Петокласници 2022/2023 - Тема 2

  • 23 944
  • 748
  •   1
Отговори
# 720
  • Русе
  • Мнения: 5 353
А някои учители умело манипулират групата срещу дете/деца. И уж само коментират, пък то леко насочват поведението на едните деца към другите. Ако те не могат да принудят някой за нещо, групата го сочи с пръст и го кове.
 Мантра от детската градина щом кажеш "Без да искам." вече няма значение какво си направил. Изплюл си се в супата на другарчето без да искаш...
Личен опит.

# 721
  • Мнения: 1 841
А някои учители умело манипулират групата срещу дете/деца. И уж само коментират, пък то леко насочват поведението на едните деца към другите. Ако те не могат да принудят някой за нещо, групата го сочи с пръст и го кове
Оооо, толкова да ми е писнало от това, че нямам думи. Направо ми се сгажда, но явно си е доста разпространен "педагогически похват".

Отделно, че и родителите колкото и да говорят вкъщи, ако околната среда предразполага за сладка приказка в час, рязко пада влиянието от възпитанието вкъщи.
От "сладка приказка" до псувни, обиди и подигравки всъщност има бая път извървян в действия и бездействие от страна на родителите. И пак идваме до момента, в който едни деца са предразположени да си вършат заданията, други говорят сладко, а трети - агресират. Отделно не всяко дете може да се отпусне и да развие потенциала си с респектиращ преподавател, има плахи и срамежливи, които "разцъфват" при по-деликатен подход. Изобщо не е най-доброто решение всеки даскал да е старшина, дори и в специализирани институции за деца с проблемно поведение, камо ли в общо училище.

# 722
  • Русе
  • Мнения: 5 353
Без значение дали детето е тормозено или то предизвиква конфликт винаги има причина. Колкото по-бързо се открие тя, толкова по-добре за всички. Ако учители, психолог, деца и родители съдействат е идеалната ситуация. Но почти винаги някое звено е слабо.
Децата винаги са едни вкъщи, други в училище, трети в занимания през свободното време и т.н. - не е нещо ненормално. И възрастните сме едни в професията си, други на ваканция и т.н.
Етикетите и соченето с пръст не помага на никой.
Минах през всичко до тук с моя петокласник. Не е лесно, но продължавам да упорствам, той също.

# 723
  • София
  • Мнения: 1 641
Заглъхна нещо темата на петокласниците...Как изкараха ваканцията? В мързел и игри или в донаваксване на учебен материал?

# 724
  • Мнения: 29 761
При нас велик мързел първите дни - само ТВ и таблет, после си понаписа домашните и така. Имаха доста домашни, плюс някакъв проект по история, ама поне отхвърли...
Иначе хормоните яко го бият, само ми отговаря, постоянно тръшканици, няма оправия.....

# 725
  • Бургас
  • Мнения: 6 561
Моята девойка още в петък и събота преди ваканцията написа по МАТ и БЕЛ, за да може след това всеки ден да преговаря по един урок по история, защото днес трябваше да имат тест на цял раздел+ 2 урока от предния. И днес правили преговор, а тестът остава за другата седмица.

# 726
  • София
  • Мнения: 741
Моята девойка си раздели материала по БЕЛ, мат и немски - всеки ден по-малко, имаше дни ( особено около Великден), които й се паднаха пълна почивка...а последния ден учи и по история и така успя да си почине...

# 727
  • София
  • Мнения: 28 782
Петокласникът сега се сети, че ще правят тест по история Rage Бясна съм.

# 728
  • София
  • Мнения: 3 090
Аз освен да се похваля, че за първи път ходи на лагер, и то спортен, през ваканцията, с друго трудна работа. Със старание абсурд. Тетрадката по история чака за попълване. По математика е изкарал 6 на последното контролно само заради бонус единица от Кенгуруто. Никой от класа няма реална шестица на геометрията. Сега вече разбрал пропуските. По български също една шестица, там са рядкост, особено по литература и им се радвам искрено. 😊

# 729
  • Мнения: 29 761
Е, то от пети клас нагоре няма как да са само и единствено шестици. Въпросът е да нямат големи пропуски в знанията, че после ще видят зор.....

# 730
  • София
  • Мнения: 3 090
Това е така, но в началото на годината уговорката беше да е категоричен по БЕЛ и математика, но нещата не се развиват по план, особено с БЕЛ. На него оценката от дипломата няма да му е необходима, но матурата остава. Хайдути така и си му остана тъмна Индия и какво е искал да каже авторът. Няма желание за задълбочаване. Надявам се с уроци от следващата година да вървим в нужната норма. Още не съм ги измислила къде и как.

# 731
  • Русе
  • Мнения: 5 353
Повсеместен е мързела или по-скоро нежеланието да се прави "каквото ми кажат" и "каквото трябва" явно - не правим изключение. Смяна на настроението, изнервеност за няма нищо и т.н. с пълна сила.
Оценките шарени, но общия успех е ок.

# 732
  • Мнения: 29 761
Като се сетя и мен на тази възраст как ме мързеше...... Чак ми идва да не му викам толкова, че се мотае. Grin

По БЕЛ догодина ще се почва засилено, че, както има 2 години, така ще минат като миг.

# 733
  • София
  • Мнения: 28 782
Ох, аз много му набрах сутринта. Снощи и двамата бяхме по зъболекари, но след това можеше да преговори нещо, за да има повече време днес, но не... Мълчи и нищо не казва, а днес ме изненада.

Сега рецитира "Хайдути" на котката... Close

# 734
  • Русе
  • Мнения: 5 353
Защо стресирате животното Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт