Начални училища в Пловдив - Тема 4

  • 3 121
  • 83
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5 895
НОВИТЕ ДРУГАРИ

                           Аз си имам вече
                           другарчета нови:
                           като ги повикам –
                           вече са готови.

                           Те песнички знаят
                           и приказки чудни;
                           вечер те са бодри,
                           сутрин – ранобудни.

                           Истина – не знаят
                           те игри безделни,
                           но пък са при мене
                           вечно неразделни.

                           И те не са вече
                           ни Петьо, ни Танка,
                           а новите книги –
                           новата читанка.

                                     Елин Пелин

Тема №1
Тема №2
Тема №3

Система за електронно централизирано класиране за ученици в първ …  клас гр. Пловдив

График за прием учебна 2024/2025г

Успех при избора на най-доброто училище за вашите дечица!

Последна редакция: чт, 21 мар 2024, 08:27 от 💎Bling-a-ling💎

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Наближава записването за първи клас, успех на всички и да ги вземат в желаните училища!
Благодаря за темата!

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
И аз ще следя, че тази година имаме първокласник. Ще се борим за училище в друг район, че в нашия има само едно и там са само от малцинствата. Дано ни стигнат точките, че малкия сега е подготвителна група в желаното училище и много му харесва, ние с баща му също сме много доволни.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Последните две години някои деца от подготвителната не успяха да се класират за 1-ви клас. За най-сигурно се дава съвет за смяна на адресната регистрация, иначе гаранция почти няма.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Другата седмица това ще правя да имаме по-голям шанс. Иначе той милия първо не случи на ясла, даже хванах на място една от сестрите как му крещи и го тръска във въздуха като парцал, после в детската градина така и не можа да се адаптира. Сега съм толкова доволна от подготвителната група в училището, направо детето ми сияе, учи се бързо, госпожата е много доволна от него. Да не говорим ние колко сме доволни от госпожата, навсякъде я хваля. Направо не ми се мисли ако не го приемат там, ще бъде много разочарован.

# 5
  • Мнения: 2 361
Благодаря за темата!
Тази година имаме първокласник и ще следя за отзиви за училищата в Кючука и по-специално за Яне Сандански,  Климент Охридски и Братя Миладинови.

# 6
  • Мнения: 11 479
От трите изброени препоръчвам това, в което са и двете ми деца - "Климент Охридски".

# 7
  • Мнения: 2 361
От трите изброени препоръчвам това, в което са и двете ми деца - "Климент Охридски".
А там са на смени, нали?
 В колко часа най-рано може да се оставят ?
Притеснява ме единствено липсата на занималня за 4 клас.
Иначе в района ми се пада само Братята, но там не ми се иска хич. Надявам се да се класираме за друго

# 8
  • Мнения: 11 479
В първи клас са само 1 смяна, след това са на смени, да. За 4-класниците от две години насам са измислили някаква хибридна форма на занималня за желаещите родители, но тепърва и аз ще се информирам. Към 7:30 сутрин могат да се оставят, предполагам - не ни се е налагало на нас.

# 9
  • Мнения: 6 965
Последните две години някои деца от подготвителната не успяха да се класират за 1-ви клас. За най-сигурно се дава съвет за смяна на адресната регистрация, иначе гаранция почти няма.
Възползвам се да питам, понеже работите в системата-това че адресната регистрация е направена толкова скоро доколко гарантира достатъчен брой точки, ако имате наблюдение?
В нашия случай се налага да я сменим година преди кандидатстването и ме гложди дали не рискуваме. За Кочото иде реч.

# 10
  • Мнения: 919
От трите изброени препоръчвам това, в което са и двете ми деца - "Климент Охридски".
А там са на смени, нали?
 В колко часа най-рано може да се оставят ?
Притеснява ме единствено липсата на занималня за 4 клас.
Иначе в района ми се пада само Братята, но там не ми се иска хич. Надявам се да се класираме за друго
В начален курс най-важен е учителят. Тази година 4. клас от "Братя Миладинови" извежда Аладжова, от която са много доволни и родители, и деца, така че не го отписвайте съвсем. Проучете си и в другите училища кои учители ще поемат 1. клас и какви са отзивите за тях, за да направите информиран избор.

# 11
  • Мнения: 2 361
Ами проучвам, ама не особено успешно 😀
Иначе и аз съм на мнение, че учителят е най-важен, ама не мога да събера информация. Нямам в обкръжението си много хора с деца в училищна възраст.

# 12
  • Мнения: 11 479
Когато аз избирах училище за бъдещия първолак, се водех и от резултатите от НВО след 4 клас.

# 13
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Последните две години някои деца от подготвителната не успяха да се класират за 1-ви клас. За най-сигурно се дава съвет за смяна на адресната регистрация, иначе гаранция почти няма.
Възползвам се да питам, понеже работите в системата-това че адресната регистрация е направена толкова скоро доколко гарантира достатъчен брой точки, ако имате наблюдение?
В нашия случай се налага да я сменим година преди кандидатстването и ме гложди дали не рискуваме. За Кочото иде реч.

В сайта за кандидатстване мисля, че пише, вие като родители можете да се регистрирате и да видите, аз като учител мога само да гледам броя на кандидатите по училища.

Миналата година при нас имаше много деца от други райони с равен брой точки, системата ги раздели наполовина без никаква логика кой да влезе и кой - не. Дори дете на колежка беше предпоследно в списъка на класираните - директорът каза, че трябва да черпи, че е изкарало късмет.

Редактирам и добавям точкообразуването, излезе ми.

https://priem.plovdiv.bg/points_reception

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Последните две години някои деца от подготвителната не успяха да се класират за 1-ви клас. За най-сигурно се дава съвет за смяна на адресната регистрация, иначе гаранция почти няма.
Възползвам се да питам, понеже работите в системата-това че адресната регистрация е направена толкова скоро доколко гарантира достатъчен брой точки, ако имате наблюдение?
В нашия случай се налага да я сменим година преди кандидатстването и ме гложди дали не рискуваме. За Кочото иде реч.

В сайта за кандидатстване мисля, че пише, вие като родители можете да се регистрирате и да видите, аз като учител мога само да гледам броя на кандидатите по училища.

Миналата година при нас имаше много деца от други райони с равен брой точки, системата ги раздели наполовина без никаква логика кой да влезе и кой - не. Дори дете на колежка беше предпоследно в списъка на класираните - директорът каза, че трябва да черпи, че е изкарало късмет.

Редактирам и добавям точкообразуването, излезе ми.

https://priem.plovdiv.bg/points_reception

Аз искам да видя броя на кандидатите за миналата година и класираните последни с какви точки са били. Обаче никъде няма такава справка за минали класирания. Малко в полумрака, така все едно нещо тайно става и ти до последно не знаеш къде ще се паднеш в класирането. Намерих за университети, за след 7 клас класирания само за първокласници не намерих.
С това точкуване излиза, че цял живот може да живееш в Пловдив, децата ти да са родени в Пловдив, но ако си дори в съседен район на училището изпадаш от класацията, от тези, които са дошли в града преди 1-2 години. Дори от тези, които са дошли буквално днес, но имат адрес в района на желаното училище.

# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Да, точно така. Тези, които са дошли преди 1-2 години, нямат същото право на училище в квартала си ли? Open Mouth И да ходят на гъза на географията, пришълците недни? Wink

Шмекериите с фиктивните адресни регистрации са отвратителни като всяка шмекерия, но айде, май не може да се намери начин да се пресекат. Защо обаче да страда Х само защото Марийка е решила, че като родена в Пловдив има право на повече, не ми е ясно.

# 16
  • Мнения: 6 965
И се брои считано от дата на кандидатстване, предполагам?

# 17
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Да, точно така. Тези, които са дошли преди 1-2 години, нямат същото право на училище в квартала си ли? Open Mouth И да ходят на гъза на географията, пришълците недни? Wink

Шмекериите с фиктивните адресни регистрации са отвратителни като всяка шмекерия, но айде, май не може да се намери начин да се пресекат. Защо обаче да страда Х само защото Марийка е решила, че като родена в Пловдив има право на повече, не ми е ясно.
Много груб тон ми държите. Може би съм ви засегнала? Обаче аз не мога да съм едновременно на моя адрес, на този на майка си или пък на жилище което отдаваме под наем или пък на офиса на собствената ни фирма нали така? Обаче офиса ни е до желаното училище, бабата също. Или може би трябваше да наритам майка ми от нейното жилище заради точките за училище? То хубаво, ама пък там има проблем с яслата и градината понеже няма места. Оказва се, че за 7 години трябва да се размятам из квартала, че първо да ни приемат в ясла, пък после в градина, накрая и в училище!?
Някакви предложения как се процедира в този случай?

# 18
  • Мнения: 480
Определено системата не е добре измислена - моето дете беше в едно от по-желаните училища и 2/3 от нашия клас изобщо не живееха в Пловдив дори, а в околните села. Но може би са заели местата на някое дете от съседен район, което не се е класирало.

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Като казвам, че шмекериите с фиктивни адреси са отвратителни, имам предвид точно каквото казвам. Очевидно нямам предвид някой някъде да се размята, а просто да приеме, че не му е гарантирано "желаното училище", ако в квартала на въпросното училище живеят деца, които също го желаят и запълват местата.

Цитат
Може би съм ви засегнала?
И откъде този извод? Може би обяснявам защо предложението не става?
Кое точно да ме засегне, при положение, че нямам никакъв проблем в това отношение - не само аз, ами и майка ми и дядо ми сме родени и живели цял живот в Пловдив, дъщеря ми учи в "желаното училище" (съседен район), но то е на пет минути от нас, първо, и нямаше да е трагедия, ако учеше в кое да е от другите близки училища, второ? А, да не забравя да кажа, не само не ми се е налагало да правя врътки с фиктивни адреси, но и не съм си и помисляла да го разглеждам в контекста на "налага се"?
Тия от околните села, изместили децата от квартала, ако има такива, и те сигурно са така - с врътки с адресни регистрации. Явно не е измислен начин да се победят врътките и определено начинът не е поставяне на изискване за давност на регистрацията.
Малоумие е да не мога да се запиша да уча близо до дома си, ако искам - без значение дали съм дошла вчера, или по-миналия ден. Това не е по заслуги за дълъг стаж на живеене в Пловдив, а не всяка адресна регистрация, направена вчера, е фиктивна. Това е, което цели системата да гарантира - място в кварталното училище. За да не се налага да си возиш детето до Тракия от Кършияка, понеже някой друг си бил харесал училището в твоя квартал.
Другото не е гарантирано, а ако стане.
В старата тема имаше идея за допълнителни точки за еднакви постоянен и настоящ адрес. И това не става. Вярно е, че два адреса в Пловдив (не един в Пловдив и един в Хасково, очевидно) при сегашната система дават точки за повече училища, за разлика от тези с един и същ. Обаче няма причина да се поставят в по-лошо положение хората с различни адреси. Те така или иначе не могат да си направят комбинация от двата. Накрая дете като моите с два съвсем истински адреса в два района ще трябва да отиде в трети, щото няма точки за тия двата - откъде накъде? Всъщност ако живееш само на настоящия адрес, училището по постоянен не ти върши работа. Моят постоянен адрес например е в района на нежелано в момента училище, но в съседен район на няколко желани. Ми не ми върши работа никое от тях.
Категорично несправедливо е това, за което пише Мишленце, но начинът за преодоляването му не е нито точки за години живот в Пловдив, нито точки за еднакви адреси. Не мога да предложа начин, но този не е - води до още по-несправедлив резултат.

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 00:39 от Магдена

# 20
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Например точките за подготвителна група са само 2. Освен това нямаш никаква привилегия ако искаш да си в съседен район на твоя, дори да си и по постоянен и по настоящ адрес от години. Например аз съм в Кършияка на бул. България по права линия като тръгна от нас има три училища по булеварда, но ще имам и същия брой точки както и някой от Коматево или Смирненски например за тези училища.
И за да не съм голословна само да кажа, че района ми е П.Волов. И по-скоро бих се изселила от Пловдив, отколкото да запиша детето си там, при това подбудите ми далеч не са, че това училище е с изцяло деца от малцинствата. Всяка седмица идва фадрома да чисти мизерията пред входа на училището, гуми се горят почти ежедневно до едната страна на училищния двор. Десетки бездомни кучета. Не знам защо нашият комплекс не е в един район с другите комплекси около ПУ и гимназиите? Просто нямам обяснение. Даже самите учители, които обхождат квартала да събират деца за първи клас като дойдат до нас и казват Вие не сте за нас. Последните една-две години дори не си правят труда да идват.
Да не говорим, че не се дават точки за месторабота на родителите, аз работя до желаното училище, но друг родител може да работи е Съдийски, Тракия, Център. На него може да му е по-добре детето да учи до местоработата му, а не като излезе в 17:30 от работа да се чуди как да прелети през града.

# 21
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
И точно тия проблеми никак не се решават с допълнителни точки за години "стаж" по адресна регистрация.

# 22
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
И точно тия проблеми никак не се решават с допълнителни точки за години "стаж" по адресна регистрация.
Ами не се решава, само че в сегашната ситуация родителите нямат друг вариант. Конкретно аз нямам. Моето дете има еднакъв брой точки за което и да е училище в града и за това в което може да го заведа пеша за 15 Мин.  и за това за което ще му трябва 1 час път с кола. Това не е нормално. Казвам, че ако има принцип на отседналост, то той да е за деца от квартала или районите на Пловдив, а не  едното е от едната страна на улицата и училището му е в района, а другото дете на 50 метра от другата страна на улицата и училището не му е в района. Обаче същото това училище е най-близкото такова до дома и на двете деца. Вместо районите да са на квадрати и правоъгълници да ги направят по по-справедлив начин. Например окръжност, ако си в радиус до 300 метра получаваш макс. точки без значение от кога живееш там, ако си до 500 метра малко по-малко точки, ако си от същия квартал също да получаваш точки или местоработата на родителите да е в близост до училището например.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Цитат
Вместо районите да са на квадрати и правоъгълници да ги направят по по-справедлив начин. Например окръжност, ако си в радиус до 300 метра получаваш макс. точки без значение от кога живееш там, ако си до 500 метра малко по-малко точки, ако си от същия квартал също да получаваш точки...
Ми нямам против, ако мен ме питат (не ме питат), но горе не се говореше за това.

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Скрит текст:
Последните две години някои деца от подготвителната не успяха да се класират за 1-ви клас. За най-сигурно се дава съвет за смяна на адресната регистрация, иначе гаранция почти няма.
Възползвам се да питам, понеже работите в системата-това че адресната регистрация е направена толкова скоро доколко гарантира достатъчен брой точки, ако имате наблюдение?
В нашия случай се налага да я сменим година преди кандидатстването и ме гложди дали не рискуваме. За Кочото иде реч.

В сайта за кандидатстване мисля, че пише, вие като родители можете да се регистрирате и да видите, аз като учител мога само да гледам броя на кандидатите по училища.

Миналата година при нас имаше много деца от други райони с равен брой точки, системата ги раздели наполовина без никаква логика кой да влезе и кой - не. Дори дете на колежка беше предпоследно в списъка на класираните - директорът каза, че трябва да черпи, че е изкарало късмет.

Редактирам и добавям точкообразуването, излезе ми.

https://priem.plovdiv.bg/points_reception

Аз искам да видя броя на кандидатите за миналата година и класираните последни с какви точки са били. Обаче никъде няма такава справка за минали класирания. Малко в полумрака, така все едно нещо тайно става и ти до последно не знаеш къде ще се паднеш в класирането. Намерих за университети, за след 7 клас класирания само за първокласници не намерих.
С това точкуване излиза, че цял живот може да живееш в Пловдив, децата ти да са родени в Пловдив, но ако си дори в съседен район на училището изпадаш от класацията, от тези, които са дошли в града преди 1-2 години. Дори от тези, които са дошли буквално днес, но имат адрес в района на желаното училище.

Днес питах колегите и щях да ви кажа, но явно бързахте. Значи миналата година имаше към 45-50 деца с по 37 точки, 22 останаха извън класирането, както казах на случаен принцип.

# 25
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 813
За мен това райониране е тотално сбъркано. Адресът на детето е най-малкото, което би трябвало да определя училището, в което то ще учи. Ако нямаше такива недомислени правила, нямаше да има и родители, които да търсят вратички, за да запишат детето си в желаното училище. За мен адресния критерий е дискриминиращ по отношение на образованието на децата. Защо трябва моето дете да учи там, където му е определил някой чиновник, а не там, където родителите му решат да го запишат? И, да, от тези съм, които са си сменили адреса на детето още след раждането му и не ме е срам от това! И не, не е фиктивно, води се при баба си и баща си, въпреки че не живеем там. В днешно време, когато 90% от родителите си водят и вземат детето с кола до и от училище, е нелепо адресът да е водещ. Би следвало да се помисли над това да се направят привлекателни всички начални училища, за да има желаещи за тях! А не да се ограничава наплива на децата по адресен признак!

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Ами направиха го по  райони, защото имаше деца, които живеят залепени за дадено училище и нямаше място да учат там. То каквото и да се измисли, винаги ще има нещо, което няма да е доуточнено и да не се харесва. Съвършенството не съществува.

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Цитат
Адресът на детето е най-малкото, което би трябвало да определя училището, в което то ще учи.
Явно тука нямаме единомислие - според мене е най-голямото. Wink

И дълги години, не само сега, е било точно така. И по наше време беше. Нормално е да учиш в първи клас в близко до дома ти училище и това се опитва да осигури системата.

Послепис. Ако някой има начин да направи еднакво привлекателни училищата - и "циганските", и тия със заспалите директори като моето от първи клас по постоянен адрес (както чувам), и всички останали - да се пробва. Аз не бих разчитала на успех. То имаше един виц - "аз не съм тактик, а стратег".

В първи клас всяко нормално училище е подходящо. Ако щерката не беше в "Ботев", щеше да е в "Яворов", "Райна Княгиня", "Христо Г. Данов" - ми училища като училища, какъв да ми е проблемът с тях.
Даже и в "циганското" "Йовков" да беше, нямаше да вдигна въоръжено въстание. Ей тука ни е разликата, за някои е правилно, дори задължително, да стават в пет и да бият път през трафика, щото за мойто дете трябва да се осигури "най-доброто".

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 13:48 от Магдена

# 28
  • Мнения: 1 800
С брат ми имаме 9 години разлика. По негово време наистина е било като сега. Учил е в квартала. Но времето е било друго и с малко помощ от майка ми по български е влязъл в АГ с немски.
За мен нямаше райони и аз учех в по централна част близо до на майка ми работата, но за кандидатстването ходих на уроци в 7. клас.
Сега реалността е такава, че чувам за много деца, които ходят на уроци от 5. клас. Аз също не искам да запиша дъщеря си в квартала, но нямам избор. И с времето все повече се убеждавам, че не си струва да се боря, защото образованието навсякъде не извежда подготвени деца. Не е заради учители, училища, а самата система има сериозни пропуски.
Не съжалявайте, ако детето не отиде в желаното училище, това е само първи клас.
Иначе за почти сегрегираните училища, подкрепям. Това не е равен старт за едно дете. Не съм расист. Работила съм с такива деца и в такава среда едно дете няма как да разгърне потенциал. Учителят няма възможност да преподава на толкова различни равнища.

# 29
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Ами и аз нямам против Райната, Яворов (каката беше там) или Ботев ама нямам точки и за там и като изляза сутрин от нас минавам през тези училища, но наредбата е такава, че имам минимален брой точки, наравно с всички други жители на Пловдив.
Няма да си запиша детето в П.Волов, каката инженер физик, докторант ще става, а малкия на 7 може да пише, да чете и да смята (това с много вложени средства, нерви и труд от наша страна и от страна на учителката в подготвителната група) и сега да го захвърля в П.Волов.
Каква майка ще съм аз?
Аз ще пиша едно единствено желание и каквото сабя покаже.

# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Не го знам това "Волов" - ако е "циганско", и аз не бих искала там, но както писах, ако се наложи, няма да ми е чак краят на света.

# 31
  • Мнения: 11 479
Казвала съм - децата ми учат в начално училище, т.е. след 4 клас задължително ще трябва да кандидатстват за друго. Е, ако не им е качествена средата (преподаватели, съученици, ръководство), нивото и на което ще са те ще е посредствено, и съответно няма да го имат този стремеж към качествено училище от 5 клас нагоре, независимо от всички усилия, които ще хвърлим в тази насока с баща им. С една дума - изборът на училище за мен е важен още от 1 клас.

# 32
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 10 813
Казвала съм - децата ми учат в начално училище, т.е. след 4 клас задължително ще трябва да кандидатстват за друго. Е, ако не им е качествена средата (преподаватели, съученици, ръководство), нивото и на което ще са те ще е посредствено, и съответно няма да го имат този стремеж към качествено училище от 5 клас нагоре, независимо от всички усилия, които ще хвърлим в тази насока с баща им. С една дума - изборът на училище за мен е важен още от 1 клас.
Именно! За мен също началото е много важно. Да се възпита в детето желанието да учи, да има подход към него, да се работи с него. Имам причини да живея точно тук, където съм и имам не по-маловажни причини детето ми да кандидатства в две желани училища. Едното ни е на същото разстояние като това, в чийто район живеем, другото е на другия му край. Но са в един район на града. Защо за детските градини и ясли няма райониране в рамките на квартала, а за училищата има? Ето това не мога да си обясня. Ако, да речем, се районират децата в Западен да имат равно право да кандидатстват във всички училища в Западен, то все ще се намери подходящо училище за всяко дете. Но, в случая, ни поставят в положение, в което се задължаваме да запишем детето в точно определено училище. Дали е добро или не, дали е желано или не, няма значение. За мен това е заравяне на главата в пясъка. Има проблем, слагаме ограничение и вече няма проблем, защото няма избор. Ето, затова се налага родителите, които имаме предпочитания, да мислим как да заобиколим системата. Може да не е ОК, но след като ме задължават, а аз не желая, ще намеря начин да заобиколя по съвсем легален начин правилото.
И само да вметна, децата, желаещи да продължат след 4-ти клас в различно от кварталното училище, се оказва, че трябва да посещават допълнителни занимания едва ли не от първолаци. Отново нещо сбъркано има в цялата система и тя не е в полза на нашите деца.

# 33
  • Мнения: 1 247
За мен това райониране е тотално сбъркано. Адресът на детето е най-малкото, което би трябвало да определя училището, в което то ще учи. Ако нямаше такива недомислени правила, нямаше да има и родители, които да търсят вратички, за да запишат детето си в желаното училище. За мен адресния критерий е дискриминиращ по отношение на образованието на децата. Защо трябва моето дете да учи там, където му е определил някой чиновник, а не там, където родителите му решат да го запишат? И, да, от тези съм, които са си сменили адреса на детето още след раждането му и не ме е срам от това! И не, не е фиктивно, води се при баба си и баща си, въпреки че не живеем там. В днешно време, когато 90% от родителите си водят и вземат детето с кола до и от училище, е нелепо адресът да е водещ. Би следвало да се помисли над това да се направят привлекателни всички начални училища, за да има желаещи за тях! А не да се ограничава наплива на децата по адресен признак!
Моите наблюдения пък са, че 90% от децата, ако с в кварталното си училище, си ходят сами, да речем, от 3-4 клас (някои даже и по-рано). В нашето училище (Райна-та) е така, повечето точно така правят. Децата от други квартали (по-малко са, но има и такива), естествено, си ги превозват с колите. Ами да ти кажа страшно голямо удобство ми е. И децата се чувстват по-самостоятелни и по-свободни. Същевременно, въпреки че е едно от много желаните училища в града и напливът никак не е малък, винаги има няколко места и за деца извън квартала. Т.е. достъп до хубави училища има винаги, няма дете, което да е записано в "циганско" училище, защото е нямало място в другите. Няма такъв случай просто.
За мен районирането не е идеално, но е доста добро решение.

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
Получих малко вътрешна информация.
За миналата година на първо класиране за Кършияка най-голям наплив е имало за Райната и за Ботев.
В Райната последното прието дете е било с 37 точки.
За Ботев последното прието дете е било с 39 т. Като има много приети там с 39 т., но има и няколко с 39 т. , които не са били приети.
За Яворов всички кандидатствали са приети, за Д.Димов също.
П. Волов е Шекер махала (същински Шекер, училището е вътре в квартала).
Също така няма проблем дори и сега да се променя настоящ адрес преди кандидатстването.
Освен това в бъдеще се предвижда ново райониране, понеже града много се разшири и пренасели. Конкретно за Кършияка от двата края на бул. България се строят огромни комплекси, които се оказват без райони, защото там няма училища. Същия проблем съществува и в Южен и в Западен.

# 35
  • Мнения: 480
В днешно време, когато 90% от родителите си водят и вземат детето с кола до и от училище, е нелепо адресът да е водещ.

Ами това не е вярно. Моето дете + още няколко деца още от 3-ти клас се прибираха сами. В 4-ти клас вече всяко едно дете, което беше от района, се прибираше само. Имайки предвид, че не ходеха за занималния не си представям как аз на обяд ще излезна от работа да мина половината град, да я заведа от училище до вкъщи и после ще се връщам за работа (което трябваше да се случва ако не беше в близко за нас училище).

# 36
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
За занималните да попитам, че нещо не разбрах. Нали вече е целодневно училището? Не е ли задължително?
Сега като чета профилите на училищата и си пише, че обучението е цял ден.

# 37
  • Мнения: 919
"Занималнята" е задължителна, ако училището се води  на целодневен режим (такива паралелки има в Д.Талев в Кичука). Там обаче и часовете са на друг принцип - час, самоподготовка, час, самоподготовка и така е през целия ден. В училищата, които са полудневни, занималнята е по желание на родителите. Моето дете не посещава такава от 2. клас по семейно решение.
И пак ще кажа, гледайте не толкова училището, а учителят. Едно и също училище, различни учители, Балкан разлика. Това, което е подходящо за едно дете, може да не е подходящо за друго. Разпитвайте родителите, които си взимат децата от набелязаното училище, разпитайте познатите си и техни познати, все ще се окаже, че има някой, който знае малко или много за определените учители. И районирането е само за 1. клас, за самия прием. Като не ви устройва, още в следващите месеци има деца, които се местят. Да, стрес е в известна степен, но основно за родителите. Децата са много адаптивни в това отношение и не ги приемат толкова трагично нещата.

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 1 860
"Занималнята" е задължителна, ако училището се води  на целодневен режим (такива паралелки има в Д.Талев в Кичука). Там обаче и часовете са на друг принцип - час, самоподготовка, час, самоподготовка и така е през целия ден. В училищата, които са полудневни, занималнята е по желание на родителите. Моето дете не посещава такава от 2. клас по семейно решение.
И пак ще кажа, гледайте не толкова училището, а учителят. Едно и също училище, различни учители, Балкан разлика. Това, което е подходящо за едно дете, може да не е подходящо за друго. Разпитвайте родителите, които си взимат децата от набелязаното училище, разпитайте познатите си и техни познати, все ще се окаже, че има някой, който знае малко или много за определените учители. И районирането е само за 1. клас, за самия прием. Като не ви устройва, още в следващите месеци има деца, които се местят. Да, стрес е в известна степен, но основно за родителите. Децата са много адаптивни в това отношение и не ги приемат толкова трагично нещата.
Сега като ходя да го вземам е на етажа на четвъртокласниците. Да ви кажа, гробна тишина е когато са в час, като се доближа до вратите се чуват само гласовете на учителките, понякога и на някое дете ( може би го изпитват). Толкова е тихо, че чак внимавам да не вдигам шум с обувките си. Забелязала съм, че се строяват в коридора и така две по две децата водени от учителката отиват до друг кабинет или пък на двора. От двора пак ги строяват и така влизат в училището. Имаме много познати с деца в това училище. Всички без изключение са много доволни от учителите и от училището. На мен ми е направила впечатление една от госпожите на четвъртокласниците, ще я проуча да видим какво ще кажат за нея.

# 39
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
А как сте сигурни, че детето ще бъде в класа на госпожата, която сте избрали?

# 40
  • Мнения: 1 247
ЗлаВещица, при нас беше така - когато попълвахме документите за записването на децата, най-отдолу на листа написахме желанието за учителка. Беше ни казано, че ще се съобразят с тези желания, но не дават гаранция. Ако има твърде много желаещи за определен учител, няма как да стане. За късмет нашето желание (а и на повечето, доколкото съм разговаряла с тях на тази тема) беше удовлетворено.
Правя уговорката обаче, че училището изобщо не е длъжно да се съобрази с това, просто някои ръководства го правят на добра воля.

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 16:36 от Мила Атова

# 41
  • Пловдив
  • Мнения: 14 079
Това имам предвид. Защото не всяко училище го позволява. А и ако го позволява понякога децата са повече отколкото може да бъде класът.

# 42
  • Мнения: 1 247
Да, да, точно така е. Ами общо взето няма гаранция, че едно дете ще е при конкретен желан учител.

# 43
  • Мнения: 480
И ние бяхме писали преференция за учител, но реално гаранция никога няма. Четири майки подадохме едновремено документи, с преференция за един и същи учител, при това бяхме сред първите 10-на човека на опашката. 3-те деца бяха записани при този учител, а четвъртото - при друг.

# 44
  • Мнения: 2 361
Събирам мнения за следните госпожи:
Юлия Череджийска, Елена Трифонова, Станка Аврамова от НУ Климент Охридски;
Зоя Симонова, Мария Стратиева, Даниела Байкова - Яне Сандански.
Тези госпожи в момента водят 4 клас и се предполага, че ще поемат първи клас наесен.

# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 318
Събирам мнения за следните госпожи:
Юлия Череджийска, Елена Трифонова, Станка Аврамова от НУ Климент Охридски;
Зоя Симонова, Мария Стратиева, Даниела Байкова - Яне Сандански.
Тези госпожи в момента водят 4 клас и се предполага, че ще поемат първи клас наесен.
Станка Аврамова няма да поеме клас през следващата учебна година- предстои и пенсиониране.

# 46
  • Мнения: 2 361
А за госпожите Аладжова, Бакърджиева, Георгиева и Стоичкова от ,, Братя Миладинови" знаете ли нещо?

# 47
  • Пловдив
  • Мнения: 2 171
Моля за актуална информация за начални учители Нели Пиринчева и Екатерина Бонева от ОУ Княз Александър. Интересува ме освен преподаване и дисциплина, овладяване и сплотяване на класа.
Ще съм благодарна на всякаква информация.

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 559
Здравейте, моето дете сега е 7-ми клас, от випуск на Пиринчева, тоест  пред този, който е сега. Аз бях с големи резерви, от много близка моя приятелка, с момче при нея. Бях си написала на молбата Бонева, но момчето ми беше разпределено при Пиринчева. Е не съм съжалила нито за миг! Госпожата е много спокойна и тиха, но успява да задържи прекрасна дисциплина. Класът беше от 8 момичета и всичко друго момчета, и въпреки това никакъв проблем с дисциплината. Целият набор 2010 беше предимно мъжки и другите класове имаха проблем с овладяването, особено на Василева.  Пиринчева имаше промяна с нашия випуск, за разлика от предишния, в това че в 4-ти клас ги подготвяше усилено за състезанията. В резултат имаме около 70% от класа в специализираните паралелки, срледват тези на Бонева и Василева успя май само 2-3 деца да вкара. Тук говоря за БЕЛ и История и География. Моето дете е МАТ, което се дължи на извънучилищна подготовка, но и в училище имаше донълнителни часове. Като цяло аз нямам оплаквания, но имаше родители, които не я одобряваха.

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 2 171
Благодаря за изчерпателния отговор. На мен лично преди много години Пиринчева ми беше класна от 1 до 4 клас и наистина запали любов към ученето. Толкова години ми е била еталон за учителка. Но исках странично мнение, защото все пак години са минали, а и съм била много малка за правилна преценка.

# 50
  • Пловдив
  • Мнения: 458
Здравейте, може ли да споделите мнение за учителите, които ще поемат I-ви клас в НУ "П. Р. Славейков" - Ани Мангърова, Радослава Шуманска, Катя Димокенчева?

# 51
  • Мнения: 10
Здравейте, предстои ни да сме в първи клас 2025г, бихте ли споделили мнение за Д. Хаджидеков- втора сграда в кв. Съдийски. Много благодаря ако някой има впечетления:)

# 52
  • Мнения: 6 965
Моята дъщеря също ще е в 1ви клас 2025/2026. Предстои ни преместване и понеже от у-щето в чиито район ще попаднем-Кочо Честименски не могат да ни кажат колко паралелки ще има в този набор и дали 90+ точки ще са ни достатъчни, обмислям да сменя само настоящия адрес и ако има добри изгледи да влезе там с толкова точки, да използвам него при кандидатстване. Ако ли не-по постоянен адрес.
Правилно ли разбирам, че ако сменя само настоящия сега, то за Кочото ще имаме 90т., но ако решим да ползваме постоянния адрес, за съответното у-ще ще имаме 120т.?

# 53
  • Мнения: 11 479
Системата за кандидатстване автоматично "взима" този от адресите (постоянен или временен), който носи повече точки за съответното училище.

# 54
  • Мнения: 6 965
Благодаря! А някой от вас има ли наблюдения от предни години колко паралелки са били и дали с 90т. се е влизало,? От училището неми дадоха много жокери

# 55
  • Пловдив
  • Мнения: 2 171
https://xn-----8kcauelxeishc4blw6k7c.com/2024/04/14/%d0%bf%d0%bb … b8%d0%bd%d0%b0-2/

Излезнаха условията за прием в Княза. Интересно, че разкриват още една специализирана паралелка и променят критериите за прием в общообразователните, като добавят адресна регистрация и по-голям брат/сестра.

# 56
  • Мнения: 87
Здравейте,

В Училище “Искра” се организират отворени врати тази седмица в четвъртък от 17:30

https://www.facebook.com/events/304893022469755

# 57
  • Мнения: 1 800
Ами то е супер частно училище, но 9000 лева годишно и допълнителни разходи няма откъде.

# 58
  • Мнения: 87
Ами то е супер частно училище, но 9000 лева годишно и допълнителни разходи няма откъде.

Таксата така сумарно на година изглежда висока, но в нея е включено абсолютно всичко.. даже тетрадки и учебни пособия. Ако се замислим само една частна следобедна занималня в комбинация с школа по английски надхвърля годишните такси на частните училища.

# 59
  • Мнения: 290
Ами и аз нямам против Райната, Яворов (каката беше там) или Ботев ама нямам точки и за там и като изляза сутрин от нас минавам през тези училища, но наредбата е такава, че имам минимален брой точки, наравно с всички други жители на Пловдив.
Няма да си запиша детето в П.Волов, каката инженер физик, докторант ще става, а малкия на 7 може да пише, да чете и да смята (това с много вложени средства, нерви и труд от наша страна и от страна на учителката в подготвителната група) и сега да го захвърля в П.Волов.
Каква майка ще съм аз?
Аз ще пиша едно единствено желание и каквото сабя покаже.
Не е точно така, училището е гранично на Яворов и Димов, за които имате 2 точки отгоре.

# 60
  • Мнения: 10
Моля мами, пак побутвам темата за училище Душо Хаджидеков - втора сграда кв. Съдийски, мнения за качество на обучение и за Госпожи 2025/2026, Благодаря Ви:)

# 61
  • Мнения: 1 800
Да, който получава толкова, съм съгласна. Просто това е половината ми годишен доход.
Частно училище бих избрала след VII клас.

# 62
  • Мнения: 127
Аз бих избрала частно училище, независимо преди или след 7 клас, когато резултатите на НВО, ДЗИ показват, че учениците наистина са сред първите. Защото при двама ученици, подготвящи се за изпитите, сумата за частни уроци е почти колкото е спомената по-горе.

# 63
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Аз изобщо не бих избрала частно, дори да мога да си го позволя. Вижда ми се неоправдан разход, признавам си.

# 64
  • Мнения: 1 247
Моля мами, пак побутвам темата за училище Душо Хаджидеков - втора сграда кв. Съдийски, мнения за качество на обучение и за Госпожи 2025/2026, Благодаря Ви:)
Лични впечатления нямам, но имам познати с деца там. Доволни са. Не съм чула да се оплакват, не съм чула и чак да ръсят суперлативи на килограм. Нормално, добро училище. В класацията с матурите стоят много добре, ако за някого това е жизненоважен критерий. За конкретни учители не мога да кажа. Като цяло има добра репутация. Просто аз винаги съветвам, и най-титулуваното училище да избере човек, да не се пренавива, да не очаква чудеса, да няма претенции като към Харвард.
ПП: Те малките не са ли само в една сграда?

# 65
  • Мнения: 87
Аз изобщо не бих избрала частно, дори да мога да си го позволя. Вижда ми се неоправдан разход, признавам си.


Бихте ли се аргументирали? Наистина ми е интересно да разбера тази гледна точка.

Аз веднага мога да ви кажа какво ни подтикна към избора на частни учебни заведения. Родител съм на деца, които никога не са имали досег с държавното образование, но имам база за сравнение, защото самата аз съм педагог. Не сме безсметно богати и таксите обучение на две деца са значителна част от доходите ни, но вярвам, че бъдещето на децата ни е наш приоритет и ако трябва да избера между няколко излизания на ресторант месечно + уикенд в спа хотел например, бих се ограничила от това за сметка на образованието.

Защо избрахме частно училище:

- В ранна възраст се формира цялостната нагласа към ученето и за нас като родители беше много важно да запазим естествената мотивация на децата да учат.

- Средата, малките групи, индивидуалното внимание към всяко дете и работата с него според скоростта на усвояване на материала.

- Отношението, това че се държи на дисциплината и няма психически и физически тормоз както между децата, така и от учители към деца.

- Много по-адекватния и интересен начин на поднасяне на материята.

и много други, бих писала много по темата, но няма смисъл да разводнявам.

# 66
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Ами нямам специфични аргументи, просто мисля, че всичко това може да се постигне и в "обикновено" училище. Каквото е достатъчно добро за мнозинството (училища, обществен транспорт, жилища и квартали и т.н.), обикновено е достатъчно добро и за нас, ако няма причина да е иначе или, разбира се, нямаме специални предпочитания, каквито всеки може да има, но те си остават предпочитания, не нужди.
За мен лично, дори частните училища да имат някакви предимства средно, било откъм усвояване на материала, дисциплина, забава, спорт - може би имат, особено в частта за допълнителите занимания и спорта - те едва ли си струват цената (в пари или в спа-почивки Wink). Не са от характер да дадат определящ тласък на бъдещето, да създадат трудно преодолимо предимство или пречка.


Цитат
...но вярвам, че бъдещето на децата ни е наш приоритет...
Всички сме така. Аргументът "детето ми е по-важно от спа-почивката" е малко привиден. Дори за най-важните неща всеки преценява, естествено, според собствените виждания, съотношения на полза и цена.

# 67
  • Мнения: 1 247
Позволявам си и аз да се включа с мнение. Аз също мисля, че всичко, което предлага едно частно училище, би могло да го даде и държавното. Повтарям - би могло. Разбира се, може и да не се случи. Но горе-долу същият процент вероятност има да не се случи и в частното.
Сега, аз имам една особеност. Не харесвам всичко на детето да се поднася интересно, лесно и чудесно. Не обичам материалът да му се сдъвква, не държа да се занимават отделно и индивидуално с него, да се съобразяват с неговото темпо. Предпочитам понякога да му е трудно, за да си напрегне сивото вещество и волята и да се научи сам да стига до изводи, да преодолява трудности и да се нагърбва с неприятни задачи. Така процедирам вече 6 години и няма да повярвате какъв добър ефект има това при нас. Пак казвам - при нас, при други този метод може да не работи.
Уточнявам - синът ми не е отличник, не е старателен, не е прилежен ученик, но наложи ли се да се справи с нещо, го прави абсолютно сам. Не разчита нито на учителите, нито на нас, родителите му.

Да допълня. Смятам също така, че родителите не трябва да се лишават от малките удоволствия в живота, за да събират пари за частни училища, при положение, че има нелоши държавни такива. В крайна сметка и ние заслужаваме някоя-друга почивка и приятни изживявания и не бива да се превръщаме в роби на децата си. И то за нещо, което могат да получат на друго място и по друг начин, т.е. те няма да бъдат лишени от него.

Последна редакция: ср, 17 апр 2024, 16:51 от Мила Атова

# 68
  • Мнения: 127
От гледна точка на родител с ученик в 12 клас, имащ представа за ресурсите, не само финансови, но и като време за транспортиране - уроци, тренировки и т.н. твърдя, че сумата за частно училище със сигурност  е по-ниска от това, което ежедневно се отделя ако учи в държавно училище. Аз лично като статистик следя ДЗИ-тата и ПЧМГ в София ми е фаворит. За съжаление пловдивските частни училища към момента са много далеч от нея. Седмокласника пък не бих го пуснала сам в София на този етап, не че искам да му е лесно, но семейната обстановка в тийнейджърските години за мен е много важна.

# 69
  • Мнения: 1 247
Ама те спортът и частните уроци при всички случаи се плащат отделно. Учениците от частните училища също ходят на частни уроци. Или поне голяма част от тях.
Както и да смятам училищните разходи на детето, не стигат до хиляда и кусур лева на месец. На частни уроци ще ходи само една година - в 7 клас. Не седем години, а една. Спортът му е 180 лв. на месец. Транспорт няма, ходи сам, училището е близо. Но дори да трябва да го караме, колко ще се отклоним от нашите маршрути до работа и колко гориво ще коства това леко отклонение?
Иначе за софийските частни училища съм съгласна, че някои от тях се наложиха много добре, държат изключително високо ниво, поддържат конкуренцията зверска. Пловдивски няма такива все още.

# 70
  • Мнения: 480
Има една мисъл: "Лесните времена раждат слаби хора". Ако трябва да я перефразирам, отнасяйки я към моето виждане за образованието: лесно постигнатите цели пречат на децата да се справят с трудностите, когато един ден неизбежно се срещнат с тях.
Много против съм някои практики в държавното образование, но както казвам и на дъщеря ми - и в живота, както и в училище, не всичко ще е интересно, не всичко ще е лесно, не всичко ще е разбираемо, но човек трябва да се научи да се справя, да полага старание и да преследва целите си въпреки трудностите.

# 71
  • Мнения: 87
Позволявам си и аз да се включа с мнение. Аз също мисля, че всичко, което предлага едно частно училище, би могло да го даде и държавното. Повтарям - би могло. Разбира се, може и да не се случи. Но горе-долу същият процент вероятност има да не се случи и в частното.
Сега, аз имам една особеност. Не харесвам всичко на детето да се поднася интересно, лесно и чудесно. Не обичам материалът да му се сдъвква, не държа да се занимават отделно и индивидуално с него, да се съобразяват с неговото темпо. Предпочитам понякога да му е трудно, за да си напрегне сивото вещество и волята и да се научи сам да стига до изводи, да преодолява трудности и да се нагърбва с неприятни задачи. Така процедирам вече 6 години и няма да повярвате какъв добър ефект има това при нас. Пак казвам - при нас, при други този метод може да не работи.
Уточнявам - синът ми не е отличник, не е старателен, не е прилежен ученик, но наложи ли се да се справи с нещо, го прави абсолютно сам. Не разчита нито на учителите, нито на нас, родителите му.

Да допълня. Смятам също така, че родителите не трябва да се лишават от малките удоволствия в живота, за да събират пари за частни училища, при положение, че има нелоши държавни такива. В крайна сметка и ние заслужаваме някоя-друга почивка и приятни изживявания и не бива да се превръщаме в роби на децата си. И то за нещо, което могат да получат на друго място и по друг начин, т.е. те няма да бъдат лишени от него.

Мечтая си за момента, в който държавното образование би могло да даде това, което платеното такова дава.. уви, наблюденията ми към момента са, че това е по-скоро изключение отколкото практика.

В училището на децата броя на ученици в клас са 10 - 12. Имат по 6 часа английски седмично, включително такива с канадец, всички деца още към 2-3-ти клас владеят езика на изключително високо ниво, което в едно държавно училище без частни уроци не би се постигнало. Академично по останалите предмети също са на високо ниво и всичко се случва в училище. Не се е налагало до момента да посещават каквито и да е външни школи и това, че са целодневно там е голямо улеснение за нас родителите.. имат дори тренировки по бойни изкуства включени в програмата.

Цитат
Има една мисъл: "Лесните времена раждат слаби хора". Ако трябва да я перефразирам, отнасяйки я към моето виждане за образованието: лесно постигнатите цели пречат на децата да се справят с трудностите, когато един ден неизбежно се срещнат с тях.

Харесвам тази мисъл и вярвам в нея, но тя съотносима ли е в този случай? Нека помислим какви са целите, които поставяме/си поставят децата в начален етап? Как ги мотивираме да учат и за какво го правят?

Относно това, че не е ОК материята да е поднесена по увлекателен и интригуващ за тях начин - не съм особено съгласна.. специално за началното образование говоря, защото тук обсъждаме тази тема. Има редица проучвания и научни тези по темата и много други образователни модели го доказват с резултатите на децата .. например проучете финландския образователен модел.. PYP модела на британското образование също така и много други... там ясно се разграничава методологията при децата до 10 г и тази след това и това как учи детския мозък и как поднесена информацията се превръща в ефективни знания... тестовете на PISA са едно от доказателствата, че децата у нас за съжаление трупат едни нефункционални знания, които не могат да приложат в практиката или иначе казано учи се за оценки.

Последна редакция: чт, 18 апр 2024, 10:17 от northlove

# 72
  • Мнения: 1 247
Да, да, принципно съм съгласна с много от написаното от теб, northlove. На практика обаче за моето дете държавното училище върши същата работа, без чуждия език може би (но и той няма да избяга, ще го усвои така или иначе, на по-ранен или по-късен етап). А и за всички останали деца около мен впрочем, защото си ходят в държавни училища. Справят се съвсем прилично във всичко, с което решат да се захванат.
Ако говорим за начално образование - какви школи извън училище, не разбирам?
Спортът пък, ако е само между другото, в училище е ок, но ако се тренира по-сериозно, трябва да си е към някакъв клуб или по-утвърдена школа.
За финландскката система съм чела доста, не ме впечатлява особено и не разбирам това прехласване по нея. Не казвам, че е лоша, но чак пък да ни е свята цел, към която да се стремим...
В същото време семейството не се лишаваме от почивки, пътувания, излизания по ресторанти с приятели. От всичко това ползи има и детето, научава много неща от живия живот, както се казва.
Това, което се опитвам да обясня е, че взимаме най-доброто от държавното образование, а недостатъците компенсираме по друг начин.

# 73
  • Мнения: 1 800
Общото ми впечатление, като човек, който е в системата вече повече от 10 години, с опит с държавно и частно училище, е:
Частното училище е най-доброто образование в България, за съжаление.
Държавното училище до VII клас се справя зле, но истински се проваля в гимназията. Единствено най-реномираните гимназии, които поемат по - малко от 20% от учениците, задържат ученето като процес. В другите, колкото и да е тъжно, отсъства. И го пиша като нещо категорично, за което имам доказателства.
Ако на детето не му стигнат силите за най-реномираните училища, частното училище е задължително.

# 74
  • Мнения: 87
Да, да, принципно съм съгласна с много от написаното от теб, northlove. На практика обаче за моето дете държавното училище върши същата работа, без чуждия език може би (но и той няма да избяга, ще го усвои така или иначе, на по-ранен или по-късен етап). А и за всички останали деца около мен впрочем, защото си ходят в държавни училища. Справят се съвсем прилично във всичко, с което решат да се захванат.
Ако говорим за начално образование - какви школи извън училище, не разбирам?
Спортът пък, ако е само между другото, в училище е ок, но ако се тренира по-сериозно, трябва да си е към някакъв клуб или по-утвърдена школа.
За финландскката система съм чела доста, не ме впечатлява особено и не разбирам това прехласване по нея. Не казвам, че е лоша, но чак пък да ни е свята цел, към която да се стремим...
В същото време семейството не се лишаваме от почивки, пътувания, излизания по ресторанти с приятели. От всичко това ползи има и детето, научава много неща от живия живот, както се казва.
Това, което се опитвам да обясня е, че взимаме най-доброто от държавното образование, а недостатъците компенсираме по друг начин.

Радвам се, че при вас нещата вървят добре и сте доволна от училището на детето. Дай-боже повече такива Heart

Около мен децата в държавни училища ходят на какви ли не школи - състезателна математика, ментална аритметика, английски, лего роботики, научни лаборатории, арт работилници и т.н... при нас всичко това се случва в училище и е част от програмата на децата.. както казахте единствено децата, които имат дадени заложби по спорт и затова е необходим клуб - те посещават това извън училище по разбираеми причини.
Аз специално като единствен шофьор в семейството не мога да си представя да трябва да препускам след училище и да карам децата на всичко това.. още по-малко знаейки, че ограбвам свободното им време след така или иначе дългия ден.

Наскоро си говорих с приятелка, чието дете е 2ри клас в едно от добрите училища в Пловдив - Княза. На смени са! Започват в 8:00 и приключват в 6:30 без значение 1-ва или втора смяна.. аз не мога да си представя дете на 8 да “поема” академика оптимално в късните частни на деня! Нито едно дете от класа на детето не ходи на спорт, защото нямат време за това.. след училище се почва едно размъкване по допълнителни уроци, защото госпожата много държи на олимпиади, състезания и т.н.... децата се явяват на такива дори без информираното съгласие на родителите - за мен това е потерсаващо! Има агресия, включително физическа и учителите неглижират ситуацията... в случая говорим за бой нанесен от момичета върху момиче..

# 75
  • Мнения: 290
Ами със сигурност частното училище трябва да бъде по-добро, нали затова се плащат едни пари. Но като каже някой на мен защото образованието на детето ми е приоритет и ще се лиша от една почивка, ми идва малко повече. Едва ли не за всички останали образованието на децата не е приоритет или пък трябва задължително да се лишат от почивката... И нека не забравяме, че има хора, доста хора в България всъщност, за които таксата за частно училище е цялата им заплата. Така че да се тръгва по линията, че частно училище едва ли не мога да си позволят всички ако само се лишат от някои глезотии, не е много коректно. Образованието ни със сигурност има много проблеми и дано стигнем моментът наистина да е качествено държавното такова.

# 76
  • Пловдив
  • Мнения: 458
Здравейте, отново моля за мнение за учителите, които ще поемат I-ви клас в НУ "П. Р. Славейков" - Ани Мангърова, Радослава Шуманска, Катя Димокенчева?

# 77
  • Мнения: 2 172
Не може да си избирате учител там.

# 78
  • Пловдив
  • Мнения: 458
Не може да си избирате учител там.
Ами друга ми е информацията, но дори и да не можем, все пак е по-добре да сме информирани.

# 79
  • Мнения: 23
Здравейте може ли мнение за училищата ОУ "Д-р П.Берон" и ОУ "Кочо Честеменски" ?

# 80
  • Мнения: 2
Нека да се включва и с въпроси основно район Тракия. Този септември ще имаме първокласничка и се двоумя между ЧХ и Димитър Матевски. По район сме Димитър Матевски и честно казано последната година две чувам повече плюсове за него отколкото за ЧХ. Бях на отворените врати само в Матевски за жалост. Там се запознах с учителките които предстои да учат първолаците. Сред майките бях чула най-много плюсове за госпожа Гайдаджиева и Мургова. Когато бях там доста ми допадна госпожа Петрова но пък за нея чух че не е толкова препоръчвана. Притесняваме новия начин по който ще се провеждат часовете в Матевски защото преминават на модулно на обучение - но просто езика казано един час български и един час математика след това два часа занималня, след това примерно музика още един час и пак един-два часа занималня.

# 81
  • Мнения: 127
Здравейте може ли мнение за училищата ОУ "Д-р П.Берон" и ОУ "Кочо Честеменски" ?
По резултати от състезания КЧ е преди П. Берон, но на моята приятелка детето е в единия седми клас тази година и определено дисциплината е много по-добра от разни “елитни” училища. Телефоните се събират преди всеки час, и няма приказки по време на часовете. Та, зависи от децата, учителите.

# 82
  • Пловдив
  • Мнения: 14 586
Това за телефоните важи за пети клас и нагоре в "Петър Берон", така ли?
Направо да запиша там щерката след четвърти. Wink

# 83
  • Мнения: 2 361
Мнения за г-жа Череджийска и г-жа Трифонова от НУ Климент Охридски?

Общи условия

Активация на акаунт