми за рисуването.
По музика пеят Simple Smile Има и там някакъв опит за теория, ама с променлив успех Simple Smile
Уважавам всички деца, които имат талант и им е интересно в тези часове. Но те обикновено посещават школи извън училище.
По Технологии  чертаят - там имаме интерес. Проект някакъв ще правят също - не разбрах на къща, стая или нещо друго.

# 13
  • София
  • Мнения: 13 206
Аз ще ти кажа Simple Smile Миналата седмица са имали задачата да си нарисуват автопортрет и след това да го пресъздадат с глина. Явно моето дете е много назад от нивото за 5ти клас по този предмет Simple Smile И доколкото разбирам все още нямат учител, защото в дните, в които имат ТП, заместващата е в другата сграда.
Така ли! Ще видя аз защо не е разпечатана глината... Smile Няма да те издавам като информатор Satisfied

# 14
  • Варна
  • Мнения: 1 180
Според мен по предметите като ФВС, музика, рисуване, ТП не трябва да има оценки. Трябва да е само зачита се/не се зачита. Ясно е, че не всеки може да пее или да хвърли тежка топка на 3 м. Особено, ако децата не са в паралелка с усилено изучаване на някой от изброените.

Общи условия

Активация на акаунт