ПЪРВОЛАЦИТЕ СЪС СОП ЗАВЪРШВАТ,НО КАКВО ЩЕ СЛЕДВА .......

  • 32 383
  • 83
  •   1
Отговори
# 45
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Здравейте, отдавна умишлено не влизам в тези форуми. И аз имам дете със СОП, с глухота ( с кохлеарен имплант). В момента е в първи клас, засега се справя добре. Бих казала - много добре.Попаднахме на много свестни деца, учителка, директор....Има и ресурсна два пъти седмично по един час, след часовете. Абе общо взето бихте казали -супер, една от малкото, която се хвали. Но ....от известно време се усещам , че мисля точно както Nel123. Не знам защо, но като знам , че тя от пет думи в изречение разбира едва две, как би разбрала останалото, което се преподава. Тя няма проблем с писането, четенето, смятането....но има проблем  с комуникацията като начин на общуване, т.е . говори малко по развалено, неразбрано.Наученото от нея, е благодарение само на мен, т.е т.н. "индивидуално обучение " . А аз сега я оставям в клас, където няма кой да и обяснява с по - прости думи нещата , които не е разбрала. Децата не могат кой знае колко да си разговарят с нея. А е едва първи клас, все още са добри , мили, неозлобени....А после. Ще стане страшно. За съжаление тези деца почти цял живот се учат да говорят, все има непознати думи. Абе не знам, ще видим...
Дали наистина децата ни се чувстват добре в масовите училища? Хиляди пъти съм си го задавала въпроса. А Nel123 ме поизплаши още повечко Wink
Хайде , помогнете ми, оборете ме. Съвсем добронамерено. Поне за миг не сте ли се усъмнявали и вие в смисъла на интеграцията ни.?Дано да съм само за кратко с тези размисли...

# 46
  • Мнения: 204
bubica , За да се получават нещата, ще трябва в къщи да водим паралелно обучение, ще превеждаме учебниците разбираемо и т.н. Не се съмнявай в ползата от общуване на детето с другите деца в общо училище! Това не можем да им осигурим у дома.

# 47
  • в моя свят
  • Мнения: 849
bubica , За да се получават нещата, ще трябва в къщи да водим паралелно обучение, ще превеждаме учебниците разбираемо и т.н. Не се съмнявай в ползата от общуване на детето с другите деца в общо училище! Това не можем да им осигурим у дома.
 newsm10 Абсолютно съм съгласна.И още повече,че със злобни и жестоки деца може да се срещне всеки ученик не само този със СОП.Много от по-свитите и скромни деца са тормозени от по "отраканите" им съученици.Мен ме е страх от това,защото там вече никой не е застрахован.Но това да мислим,че детето със СОП е едва ли не обречено да стане жертва на насилие или тормоз не съм съгласна. И моя син не умее да общува пълноценно и успоредно с учителката аз също преподавам всеки взет урок в къщи,но не бих го лишила от общуване със връстниците.Не че ако не посещава у-ще няма да дружи с деца,но е различно.....това ще бъдат деца,които ще са му приятели,които го харесват и разбират,а мисля,че трябва да среща различни характери и мисля,че това ще го подготви по-добре за живота.И аз не се съмнявам дали детето ми се чувства добре в у-ще,защото знам,че е така,защото той самия ми го казва.С израстването и години работа с логопед се справя много по-добре с говора и всеки ден научава нови неща.Виждам разликата само преди 2-3г. как странеше от непознати деца,как не можеше да играе с тях,защото не разбираше добре какво му казват и не можеше и той да каже какво мисли.Сега обаче целенасочено търси контакт с връстниците си,има нужда и му харесва да общува с тях,също така се учи от тях.И разбира се ние сме родители за това да познаваме децата си и ако се появи проблем да усетим веднага,че нещо не е наред и да направим необходимото за преодоляването му.Честно казано макар да не съм съгласна с някой неща и мен ме плаши това,което разказа nel123 .Защото тя споделя това което е преживяла като дете със СОП,дете на което родителите не са заподозрели за тормоза,който и е налаган в училище и се моля на никое дете да не случи такова нещо и родителите да заподозрят веднага какво става и да не оставят нещата на течението.

Последна редакция: чт, 03 дек 2009, 23:53 от me4ta22

# 48
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Да, знам, че никога няма да я оставя вкъщи да учи по индивидуална програма. Просто като знам колко бавно учим нови думи и изрази, се съмнявам в качеството и на обучение там. Как ще се чувствате, ако влезете на събрание примерно---- и се говори на японски, само от време навреме да чуете някоя и друга бълг. дума. И тр. да станете и да се изкажете.
И го казвам защото просто си знам потенциала на активната и пасивната и реч.
Ние, мислим , че им е добре. И тук , моля ви, не набърквайте просто самия контакт с децата, от него няма полза, ако детето не знае за какво става дума. Контакти всяко дете има, никой не си гледа децата вкъщи затворени. Докато не можеше да казва и една дума, с нея никой не играеше, децата страняха от нея. И тя от тях. Играеше вечно сама. 
И все пак говоря за моето дете, не обвързвам никой с моето мнение. Или просто съм по - притеснена вече, влизайки в първи клас Grinning Дано страховете ми се окажат неверни Blush

# 49
  • Мнения: 58
BuBiCa, подкрепям те. Съгласен съм с теб. Желая ти успех.

# 50
  • Мнения: 10
здравейте!имам въпрос-още ли е в сила законът ,според който децата до 4 клас вкл. завършват задължително.независимо от оценките им.

# 51
  • Мнения: 58
Не само до 4, ами и средно образование може да завърши дете независимо от оценките му, стига да е дете с диагноза. Тези деца могат да получат качествена, а не количествена оценка за края на годината. Количествената оценка се изписва с цифри, а качествената - с думи и подробно се пише какво е успяло да научи детето. Лошото е, че тези деца трябва да учат средно образование, което трябва да им даде някакъв занаят и нямат право да продължат висше.

# 52
  • Мнения: 16
BuBiCa ресурсния ви сурдопедагог ли е? Аз бих те посъветвала да говориш ежедневно с детето как се чувства то в училище да наблюдаваш ежедневно как и до колко усвоява учебния материал, защото първите години от обучението са най-важни за децата. Знаеш предполагам ,че за децата с някакъв дефицит  е от съществено значение ранното въздействие ,затова е добре с него да работи сурдопедагог и логопед. Искрено се надявам нещата да се получат. Ако пък видиш ,че не усвоява или не се чувства добре в тази среда помисли за училище за деца с увреден слух. От постовете ти виждам ,че ти си жена, която разсъждава много мъдро и съм сигурна ,че ще вземеш най-правилното решение.

# 53
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Здравейте, сега малко да разкажа...детето се справи чудесно с първи клас. Завърши с количествена оценка - 6. И класната и другите от учителският колектив единодушно решили, че тя няма нужда да е квалифицирана като дете със СОП. По принцип била за качествена оценка , но  и сложили количичествена. От ресурсната се отказах още първия месец, по лични причини. Нито в клас е влизала с нея, нито я водех след часовете. Посъветваха ме дори и тази учебна година изобщо да не се   обявява като дете със СОП. И аз се съгласих. Щом се справя..засега. Simple Smile, нека опитаме. Simple Smile
И така...сега като прочитам миналогодишното си мнение, твърдо променям мнението си. За - ученето в масово училище съм. На моето дете се отрази невероятно. Във всеки един смисъл. Чувства се прекрасно, поне така изглежда Wink, ходи си със желание. Речника и се обогати много..усещайки нуждата и значимостта на речта, тя самата почна да си запомва нови думи. От сурдо и логопед за момента няма нужда.(аз съм и такъв)...тя чува, добре говори.(вече) Е, не винаги и се разбира, но много бърза...определено е по-комуникативна от миналата година.
Но задължително трябва да спомена и огромната роля на Учителката(с главно У), тази жена върши чудеса с детето. Успя д а я интегрира много добре. Съобразява се с нея по време на образователния процес. Ще съм благодарна на тази жена цял живот. А само като си помисля с какъв страх и неизвестност ме гризеше тогава. На първият учебен ден тогава, всичките се радваха....само аз плаках. Какво съм преживяла..... само аз си знам.
Занапред ще видим...колкото се справя толкова. По добре нейни тройки, отколкото подарени шестици. Това съм казала и на госпожата. Със сигурност нагоре ще е по- трудничко, ама ще се мъчим.. Praynig Пък ако се справи може и с 4, 5 а защо не  и 6 . Peace
 

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
BuBiCa  Hug толкова се радвам за вас. Прегръщам ви и двете. Пожелавам все така да вървите напред.

Моят сега е шашнат от пети клас, кабинетна система, нови учители. Мълчи и само казва не мога. Лека полека нещата май ще тръгнат. Пише само по математика в клас.

# 55
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
 Dorothy Hug, прегръдки и от нас. Много късмет и аз ти пожелавам..
И сега да попитам, току що разбрах че Иления се води със СОП, но покрива ДОИ. Означава ли това, че може да е с някакъв проблем в образованието и занапред. Много си притесних от това, че просто ако преминава(колич.оценка), дефакто това образование не и върши работа.прочетох го тук) Говорих и с учителката и със зам.директоркатаи ми казха, че щом покрива ДОИ (а тя го покрива) ще се оценява като всички  останали деца. Въпреки че е дете със СОП.
Имало комисия за отпадането на СОП, която зесадавала септември ooooh!, тогава просто не съм знаела, че тр да се явя.(и да пожелая отпадането на СОП за нея). Следващата била чак март, ужас. Означава ли това, че просто ще премине във трети клас. Или няма да има проблем, защото ме увериха, че покрива и я оценяват по ДОИ? И ще е като другите деца? Опитвам да се свържа със ресурсния ни център, но не вдигат. Много се притесних... Sad
 И някой може ли да ми каже какво представлява тази комисия? По какви критерии се оценяват децата...според ТЕЛК или изпит на място?(говоря з аотпадането на СОП)
 Хич не са ми ясни тези неща. Embarassed И вярно ле , че ако съм се откажела от СОП ще ми спрат паричките за нея.(по чл.43 и двойните детски)?
  bouquet

# 56
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Щом детето е на количествена оценка, няма проблем. Няма нищо лошо да се води със СОП.
Моето дете есен и пролет минава на логопед и психолог, затова че е със СОП. Ами тамън си имам документ, че върви напред.

А доколкото знам по чл 43 са за деца с ТЕЛК  newsm78 - за мен не е логично да ги спрат.

Аз драпам, да завърши 8 клас заради шоф. книжка  Joy .

# 57
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
  bouquet  Praynig Hug Peace

# 58
  • Мнения: 65
     nel123, подкрепям те. Съжалявам, че ти са се случили теи неща в детството. И аз смятам, че интеграция в класната стая на масовата училище н е може да стане. Интеграция на деца със СОП може да стане само с индивидуална форма на обучение и в специална обстановка, която изисква много средства. Обучението ти,  nel123,  не е било напразно, макар и с трудности. Ти проявяваш невероятна грамотност и култура на изказване, която други не са овладяли, а твърдят, че не са имали СОП.

# 59
  • Мнения: 838
    nel123, подкрепям те. Съжалявам, че ти са се случили теи неща в детството. И аз смятам, че интеграция в класната стая на масовата училище н е може да стане. Интеграция на деца със СОП може да стане само с индивидуална форма на обучение и в специална обстановка, която изисква много средства. Обучението ти,  nel123,  не е било напразно, макар и с трудности. Ти проявяваш невероятна грамотност и култура на изказване, която други не са овладяли, а твърдят, че не са имали СОП.

Moите уважения, Клементина, но говорите пълни глупости цитирам:

"Интеграция на деца със СОП може да стане само с индивидуална форма на обучение и в специална обстановка, която изисква много средства. "/край на цитата/

И какво точно ще му интегрирате на това дете у дома? С отпуснатия максимален брой 12 учебни часа седмично, които са крайно недостатъчни- ще научи по-добре материала ли, или ще успеете да му пресъздадете всяка житейска ситуация за да го научите да реагира адекватно?

Извинете, но децата ни са перфектно интегрирани в семействата  ни, за да ги интегрираме в училище трябва да са в училище сред другите деца, където с помощта на нужните специалисти и учебни програми съобразени с нуждите на детето, децата ни хем ще добият знания, с които да се реализират в бъдеще, хем ще се научат на социални умения, ще се научат да отстояват и интересите си, защото ние родителите няма да сме до тях всяка една секунда.

Нел123, и в момента няма кой знае какви условия за децата със СОП, но няма и да има докато всички мислят, че най-доброто за тях е до полата на мама и при най-малкия проблем вместо да помогнем на детето осигурявайки му подкрепяща среда, ние вземем, че го заключим у дома под похлупак, ако подобно нещо бе добро всички деца и здрави и със СОП щяха да си стоят по домовете.

Бибица, парите по чл.43 нямат нищо общо със това как се обучава детенце, тях може да ти ги спрат само, ако вече сте здрави и нямате ТЕЛК- дай боже всеки му.  bouquet


Общи условия

Активация на акаунт