Петокласници 2022/2023 - Тема 2

  • 23 886
  • 748
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 68 712
За мен трябва да има. Винаги е имало.
Синът ми има 4 по ФВ..не е драма нито за него, нито за мен...

# 16
  • Мнения: 2 622
Не е имало винаги. Завършила съм гимназия 1995г., в дипломата ми за средно образование срещу физическо възпитание пише - зачита се.

Радвам се, че на щерката за сега не ѝ се налага да учи по нощите - ми тя вчера в 21.30 беше вече в леглото и заспала 🤣. Все още липсват достатъчно изпитвания за да се провери дали организацията, която си е направила за учене е успешна.

# 17
  • София
  • Мнения: 13 206
И аз смятам, че трябва да има оценки по тези предмети. Аз не мога да пея, но имам 6 по Музика. Смятам, че и без това общата култура дори на възрастните куца в областта на изкуствата и спорта. Така че не е зле да се повиши с наблягане на теоретичната подготовка. Пак казвам, че с едни добре подготвени методики и учители може да се научи много. Но очевидно целта не е в това, иначе нямаше 11-годишната ми дъщеря да е изгледала повече театрални постановки отколкото 70% от възрастните българи.

# 18
  • Бургас
  • Мнения: 16 199
Моя хубостник има 3 по ЧП ! И това след двете 5,които имаше. 🤔 Чак ми е странно. Уж знаеше уроците. Чакам да се прибере от училище и да каже,какво е станало.
Нетипично ми е за него 🤔👀

# 19
  • София
  • Мнения: 5 289
Е, щом не са се прибрали с тройка по рисуване, щото небето им не било достатъчно синьо, свиркайте си...

# 20
  • Варна
  • Мнения: 1 180
Евентуалната липса на оценки по Музика не означава да не се учи по предмета, да няма контролни и изпитвания или да не се обогатява общата култура.

# 21
  • Мнения: 9 903
Е, щом не са се прибрали с тройка по рисуване, щото небето им не било достатъчно синьо, свиркайте си...
Това ако е обяснено буквално така, е ужасно.
Като музикант намирам програмата по музика също ужасна, скучна и често неразбираема. Всъщност нямам толкова претенции към музиката на изучаваните съвременни/популярни песни, колкото към текстовете им. И това се съчетава със сложни определения за музикални термини, които не интересуват средностатистическия слушател. Т.е. няма баланс.
Синът ми не умее да рисува въобще и никой в училище не е успял дотук да му предаде някакви знания, но като си носи редовно боите, правилния кадастрон и не пречи в клас, си изкарва шестиците 🤭
Аз всъщност влязох само да се похваля, че вече имаме и ние Админ плюс 😆

# 22
  • Мнения: 29 446
Е, щом не са се прибрали с тройка по рисуване, щото небето им не било достатъчно синьо, свиркайте си...

Това реално ли е?....или хипотетично? Щото, ако е наистина, просто е ужасно......

# 23
  • Русе
  • Мнения: 5 347
тити А какви кабинети по музика имат в Холандия...децата с интерес създават групи, правят проекти за пред публика и т.н. И се слуша музика от различни епохи и стилове.
При нас г-жата си носила някаква преносима клавиатура с блутуут колонка и воала пиано. Поне полага усилия.
Това за синьото небе е като нашето "не клякаш хубаво" по ФВС Simple Smile Аз знам как се кляка с дупето назад, но при децата е друго.

# 24
  • Мнения: 9 903
тити А какви кабинети по музика имат в Холандия...децата с интерес създават групи, правят проекти за пред публика и т.н. И се слуша музика от различни епохи и стилове.
При нас г-жата си носила някаква преносима клавиатура с блутуут колонка и воала пиано. Поне полага усилия.
Това за синьото небе е като нашето "не клякаш хубаво" по ФВС Simple Smile Аз знам как се кляка с дупето назад, но при децата е друго.
Ами ние изкарахме 12 години в IB система, която не помня точно в Холандия ли е създадена, но е популярна в много държави и за музикалния департмент на училището ни мога да разказвам с часове. И тримата ми сина бяха ангажирани в ежегодните спектакли не само на, но и зад сцената в техническите екипи. В кабинетите/залите имаше по 15 кийборда, по 20 укулелета, само блокфлейтите си купувахме сами. И безброй перкусионни инструменти от всякакъв вид. Всяка година учеха различен инструмент - и някои деца откриваха, че е нещо, с което биха се занимавали и професионално. Имам страхотни спомени. Това в арабските емирства.
Но пък в Бг все още на много места има самодейни състави и извънкласни - хорове, танцови състави, вокални групи и др, на достъпни цени или дори безплатно, субсидирани от общините. Те компенсират учебната програма....

# 25
  • София
  • Мнения: 2 719
Безплатни уроци, тестове и др.
https://obrazovanieto.info/edu/course/index.php?categoryid=6

# 26
# 27
  • София
  • Мнения: 5 289
Небето си е реално, да, поне аз така разбрах от обясненията на детето. Помолих я следващия път като им се даде задача, изрично да попита за изискванията, преди да започне работа...

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 410
Аз не уча и не изпитвам петокласничката. Ако има нещо, което не разбира пита мен или баща си. Понякога само проявява желание да ми разкаже урока. За сега се справя отлично сама. Ако видя, че нещата започват да се движат в друга посока, ще сменям подхода.
 
 За ходенето на училище с ГТ , когато е първа смяна я караме заедно със сестра ѝ  (учат в едно училище). После се прибира с рейса. Понякога ходи да взима и сестра си. Втора смяна отива и се връща с ГТ.

 Относно оценките по музика, рисуване или физическо не съм сигурна дали трябва да ги има или не, но определено програмите трябва да се променят. Не може по физическо да се започва с нормативи - бягане, скачане, хвърляне на топка. Един час имат за подготовка, на следващия - изпит.


 Като цяло детето се справя. Поне за сега.

# 29
  • София
  • Мнения: 2 061
Ако ме питате мен, по нито един предмет не трябва да има оценки, не само по физическо и рисуване.
На същия принцип (не всеки може да пее) е и не на всеки му се отдава да пише и да се изразява ясно и разбираемо, не на всеки му идва естествено да се сети как се решават определени задачи по математика. Има неща които могат да се научат теоритично, но прилагането им в задачи/упражнения е друг въпрос.

Цялата работа е, че всеки по всичко иска да е отличник, което само по себе си е абсурдно. Колко съвършени хора познавате?

Общи условия

Активация на акаунт