Начални училища в Пловдив - Тема 4

  • 2 517
  • 78
  •   2
Отговори
# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 14 411
Не го знам това "Волов" - ако е "циганско", и аз не бих искала там, но както писах, ако се наложи, няма да ми е чак краят на света.

# 31
  • Мнения: 11 478
Казвала съм - децата ми учат в начално училище, т.е. след 4 клас задължително ще трябва да кандидатстват за друго. Е, ако не им е качествена средата (преподаватели, съученици, ръководство), нивото и на което ще са те ще е посредствено, и съответно няма да го имат този стремеж към качествено училище от 5 клас нагоре, независимо от всички усилия, които ще хвърлим в тази насока с баща им. С една дума - изборът на училище за мен е важен още от 1 клас.

# 32
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 760
Казвала съм - децата ми учат в начално училище, т.е. след 4 клас задължително ще трябва да кандидатстват за друго. Е, ако не им е качествена средата (преподаватели, съученици, ръководство), нивото и на което ще са те ще е посредствено, и съответно няма да го имат този стремеж към качествено училище от 5 клас нагоре, независимо от всички усилия, които ще хвърлим в тази насока с баща им. С една дума - изборът на училище за мен е важен още от 1 клас.
Именно! За мен също началото е много важно. Да се възпита в детето желанието да учи, да има подход към него, да се работи с него. Имам причини да живея точно тук, където съм и имам не по-маловажни причини детето ми да кандидатства в две желани училища. Едното ни е на същото разстояние като това, в чийто район живеем, другото е на другия му край. Но са в един район на града. Защо за детските градини и ясли няма райониране в рамките на квартала, а за училищата има? Ето това не мога да си обясня. Ако, да речем, се районират децата в Западен да имат равно право да кандидатстват във всички училища в Западен, то все ще се намери подходящо училище за всяко дете. Но, в случая, ни поставят в положение, в което се задължаваме да запишем детето в точно определено училище. Дали е добро или не, дали е желано или не, няма значение. За мен това е заравяне на главата в пясъка. Има проблем, слагаме ограничение и вече няма проблем, защото няма избор. Ето, затова се налага родителите, които имаме предпочитания, да мислим как да заобиколим системата. Може да не е ОК, но след като ме задължават, а аз не желая, ще намеря начин да заобиколя по съвсем легален начин правилото.
И само да вметна, децата, желаещи да продължат след 4-ти клас в различно от кварталното училище, се оказва, че трябва да посещават допълнителни занимания едва ли не от първолаци. Отново нещо сбъркано има в цялата система и тя не е в полза на нашите деца.

# 33
  • Мнения: 1 228
За мен това райониране е тотално сбъркано. Адресът на детето е най-малкото, което би трябвало да определя училището, в което то ще учи. Ако нямаше такива недомислени правила, нямаше да има и родители, които да търсят вратички, за да запишат детето си в желаното училище. За мен адресния критерий е дискриминиращ по отношение на образованието на децата. Защо трябва моето дете да учи там, където му е определил някой чиновник, а не там, където родителите му решат да го запишат? И, да, от тези съм, които са си сменили адреса на детето още след раждането му и не ме е срам от това! И не, не е фиктивно, води се при баба си и баща си, въпреки че не живеем там. В днешно време, когато 90% от родителите си водят и вземат детето с кола до и от училище, е нелепо адресът да е водещ. Би следвало да се помисли над това да се направят привлекателни всички начални училища, за да има желаещи за тях! А не да се ограничава наплива на децата по адресен признак!
Моите наблюдения пък са, че 90% от децата, ако с в кварталното си училище, си ходят сами, да речем, от 3-4 клас (някои даже и по-рано). В нашето училище (Райна-та) е така, повечето точно така правят. Децата от други квартали (по-малко са, но има и такива), естествено, си ги превозват с колите. Ами да ти кажа страшно голямо удобство ми е. И децата се чувстват по-самостоятелни и по-свободни. Същевременно, въпреки че е едно от много желаните училища в града и напливът никак не е малък, винаги има няколко места и за деца извън квартала. Т.е. достъп до хубави училища има винаги, няма дете, което да е записано в "циганско" училище, защото е нямало място в другите. Няма такъв случай просто.
За мен районирането не е идеално, но е доста добро решение.

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
Получих малко вътрешна информация.
За миналата година на първо класиране за Кършияка най-голям наплив е имало за Райната и за Ботев.
В Райната последното прието дете е било с 37 точки.
За Ботев последното прието дете е било с 39 т. Като има много приети там с 39 т., но има и няколко с 39 т. , които не са били приети.
За Яворов всички кандидатствали са приети, за Д.Димов също.
П. Волов е Шекер махала (същински Шекер, училището е вътре в квартала).
Също така няма проблем дори и сега да се променя настоящ адрес преди кандидатстването.
Освен това в бъдеще се предвижда ново райониране, понеже града много се разшири и пренасели. Конкретно за Кършияка от двата края на бул. България се строят огромни комплекси, които се оказват без райони, защото там няма училища. Същия проблем съществува и в Южен и в Западен.

# 35
  • Мнения: 473
В днешно време, когато 90% от родителите си водят и вземат детето с кола до и от училище, е нелепо адресът да е водещ.

Ами това не е вярно. Моето дете + още няколко деца още от 3-ти клас се прибираха сами. В 4-ти клас вече всяко едно дете, което беше от района, се прибираше само. Имайки предвид, че не ходеха за занималния не си представям как аз на обяд ще излезна от работа да мина половината град, да я заведа от училище до вкъщи и после ще се връщам за работа (което трябваше да се случва ако не беше в близко за нас училище).

# 36
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
За занималните да попитам, че нещо не разбрах. Нали вече е целодневно училището? Не е ли задължително?
Сега като чета профилите на училищата и си пише, че обучението е цял ден.

# 37
  • Мнения: 912
"Занималнята" е задължителна, ако училището се води  на целодневен режим (такива паралелки има в Д.Талев в Кичука). Там обаче и часовете са на друг принцип - час, самоподготовка, час, самоподготовка и така е през целия ден. В училищата, които са полудневни, занималнята е по желание на родителите. Моето дете не посещава такава от 2. клас по семейно решение.
И пак ще кажа, гледайте не толкова училището, а учителят. Едно и също училище, различни учители, Балкан разлика. Това, което е подходящо за едно дете, може да не е подходящо за друго. Разпитвайте родителите, които си взимат децата от набелязаното училище, разпитайте познатите си и техни познати, все ще се окаже, че има някой, който знае малко или много за определените учители. И районирането е само за 1. клас, за самия прием. Като не ви устройва, още в следващите месеци има деца, които се местят. Да, стрес е в известна степен, но основно за родителите. Децата са много адаптивни в това отношение и не ги приемат толкова трагично нещата.

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 1 856
"Занималнята" е задължителна, ако училището се води  на целодневен режим (такива паралелки има в Д.Талев в Кичука). Там обаче и часовете са на друг принцип - час, самоподготовка, час, самоподготовка и така е през целия ден. В училищата, които са полудневни, занималнята е по желание на родителите. Моето дете не посещава такава от 2. клас по семейно решение.
И пак ще кажа, гледайте не толкова училището, а учителят. Едно и също училище, различни учители, Балкан разлика. Това, което е подходящо за едно дете, може да не е подходящо за друго. Разпитвайте родителите, които си взимат децата от набелязаното училище, разпитайте познатите си и техни познати, все ще се окаже, че има някой, който знае малко или много за определените учители. И районирането е само за 1. клас, за самия прием. Като не ви устройва, още в следващите месеци има деца, които се местят. Да, стрес е в известна степен, но основно за родителите. Децата са много адаптивни в това отношение и не ги приемат толкова трагично нещата.
Сега като ходя да го вземам е на етажа на четвъртокласниците. Да ви кажа, гробна тишина е когато са в час, като се доближа до вратите се чуват само гласовете на учителките, понякога и на някое дете ( може би го изпитват). Толкова е тихо, че чак внимавам да не вдигам шум с обувките си. Забелязала съм, че се строяват в коридора и така две по две децата водени от учителката отиват до друг кабинет или пък на двора. От двора пак ги строяват и така влизат в училището. Имаме много познати с деца в това училище. Всички без изключение са много доволни от учителите и от училището. На мен ми е направила впечатление една от госпожите на четвъртокласниците, ще я проуча да видим какво ще кажат за нея.

# 39
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
А как сте сигурни, че детето ще бъде в класа на госпожата, която сте избрали?

# 40
  • Мнения: 1 228
ЗлаВещица, при нас беше така - когато попълвахме документите за записването на децата, най-отдолу на листа написахме желанието за учителка. Беше ни казано, че ще се съобразят с тези желания, но не дават гаранция. Ако има твърде много желаещи за определен учител, няма как да стане. За късмет нашето желание (а и на повечето, доколкото съм разговаряла с тях на тази тема) беше удовлетворено.
Правя уговорката обаче, че училището изобщо не е длъжно да се съобрази с това, просто някои ръководства го правят на добра воля.

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 16:36 от Мила Атова

# 41
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Това имам предвид. Защото не всяко училище го позволява. А и ако го позволява понякога децата са повече отколкото може да бъде класът.

# 42
  • Мнения: 1 228
Да, да, точно така е. Ами общо взето няма гаранция, че едно дете ще е при конкретен желан учител.

# 43
  • Мнения: 473
И ние бяхме писали преференция за учител, но реално гаранция никога няма. Четири майки подадохме едновремено документи, с преференция за един и същи учител, при това бяхме сред първите 10-на човека на опашката. 3-те деца бяха записани при този учител, а четвъртото - при друг.

# 44
  • Мнения: 2 355
Събирам мнения за следните госпожи:
Юлия Череджийска, Елена Трифонова, Станка Аврамова от НУ Климент Охридски;
Зоя Симонова, Мария Стратиева, Даниела Байкова - Яне Сандански.
Тези госпожи в момента водят 4 клас и се предполага, че ще поемат първи клас наесен.

Общи условия

Активация на акаунт