Дете с аутизъм в градината. Какви права има - то и останалите?

  • 6 858
  • 107
  •   1
Отговори
# 90
  • Terra incognita
  • Мнения: 12 296
Ще ви кажа как е при нас- децата със соп първо минават обследване, след което на база резултата се изготвя индивидуален план за обучение и при нужда се назначава и помощен учител, който да помага на съответното дете в клас. Контролните и изпитванията са в олекотен, съобразен със състоянието на детето вариант. Съответно деца с по- тежки форми на аутизъм и т.н. не стоят цял ден в училище, а покриват определен норматив от часове, като основната цел е социална адаптация, което важи и за девете страни. Останалите деца от малки, още от дг се учат на ематия и взаимопомощ и трябва да видите, че за тях е дори удоволствие да помагат на съученика си в затруднение.

# 91
  • Мнения: 13 850

От страна на образователния процес, детето все някак ще избута до четвърти клас, вероятно с адски мъки. Какво обаче се случва в 5ти? По мое време повечето сменяхме училището с друго, но дори и да остане в същото вече няма да е в красивата детска стая за деца от 1ви до 4ти клас, а отива в по-строг гимназиален тип кабинет, който вероятно ще се сменя за всеки учебен предмет - постоянна смяна на средата и съпътстващ стрес, щото нали стресът от значително по-сложния учебен материал не е достатъчен. Започне ли ученето на дроби по математика от деца със СОП и се сещам за карикатурата, в която от рибка в аквариум се иска да изкатери дърво.

Вие вероятно не сте в течение кои деца влизат в категорията СОП, щом така смело слагате генерализирани  етикети под общ знаменател. Образовайте се малко по въпроса кои деца са соп според българското законодателство  преди да "творите" подобни съждения, защото тука хората четат и правят изводи от подобни писания и  като се появи едно дете Соп в класа им , то задължително започва да бива смятано за дебил.

Последна редакция: чт, 22 фев 2024, 13:55 от _re_ge

# 92
  • Мнения: 623
Ох,цялата история ми е ужасна,даже не разбрах какво се пита,как да махнат това дете от градината ли? И не, аутизмът не е заразен .

Представете си, че едно такова дете удари с тъп предмет фатално вашето дете. Понеже родителите му и те така упорито обясняват как аутизма не е заразен. Тия пледоарии ще върнат ли вашето дете от гроба?
Представете си, че "нормално" дете удари вашето с тъп предмет. Много такива случаи има. Тогава какви глупости ще говорите? Изключително отвратителен пост. Лъха на тесногръдие и пещерност от сто метра.

# 93
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 031
Шансът дете с аутизъм да удари друго е много по-малък отколкото дете в норма да го направи по простата причина,че голяма част от децата с аутизъм, особено агресивните,никога не се оставят сами без надзор(поне моят син и близки дечица с тази диагноза винаги имат придружител).
Искрено се усмихнах на коментара с дробите-моят син ги смята на ум и като цяло е добър математик в областта на алгебрата,но геометрията и други неща му куцат доста.А и тези часове от 5 клас ги кара индивидуално очи в очи с преподавателя, защото в клас му е шумно и се разсейва и нищо не може да научи.Тази година е в 8 клас езикова паралелка и единствено 5 часа по руски влиза с класът, защото учителката му настоява,а той се оказа изненадващо добър в този предмет.Така и той свиква с новите деца и те лека-полека с него.Догодина ще влиза в повече часове (надявам се,засега и той,и аз,и екипът,с който работи има това желание да опитаме,дано се получи).

Последна редакция: чт, 14 мар 2024, 16:04 от Елислава

# 94
  • Мнения: 623
Вятър и мъгла, пишете откровени неистини и глупости. Преди да разпространявате лъжи спрямо СОП, вземете се запознайте какво е това. Защото тоя форум го четат много хора, които си формират мнение от подобни нелепици като вашите.
Децата със СОП са деца с НОРМАЛЕН интелект. Дебело подчертавам, НОРМАЛЕН. Те имат поведнечески или обучителни нарушения. Те не са глупави или неможещи, възприемат информацията по различен начин и я интерпретират, различно.
Деца със СОП са Майкъл Фелпс, Симоне Бейлс, Парис Хилтън,Уолт Дисни, Том Круз, принцеса Беатрис, Джон Кенеди, Чанинг Татум и т.н. това са все СОПове, кой с АДХД, кой с дислексия и подобни.
Така че, моля научете се какво е СОП и престанете да лъжете наляво и надясно,  че тези деца са с лимитирани възможности. Да не ви обяснявам, че в ИТ сферата е пълно със СОПове. Направо се вбесявам, като чета подобни неграмотни постове от хора, които могат да чукнат в нета и за пет минути да се информират какво е СОП.

# 95
  • Мнения: 6 690
Дете със СОП е всяко дете с поставена диагноза от детски психиатър и издадено решение на ТЕЛК. По българското законодателство. Вече каква ще е диагнозата и какви ще са дефиците, в каква степен и в каква сфера от психичното, умствено, поведенческо, сензорно, двигателно развитие... вариантите са неизброими.

# 96
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 031
Много от децата със СОП нямат нито ТЕЛК,нито пък са посещавали някога психиатър (особено когато става въпрос за по-леки случаи), защото родителите масово ги е страх,че тъй ще се лепне етикет до живот на детето им.Примерно в класът на синът ми има едно момче,той е видимо със СОП,но нито има ТЕЛК,нито получава ресурсна подкрепа, защото не са поискали родителите.И в ДГ имахме подобен случай,там дори детето бе свръх агресивно,но майка му отричаше да има проблеми...

# 97
  • Мнения: 13 850
Дете със СОП е всяко дете с поставена диагноза от детски психиатър и издадено решение на ТЕЛК.
.
Това не е вярно. Продължавате са творите глупости, не се излагайте така. Грамотна сте, почетете, образовайте се  - Наредба за приобщаващо образование 2017 - почетете я малко на лягане.

# 98
  • Мнения: 2 751
Много от децата със СОП нямат нито ТЕЛК,нито пък са посещавали някога психиатър (особено когато става въпрос за по-леки случаи), защото родителите масово ги е страх,че тъй ще се лепне етикет до живот на детето им.Примерно в класът на синът ми има едно момче,той е видимо със СОП,но нито има ТЕЛК,нито получава ресурсна подкрепа, защото не са поискали родителите.И в ДГ имахме подобен случай,там дори детето бе свръх агресивно,но майка му отричаше да има проблеми...

Ей така като напишете “видимо” е чудно. И за мен много хора, с които ми се налага да общувам, ми се струват не ок, но това е смешно, говорите за дете.
Поредната тема, в която лъсва българската здравна и гражданска неграмотност, дано не съм права.

Последна редакция: пт, 15 мар 2024, 12:45 от помбер

# 99
  • Мнения: 623
Дете със СОП е всяко дете с поставена диагноза от детски психиатър и издадено решение на ТЕЛК. По българското законодателство. Вече каква ще е диагнозата и какви ще са дефиците, в каква степен и в каква сфера от психичното, умствено, поведенческо, сензорно, двигателно развитие... вариантите са неизброими.
Пълни небивалици. Много от децата със СОП не са стъпвали при психиатър и нямат ТЕЛК. Даже ТЕЛК имат много малка част от тях.
Натъртвам, децата с интелектуални затруднения са в специални училища, НЕ в масови. Вземете я прочетете тая наредба, пишете откровени глупости в тая тема.

# 100
  • Мнения: 13 850
.
Не си. Елислава е майка на дете с проблеми. Така че е наясно какво значи видимо и кой го вижда.

Последна редакция: пт, 15 мар 2024, 20:40 от _re_ge

# 101
  • Мнения: 6 690
Абе хора, направо смях ме хвана с вас. Как така децата с нарушения били в специални училища?!? Нали приобщаващото образование е именно за тези деца, да са в масово училище, да с е интегрират и т.н. хахха  вие пишете глупости направо
Работя с деца с увреждания и знам кой в какво училище ходи и изобщо съм вътре в системата. Логопед съм. Това работя. С такива деца с най-разнообразни нарушения в развитието. Няма как да се води СОП и да има право на безплатно ресурсно подпомагане, логопед, психолог и пр. Ако няма ТЕЛК, който се издава на база диагноза от психиатър. Езиковите нарушения, например, които са най-леките случаи, пак имат ТЕЛК.

# 102
  • Мнения: 13 850

Отговаряйте на мен, а не на Хейди. Тя не е наясно но аз съм.
Говори ли ви нещо екип за личностна подкрепа и какви да са неговите функции? А какви са условията за отпускане на допълнителна подкрепа? Както и какво пише за документите които се подават за нея? Прочетете Наредбата за ПО 2017  и специално отделете внимание на думите "ПРИ НАИЛИЧЕ на такива" . Условно наклонение. Държавата предоставя помощ  на всичко които имат нужда, а не само на тези които имат документи. Ако има документи - добре, ако нямат или родителят не желае(!) да ги предостави  - Екипът е задължен да прави самостоятелна диагностика. Дори е описано в какъв състав трябва да бъде и какви диагностични инструменти  да ползва.
Жалко, че сте в системата а не знаете тази "малка" подробност. Разбира се мога да продължа дискусията като кажа че РУ отказва обследване под предтекст че има много деца с нужни, няма специалисти и много други   и само тези, които са с ТЕЛК ще бъдат обслужени, което родителите преглъщат защото не знаят, че могат да пишат с оплакване до РУО , а и дори до министъра на образованието и  този проблем да бъде решен. Жалко е че системата използва незнанието на родителите, още по-жалко е че за да получи детето им това , което му се полага , трябва родителя да губи време за да  събаря вятърни мелници , което детето му няма. Заради което, вървейки по пътя на най-малкото съпротивление, той вади ТЕЛК. И затова наличието на Телк се спряга от такива като вас за обезателно условие,

# 103
  • Мнения: 6 690
А как се доказва тази "нужда"? Как според вас? С документи.
Ако родителят не желае да обследва детето си, няма как да стане, защото се приема за нарушаване на правата му. Затова има много недиагностицирани деца, които не могат да получат адекватна подкрепа,защото родителите отказват да видят проблема и да си диагностицират децата. И да, те имат "видими" проблеми за другите /специалисти, съученици, другите родители и пр., но не и за техните родители. Това затваря кръга и няма механизми за действие. Всички, които работим или сме родители, сме в системата и страдаме от системата. Не сме врагове,а теябва да се подкрепяме. Само заедно можем да постигнем промяна и реална подкрепа за всички деца.

# 104
  • Мнения: 623
Абе хора, направо смях ме хвана с вас. Как така децата с нарушения били в специални училища?!? Нали приобщаващото образование е именно за тези деца, да са в масово училище, да с е интегрират и т.н. хахха  вие пишете глупости направо
Работя с деца с увреждания и знам кой в какво училище ходи и изобщо съм вътре в системата. Логопед съм. Това работя. С такива деца с най-разнообразни нарушения в развитието. Няма как да се води СОП и да има право на безплатно ресурсно подпомагане, логопед, психолог и пр. Ако няма ТЕЛК, който се издава на база диагноза от психиатър. Езиковите нарушения, например, които са най-леките случаи, пак имат ТЕЛК.
Не знам какъв логопед сте, но сте адски неинформирана. Детето ми беше с езиково-говорно нарушение и е БЕЗ ТЕЛК. Детето ми има АДХД и е БЕЗ ТЕЛК. Направо съм потресена от Вашата неграмотност. И НЕ задължително да имате ТЕЛК, за да получите ресурсно подпомагане. И без ТЕЛК се назначава екип.

Общи условия

Активация на акаунт