Лошото е, че никой не знае кой подход е най-правилен за неговото дете. Моя приятелка залагаше големи надежди на сина си, до към 5-6 клас беше отличник. Тази година завършва училище, но едвам избута последните класове - ниски оценки, поправителни. Друга моя приятелка беше неотклонно до детето си години на ред. Казваше ми, че не може да си позволи да пропусне един урок, защото после й е трудно да навакса, губи нишката, което ми беше ужасно странно и си казвах, че аз никога няма да уча с детето си. Това е един от случаите, който ми изясни поговорката "На каквото се чудиш, това ти идва до главата". Детето й е пълен отличник. Вече не учи с него, защото е в НГДК и просто няма необходимия потенциал да го прави. Може би синът й щеше да си е добър ученик и без нейните усилия, но кой знае.
Друга моя позната не се е занимавала нито с едната, нито с другата си дъщеря. Първата добра ученичка, много добра художничка, а втората едвам избутва училище. След като завършва обаче решава, че не й се работи и сега е студентка.
Примери много. Трудното е всеки да намери верния път и да не съжалява после за пропуснатото време.