ПЪРВОЛАЦИТЕ СЪС СОП ЗАВЪРШВАТ,НО КАКВО ЩЕ СЛЕДВА .......

  • 32 535
  • 83
  •   1
Отговори
# 60
  • в моя свят
  • Мнения: 849
pogar   newsm10

# 61
  • Мнения: 784
Мили майчета, велики....с трудна съдба. Ще ме извините, но не бих могла да прочета всичко и умишлено не искам! Аз минах по този път.Остарях, побелях и т.н.т. Детето ми е с ТЕЛК 25%, епикриза/не казвам/, но....с интелектуален и социален проблем.Той е красавец, сладък, но трудно учеше, няма приятели. Тази година завърши/не ме питайте как/. Без СОП.Ползвахме СОП само за матурата. Учех ВСЕКИ УРОК С НЕГО 12 ГОДИНИ! Бях направила магистрала до училището, работя в тази сфера и имам познати и знания. Много беше трудно. Когато се върна сутринта от абитуриентския бал, реших, че всичко е о;к и ще си почина!!!!Да ама-не. А работа!!!!Започна на едно място.Промени се, гледаше ме в очите, ходеше горд.Уволниха го /няма Хора!/. И сега!!!!!!!!Седи в къщи на балкона.Пазарува ми, помага ми ,но! Никой не го иска на работа.Не се справя с пари, с мерки, бавен е и може да е комуникативен когато иска, наивен е..................ох, някой преди години от форума ми беше писал-"БЛАГОСЛОВЕНИ СА МАЙКИТЕ НА РАЗЛИЧНИТЕ ДЕЦА..........." ДАЛИ!

# 62
  • Мнения: 204
отровкаnewsm78  newsm78  Shocked А?
Не е ясно посланието ти към майките на малчугани със СОП. Не искаш да четеш назад, ама те - да те четат. А какво да извлекат от прочетеното?!?
Разбирам, че си объркана и разочарована, ама недей така да обезкуражаваш другите!!!
Минала си по пътя, ами остави и другите да го извървят!
Не знам дали са "благословени", но със сигурност "всеки си носи кръста"  Peace

# 63
  • София/Благоевград
  • Мнения: 362
Здравейте! Бих искала да използвам темата да попитам нещо. Имам дете със СОП, което в момента е в предучилищна група. Кога и как се подава молба за първи клас? В смисъл какви документи ще са необходими..., предполагам, че трябва да минава отново комисия/като за детска градина/ ? Много ще съм благодарна да ми пишете за всичко, което се сетите, че ми необходимо и полезно да знам по този въпрос! От сега се притеснявам като знам колко трудно намерихме детска градина, а как ще е в училище .....

# 64
  • Мнения: 784
vbsisi , мисля, че е достатъчно да дадеш епикриза и да разговаряш с директорката на у-щето. Не се шашкай, тя е длъжна да организира ресурсен учител и всичко ще е дори по-добре от ДГ! Peace
plamak , съжалявам, че си приела така поста ми. Само дето си мисля, че всички се печем на един огън и не е нужно да се обиждаме, нали!!!! Да, трудно ми беше, но основното, което исках да обясня- борбата е сериозна, но си струва, това е МОЕТО момче!!! Трябва кураж и амбиция. И всичко ще е добре. Това, че децата ни са различни, не означава, че те нямат късмет и щастие!!! Но....много моля, без обиди!

# 65
  • Мнения: 204
отровка , хей така си по-сладка  Wink по ми харесваш с последното си мнение  Hug В предишното беше по-унила, признай!
Ясно е че ще има "зор" за деца със СОП и за майките им, ама като има кой да ни вдъхне кураж ще е по-леко. Пък и съвет да даде. Нали казват - питай патило!  Peace

# 66
  • Мнения: 204
vbsisi , отговорила ти е вече отровка, в допълнение само  ще кажа разговорът да е в началото на новата година. Принципно записването за 1.клас е чак през май месец, но е добре да си дадеш един вид устна заявка, че дете с еди-си-какви особености иска да е техен ученик.

# 67
  • Мнения: 8
Здравейте, аз също имам дете със СОП, но само и и единствено с физически дефект. Сега сме първи клас и също се обсъжда темата за качествени, а не за количествени оценки. А всъщност в класа има деца, които са на светлинни години по знания с моето дете, но всички са се вторачили в него, защото има физически недъг. Сега съм с него в училище, дано имам сили да издържа. Бих препоръчала на всички майки на деца със СОП, както и на всички работещи в министерството на образованието и училищата да изгледат много внимателно този филм - http://DMCA-removal-from-Google/details.php?id=267018&hit=1 - Казва се Историята на Брук Елисън, по действителен случай. Гледайте и вижте как се държат с различните в САЩ и как се обучават. И нека този филм ни подскаже, че утре всеки може да бъде на наше място.
Желая успех на всички деца със СОП.

# 68
  • Мнения: 3 715
Здравейте, имам въпрос за приема в първи клас. Длъжни ли сме да покажем решението при кандидатстване или може, след като детето бъде прието, да дадем решението от РИО?

# 69
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Здравейте, имам въпрос за приема в първи клас. Длъжни ли сме да покажем решението при кандидатстване или може, след като детето бъде прието, да дадем решението от РИО?

Те си имат вътрешен архив и може да си знаят.

# 70
  • Мнения: 3 715
Имах предвид при кандидатстване в училище за първи клас, но в бързината не съм го обяснила  Simple Smile

# 71
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Здравейте, имам въпрос за приема в първи клас. Длъжни ли сме да покажем решението при кандидатстване или може, след като детето бъде прието, да дадем решението от РИО?
Добре, а какъв е смисълът да вадите решение от РИО, ако няма да го покажете?

Ако детето има някаква особеност, те трябва да са наясно, и да го приемат такова, каквото е. Вероятно е някои да не го приемат, но по-добре да се знае предварително, отколкото да се травмира детето после.

# 72
  • Мнения: 3 715
Ами да кажем, детето има определен талант и искам да го запиша в определено училище, където ще го развива. Обясняват ми, че приемът е по документи и се приемат всички деца, които кандидатстват. Само че в момента, в който кажа, че е със СОП и започват да увъртат и ми обясняват, че това е профилирано училище. Тоест - приемът е по документи и всички деца се приемат, дори и тези, които не са особено надарени в съответната област, а моето дете, което определено има талант, остава неприето, защото е със СОП.

Иначе решението ще си ползвам, но смятам да го покажа, след като детето ми бъде прието. Така или иначе време има достатъчно. Просто исках да разбера длъжна ли съм да показвам решението при кандидатстването в училище.

И не, няма да жертвам детето заради амбиции, искам да прави това, което обича и му доставя удоволствие, затова обмислям отсега, имам време да премеря нещата и да преценя.

Питането ми е принципно.

Последна редакция: ср, 26 окт 2011, 16:51 от ku[d]ku[d]yaka

# 73
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Ясно, разбрах...  Ако детето има някакъв талант, да кажем рисува, свири на музикален инструмент, то опитай някакъв заобиколен ход. Пусни в ход биологичното "оръжие" Simple Smile - всичкия си чар, чарът на детето... Покажи негови рисунки, ако рисува, или видеозаписи с друг талант...
Бетовен е бил глух, напомни им го... Т.е. аз мисля, че ако криеш, после ще си крива, защото все ще разберат... но ако детето успее да ги спечели, с таланта си и усмивката си, то ще се грижат добре за него...  Може би е добре да видят първо таланта, после проблема... Защото у нас все още много страдат от предразсъдъци... та, нека видят, че детето има данни...
Иначе, това, за което пишеш, е доста сериозен проблем... У нас не може да се признаят само едни предмети, а други - не... Ако детето не покрива изискванията, почват да му пишат т. нар. "качествени" оценки, не с цифри от 2 до 6, а с думи, и после свидетелството му не е равно на това на другите деца.
А по някакви причини не се приема то да има "минава" по математика и 6 по музика или рисуване. По ТВ се дивим на незрящи хора с блестящи певчески способности, но за чиновника от инспектората ако не можеш едно, значи не можеш всичко...
Желая ви успех!  Hug

# 74
  • Мнения: 204
За съжаление е точно така. Има нещо тотално сбъркано в приемането/неприемането на деца със СОП в училищната система. Въпреки това, права имат и ще им ги отстояваме.  Peace Нали се натискаме да сме европейци. Системата ще трябва да се промени към по-добра. (Няма да се връщаме назад към упадъчни времена и нрави.) По-добра да е за децата ни, които се нуждаят от подкрепа в обучението си, а не за служители на системата, мислещи само за лично удобство.
Бях "мека" и отстъпчива миналата година и сега съжалявам, че им се доверих. Но ... ще сменя тактиката. Знам, че "с рогата напред" не е за предпочитане, ама "с меката" също се оказа неработеща и то за сметка на моето дете.  #Cussing out
Много родители се отказват от подпомагане. Вече разбирам защо.
Първо трябваше пред комисията да доказвам, че детето има нужда от подпомагане. Сега, година по-късно, трябва да доказвам, че същото това дете, с което "работиха", може да бъде обучавано и да постига поне минимума от изисквания.  ooooh!
"Качествени"-те оценки съм съгласна да бъдат въведени за учители, дето търсят на баницата мекото и заявяват, че дете не усвоява, че не може и незнам си какво. Имам и предложения за оценките: "Помага", "Ни помага, ни вреди", "За уволнение".   chef

Общи условия

Активация на акаунт