Плащате ли допълнително за висок успех в училище? Има ли ефект?

  • 4 653
  • 74
  •   1
Отговори
# 45
  • Sf
  • Мнения: 978
/.../тогава трябва да учиш повече, да успееш в живота /.../

Да, България е пълна с учили повече и успели в живота, а децата все едно са слепи и не виждат.  Whistling

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
За щастие децата не виждат само далавери и мошеници без дипломи. И за да бъдем точни, точно най-големите мошеници са доста добре, да не кажа почти идеално образовани.

# 47
  • Sf
  • Мнения: 978
Кой говори за мошеници и далавери? Масово хора с висше образование едва свързват двата края. Връзката между образованието и успеха в живота е твърде бледа, да не кажа никаква. Между другото, създателят на Епъл и Пиксар не е завършил колеж и няма висше образование. Не високият успех е критерий.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е вярно, че масово хората с висше образование едва свързват двата края. Има също толкова, че и повече хора със средно образование, които са бедни. А за тези с основното образование изобщо не коментирам. Дипломата сама по себе си не е гаранция за добра работа и заплата, но създава добри предпоставки за по-добро място в социалната йерархия и финансовото състояние.
И да попитам, ако наистина мислиш, че образованието няма значение защо не кажеш на децата си, че няма смисъл да учат и да имат диплома?! Но дълбоко се сомнявам, че ще ги лишиш от образование. Ти самата би ли захвърлила дипломата си (ако имаш такава)?

И като пишеш за създателите на въпросните компании може да добавиш и Бил Гейтс. Но тези хора са изключения. Последният е имал достатъчно заможен, да не кажа богат баща, който да го прати в Харвард. Не превръщай изключенията в правило. Срещу теми 3 имена може да се направи много дъъъъълъг списък със собственици и шефове на компании, които са с възможно най-доброто образование.

Последна редакция: пн, 17 ное 2008, 10:45 от RadostinaHZ

# 49
  • Мнения: 1 347
Не високият успех е критерий.
Peace  Peace  Peace

# 50
  • Sf
  • Мнения: 978
Моля те, посочи ми общото между високия успех в училище и лишаването от образование.

Твърдя, че връзката между високия успех в училище и успеха в живота е бледа - предостатъчно примери има всеки от нас.
Моите дипломи не ми вършат никаква работа, дори не знам и къде са. А твоите? Работиш ли изобщо и с какво точно ти помагат твоите дипломи?

# 51
  • Sf
  • Мнения: 978
Нужно ли е да си редактираш мнението няколко пъти?
Създателят на Пиксар и Епъл се казва Стив Джобс и е един човек. Осиновен, родителите му са бедни и без висше образование - нямал е връзки, пари и др. подобни съставляващи на положението в обществото. С Бил Гейтс стават двама, а не трима.

Да не разискваме, колко от добре образованите дължат състоянието си на богатите и влиятелни родители, а не на самото образование.

Още по-малко би трябвало да се запитваме, колко от тези образовани имат висок успех в дипломите си, защото ще се учудиш колко малко от тях са с такъв.

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
Всяка една от моите дипломи са ми вършили и ми вършат работа. Първо,  знанията, които съм добила. Второ, със средата, в която съм живяла през това време. Трето, добре ми стоят СV-то и образно казано са част от моята визитна картичка. Четвърто, дипломите си са пряко свързани с работата, защото те са изискване за нея. Например, не бих могла да работя нормално и без проблеми като счетоводител, ако нямах диплома за тази професия. Да, счетоводител може да бъде и някой без специално образование, но при всички случаи подходящата диплома е за предпочитане от работодателите, а в Закона за счетоводството е описано изрично какъв трудов стаж и каква диплома са необходими, за да се придвижва един счетоводител по йерархията.
 И да, навсякъде съм завършила с отличен успех и много се гордея с това, защото е доказателство за способностите и труда ми.
Ти при какъв лекар би предпочела да отидеш на преглед - този, който едва е избутал с тройка, или при другия, за когото знаеш, че е от отличниците. Защото ще ти кажа, че обикновено кадърните са с висок успех.

# 53
  • Sf
  • Мнения: 978
Така и не стана ясно, работиш ли или само разсъждаваш върху автобиографията си?
Бих предпочела човек с опит - лекар, автомонтьор, все едно. И хич не ме вълнува какъв успех има в дипломата си и колко се гордее с отличните си оценки.

# 54
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е нужно да ти се отчитам, но не стоя със скъстени ръце. В момента част от работата ми е да уча - време е за промяна. Така да се каже, досега "старите" си дипломи съм ги използвала по предназначение. Не е нужно някой да е наемен работник на 8-часов работен ден, за да се води работещ. Възползвам се от възможностите за гъвкавост.

В живота си съм се убедила в едно нещо - който има и цени било диплома, било професия или умение, не го подритва. Досега не съм видяла някой с диплома да я пренебрегва, нито някой с висок успех да обяснява как успехът не бил важен. Обикноено хората, които отричат дипломите и високия успех или не са доволни от образованието си, или са учили неподходящата специалност, или са били посредствени студенти или ученици, или са искали да учат, но не са успяли по някаква причина, или се чувстват прецакани. Точно се получава като приказката за лисицата и гроздето.

# 55
  • Мнения: 2 556
Ако мое дете си понижи успеха в училище, задължително бих му взела учител вкъщи да работят ежедневно. Не бих плащала на самото дете за високи оценки.

# 56
  • Мнения: 2 556
Радостина, била съм първенец на класа, винаги съм имала само отлични оценки, имам магистърска степен от СУ. Това, което смятам за най-ценно от всичко изброено дотук, е факта, че просто уча бързо, имам добра зрителна памет и способност да правя връзка между нещата. Нито отличните оценки в училище, нито дипломата ми са ми донесли някаква реална полза иначе  Simple Smile Разбира се, при децата може да бъдат другояче нещата, дано имат късмет с тяхното образование, ще държа да завършат.

# 57
  • Sf
  • Мнения: 978
Мила Радостина, толкова си в грешка, че чак ми става смешно. Ще трябва да те разочаровам, бях патологичен отличник през цялото ми учене и следвания, имам добро образование, не се чувствам прецакана, нито пък съм недоволна от живота си.

Съжалявам, че трябва да повторя, но високият успех в училище не е критерий за успех в живота. Той всъщност не е критерий за нищо, освен за някаква способност към обучение. Шимпанзетата също имат висок праг на обучаемост, и какво от това?

# 58
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
/.../тогава трябва да учиш повече, да успееш в живота /.../

Да, България е пълна с учили повече и успели в живота, а децата все едно са слепи и не виждат.  Whistling

Да ,ако гледаме България /въпреки че аз имам много познати ,които благодарение на образованието си имат хубави работи и получават високи заплати!/. Моят син ,нпример, определено мисли за образование в Англия.Дано да постигне мечтата си ,но ако не учи - това със сигурност никога няма да стане.
 И защо нещата се приемат само оценки  newsm78. За мен, оценките са израз на знанията,които има едно дете/ лично следя това!/. Да не говорим,че в повечето случаи оценките са супер необективни.
 Знанията ,+ /някой по-горе беше казал/ подходящата среда ,дават основа за някакъв старт.От там нататък - кой както си го направи!

# 59
  • Мнения: 1 347
Макар че за пореден "тъп" се връзваме на безсмислен спор, ще се запиша и аз в групата на тези, които от първи клас до пети курс в университета са били отличници, но не мислят, че бележките са показател за нещо смислено. При мен са били страничен ефект от любознателност  + късмет с учители, които са имали що годе разумни критерии. Повечето отличници обаче бяха подлизурковци, които се мазнеха на учителите или все искаха да ги изпитват по желание, да си "поправят" оценките и т.п. Но се считаше за много 'cool' да се подиграват на истински знаещите - щото е "яко" да метнеш учителя да ти пише шестица, когато нищо не знаеш (явно не им беше ясно, че всъщност полагат значително повече труд за целта си от мен, например  Mr. Green ). В университета обаче си пролича добре - няколкото студента, които можеха да мислят с главите си, изкарваха отлични оценки, без почти никакви усилия, за разлика от един куп, които си скъсваха ... и през семестрите, и по време на сесиите, и пак на много от тях не им се получаваше.
В това отношение образователната ни система в у-ще е толкова сбъркана, че няма накъде. И ако детето няма късмет с талантлив, мотивиращ учител още от първи клас, наистина се оказва жизненоважно родителите му да свършат тази работа. Да внушат на детето си любов към познанието (сори за изтърканото клише) и само известна доза умения за оцеляване в училище и изкарване на  горе-долу прилични оценки, за да си няма излишни проблеми.
П.П. Извинявам се на авторката на темата за отклонението, което се получи на последната страница.

Общи условия

Активация на акаунт