Петокласници 2022/2023 - Тема 2

  • 23 887
  • 748
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 29 446
То до трети клас е така. Сърца и звездички. Не, че не е ясно кое отговаря на 6 и кое на по-малко.
Няма как да има по всичко зачита се. Как ще се класират децата за гимназии, за университет, ако всички имат по всичко само "да"?
По-големият въпрос всъщност, е трайността на наученото.... Според мен трябват доста повече упражнения и връщане върху стар материал. Иначе се научават едни неща и много скоро се забравят. Някои дори не се научават....

# 31
  • София
  • Мнения: 13 206
Ако ме питате мен, по нито един предмет не трябва да има оценки, не само по физическо и рисуване.
На същия принцип (не всеки може да пее) е и не на всеки му се отдава да пише и да се изразява ясно и разбираемо, не на всеки му идва естествено да се сети как се решават определени задачи по математика. Има неща които могат да се научат теоритично, но прилагането им в задачи/упражнения е друг въпрос.

Цялата работа е, че всеки по всичко иска да е отличник, което само по себе си е абсурдно. Колко съвършени хора познавате?
Разбира се! И в работата не трябва да има атестации и разлика в заплащането. Едни имат умения в едно, други компенсират с друго. Заслужават да са равни Simple Smile

# 32
  • София
  • Мнения: 2 061
А ако мениджърът използва уменията им, така че всеки да има принос за постигнатия резултат? Един е силен в маркетинга, друг в операциите. Кой от двамата има по-голям принос? И кой ще бъде по-мотивиран? Този, на който му се налага да върши нещо, което не харесва или този, който ври и кипи в задачата, която си му поставил? Защо всичко трябва непременно да е черно и бяло?

# 33
  • Мнения: 29 446
Защото има работа, която всеки или почти всеки може да я върши и такава, за която трябва много труд и специализация. Ако се получаваше еднакво заплащане, нямаше да има хора, които да се стремят към трудните, но скъпоплатени специалности и позиции.

Всеки има принос към спасения живот в операция - хирурга, анестезиолога, сестрата, санитаря, човекът, поддържащ изправността на машините и т.н. Обаче има разлика, нали.....?!?

# 34
  • София
  • Мнения: 2 061
Кой говори за еднакво заплащане?
Говорим за атестации (оценка на представянето).
Както и да е, темата е много оф топик.

# 35
  • Мнения: 378
Здравейте! Като гледам в темата се вихрят страсти! Няма нужда според мен. При две деца ученици, в две различни училища / едното от които уж "елитно" /, положението е... Disappointed Relieved. Петокласничката поне попадна на учители по математика и БЕЛ. Надявам се, че ще им дадат солидни познания / и постоянни /, за да се справят със 7-ното НВО.
Имахме род.среща - както навсякъде, има две-три деца, които развалят дисциплината. Надявам се, че няма да повлияят негативно и на останалите. Това, което ми харесва в класа е, че няма т.нар. "любимци" - няма лансиране на някои деца, няма "неглижиране" на други. Но... от четири паралелки пети клас, ръководството постоянно хвали едната - колко били умни децата, колко знаели и т.н. Детето ме пита - "Защо? Аз /ние / не сме ли умни и знаещи?" Незнам... ако попаднеш на Учители, това няма значение. Направо не ми се пише. От година на година все по-зле става положението.
Имаме тук-там по-някой пропуск по предметите, но като цяло добре се движи / учи в час. Няма оплаквания от нея, държи се ОК / което ме радва - не беше така в четвърти клас. Стигали сме до рев и молба за преместване от класа. /.
Иначе сега сме в измисляне на подаръци за Коледа - нищо не ѝ трябва, незнае какво иска, но... ИСКА! Голям ми е проблем това.
За оценките по музика, рисуване, ФВС и т.н. -  по музика не може да пее, но "учи" теория", текстове, ноти и т.н. и учителката гледа това и изпитва на това. По ФВС - госпожицата е леко пухкава и "тромава", но се гледа ентусиазма - бяга колкото може, скача колкото може. Да - като покриват нормативи, учителката е длъжна да напише оценка на това, което може, но в останалото време се оценява желанието и искането да се направи нещо. По рисуване също се оценява желанието, а не моженето. Да, оценяването по тези предмети е субективно. Но най-малкото за обща култура трябва да се изучават.
Голям ферман написах, но е така, като нямам време да се включвам по-начесто.

# 36
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 333
И при нас текат РС и има 2-3 момчетии, които развалят дисциплината. Нормално.
 Моята госпожица иска смарт часовник за Коледа. Аргументът е, че в училище не може да си ползва телефона и не й брои крачките 😉 Ще видим.

# 37
  • Мнения: 29 446
На моя му взехме такъв преди 2 години за някакъв празник. Носи го няколко пъти и сега събира прах.

# 38
  • София
  • Мнения: 13 206
Кой говори за еднакво заплащане?
Говорим за атестации (оценка на представянето).
Както и да е, темата е много оф топик.
Аз иронизирах, ако не е станало ясно. Не съм създавала тема за полемика, защото нямам желание за такава.

# 39
  • Варна
  • Мнения: 1 180
Здравейте. Знаете ли дали има олимпиада по БЕЛ в 5ти клас и евентуално кога се провежда?

# 40
  • sofia
  • Мнения: 1 190
По всички предмети, които изучават (без чужд език), има олимпиади от 5. клас. По БЕЛ общинският кръг трябва да се проведе до 27. януари 2023 г. На сайта на МОН има графици за всички предмети и за всички кръгове - общински, областен, национален.

# 41
  • Мнения: 378
Ох, на моята учителката по математика й казала да се запише на състезание по мат. На въпроса "Кое?", отговора беше - "Абе някакво, не помня!" "Кога?" - "Незнам". Нямам инфо да се провежда някъде състезание или олимпиада по математика. Но може би и аз не нахалствам - не търся инфо в нета, не я и питам. От моя гледна точка нека се "аклиматизира и почине", 'щото ако знае какво я чака после...

# 42
  • София
  • Мнения: 1 639
Ако ви е интересно какво сме учили преди 30г в 5ти клас по литература като произведения:

# 43
  • Мнения: 29 446
Моят хубостник днес със забележка, че не внимава в час. Rage

# 44
  • Бургас
  • Мнения: 16 199
Мен ме е срам да кажа колко имаме... Но някои от тях са за пълни глупости,ама...трупат бройка!
За мой ужас са цели 11 забележки!
Дано няма някакви наказания,че.....

Общи условия

Активация на акаунт