Отговори
# 45
  • Мнения: 428
Ох, оddy, толкова криво ми става като те чета... Следя историята ви отдавна и по някаква причина ви чувствам адски близки с Ана Мария.
Тези хора и идея си нямат каква борба водим всеки ден с какво ли не, заради децата си. По всякакъв начин се опитват да ни принудят да не записваме децата си в поверените им училища, ровят се в законите с надеждата да намерят 'вратичка', която да им помогне за това.
Мисля, че вашата директорка не е права, сигурна съм, че и ти си изморена  от битките, но не се предавай!

# 46
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
   Веднага се сетих за този случай и ми стана гадно- едно е дете да се държи умишено хулигански, друго е ако има поведенчески отклонения... та този закон дали важи за деца с увреждания  Rolling Eyes

Според мен умишленото хулиганство си също болестно състояние. Едно дете щом проявява такива неща, просто нещо куца, я психически, я нещо друго подобно, отключено дори от семейството - проблеми, обръщане на внимание от родители.

Оди взимай извинителни бележки, щом дете отсъствува - личната всичко има право да напише, дори изследвания. В училищата държат на тези неща. Дори да ми се наложи да отсъствува, винаги се уведомява класната на децата. Има много недисциплинирани родители, дори на здрави деца. Като искаме интеграция, ще се съобразяваме с всичко. Извини се и осигури бележките. Диалога е много важен - учител-родител. Аз с това успявам.  Hug . Има родители на други деца, които са им вдигнали кръвното на учителите. Водят ги когато си искат, без да уведомяват. На никой не му е лесно.

# 47
  • Мнения: 199
Съгласна съм,че се спазва диалога,но именно с този диалог миналата година ме натиснаха на минем на индивидуална форма в училище-и какво- това доведе до абсолютно връщане назад в поведението на Ана-Мария.Остава обаче въпросът-при положение,че не влизаме във всички часове -пак ли ще пише отсъствия Thinking
Защото на тази логика-аз трябва да осигурявам бележки за всеки ден  Tired

# 48
  • Мнения: 428
Не, oddy, няма да ви пишат отсъствия, защото решението Ана-Мария да не влиза във всички часове е тяхно. Именно това направихме сега - предложихме на министър Фъндъкова да се приеме като законна комбинираната форма на обучение. Т.е. детето да се обучава индивидуално само по математика и български език, а в останалите часове да присъства, за да се осъществи интеграция по някакъв начин все пак. Защото индивидуалната форма на обучение не е решение.

# 49
  • Мнения: 199
Имате ли представа индивидуалната програма за втори клас какво съдържа,и имам ли право да поискам смяна на ресурсния учител?Миналата учебна година ресурсната изобщо не си даваше зор да работи с детето ми,и на няколкото разговора на тази тема,тя ми обясняваше,че Ана-Мария изобщо не желае да гледа букви или нещо подобно и заради това тя и дава играчки с които си играеха и така минаваха часовете.Не ми се иска отново цялото време да е загубено .

# 50
  • Мнения: 30
Оди като чета историята и изживявам ужаса заедно с теб,защото съм минала през всички тези заплахи и манипулациии.Не им се давай знам колко гадно е като не знаеш много законите и те преинечават нещата в тяхна полза.Аз имах около мене двама човека които постоянно ме съветваха понеже бяха в час с законовите уредби.Така че бой до дупка ,знам че в един момент нямаш сила,нерви и даже почваш да губиш вяра ,защото в училищата са толко убедителни ,че трябва детето да се премести или че няма друго решение освен индивидуална форма,а и тези от инспектората работят в УСЛУГА на директорите.Аз бях свидетел веднъж в инспектората докато чаках за пореден път пред кабинета на Латинка Ковачева  една жена я попита за някакво училище в което има дете с дцп и майката искала някакво/ не помня вече какво/ удобство за детето си Ковачева отговори ''не стига че всички деца мръзнат заради неиното на първият етаж ,а тя пак има претенции'' и АЗ ТОГАВА СЕ ЗАМИСЛИХ КАКВА ПОМОЩ МОЖЕ ДА МИ ОКАЖЕ ТАКЪВ ЧОВЕК С ТАКОВА МИСЛЕНЕ, и така и стана тя напълно подкрепи персонала на училището .Така че мила те са вързани като свински черва.А за отсъствията детето нали има телк  взимаш от личният лекар медицински белешки и хич не  им се обясняваш.Ние сме с теб ако има нещо звънкай аз минах тази война и повярвай има голям ефект.

# 51
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Индивидуалната програма се изготвя от ресурсен учител, но се подписва и от родител и родителя с този подпис се съгласява на това. В зависимост от програмата това оказва влияние върху количествена или качествена оценка.

Ресурсните учители се назначават от ресурсния център и смяната му не мисля, че зависи от родителя.
При нас един и същи ресурсен учител - има деца с влизане във всички часове има и влизане в определени има занимания отделно извън часовете. Моето тази година ще влиза във всички часове и ще държи малките матури. Аз не мисля, че ще се справи, но щом са решили така учителите - ги слушам.

# 52
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
За да се смени ресурсния учител се пише жалба от настоящия ресурсен учител до ресурсния център. Описват се подробно проблемите  защо искате смяна и с кого.

# 53
  • Мнения: leet
Рамката на Индивидуалната образователна програма, е Приложение 2 от Наредба 1 от 23 Януари 2009 г. и се изготвя в началото на учебната година от училищния екип, състоящ се от ресурсния учител, логопед, психолог, специален педагог и учителя на класа.
ИНИДИВИДУАЛНАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА ПРОГРАМА СЕ ИЗГОТВЯ, САМО СЛЕД ДИАГНОСТИКАТА ОТ ПСИХОЛОГ КЪМ РЕСУРСНИЯ ЦЕНТЪР, НА БАЗА НА КОЯТО СЕ ИЗГОТВЯ ПРОГРАМАТА, ИМАЙКИ ПРЕД ВИД ДЕФИЦИТИТЕ, ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ДЕТЕТО И ПОСОКАТА, В КОЯТО ТРЯБВА ДА СЕ ВЪРВИ ЗА КОНКРЕТНОТО ДЕТЕ.
Родителят се подписва на Индивидуалната програма, след като се запознае с нея и в случай, че е съгласен, ако не е съгласен с нея, се обръща към Агенцията за закрила на детето, за да се намери най- добрия интерес за детето.

ИНДИВИДУАЛНАТА ПРОГРАМА, НЕ ОКАЗВА ВЛИЯНИЕ НА ОЦЕНКАТА НА ДЕТЕТО- ДАЛИ ДА БЪДЕ КОЛИЧЕСТВЕНА ИЛИ КАЧЕСТВЕНА- ТОВА ЗАВИСИ ОТ ТОВА, ДАЛИ ДЕТЕТО ЩЕ ПОКРИЕ ДЪРЖАВНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА СЪОТВЕТНИЯ КЛАС, А ТЕ ВКЛЮЧВАТ УЧЕБНИЯ ПЛАН И УЧЕБНАТА ПРОГРАМА.


Учебния план за София за 2009/ 2010 г. може да се види от тук- като се влезе в "Нормативни документи"/ "Образци на документи"/ "Училищен учебен план":
http://rio-sofia-grad.com/

http://rio-sofia-grad.com/

За останалите градове, от сайтовете на съответните Регионални инспекторати.

А учебната програма е една за всички, съответно по класове:

http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/left_menu/docume … ational_programs/

Децата, независимо дали са със СОП или не, трябва да ги покрият, поне за 3 ( с цифри), за да получат оценка с цифри, ако не успеят, децата в норма се явяват на поправителен и съответно повтарят учебната година. Децата със СОП, съгл. Наредба 1, не повтарят учебна година, а получават оценка с думи ( словесна), което ги лишава от правото да получат образователна степен.
В случай, чче училищния екип, изготвил индивидуалната програма, прецени в края на учебната година, че детето не е за масово училище, може да го напише  заключението си, тъй като е длъжен да напише заключение в края на учебната година и тогава, детето се явява отново пред ЕКПО, от където могат да му дадат насока за помощно училище.

# 54
  • София
  • Мнения: 4 412
Децата, независимо дали са със СОП или не, трябва да ги покрият, поне за 3 ( с цифри), за да получат оценка с цифри, ако не успеят, децата в норма се явяват на поправителен и съответно повтарят учебната година. Децата със СОП, съгл. Наредба 1, не повтарят учебна година, а получават оценка с думи ( словесна), което ги лишава от правото да получат образователна степен.

Ти и преди си обръщала внимание на това, много е несправедливо, че детето със СОП няма право да повтаря клас и трябва да обърнем внимание на тази особеност. Това значи, че от втори клас на едно детет му се предопределя живота и то не може да завърши основно образование. Според мен трябва да могат да повтарят поне до 7-ми клас.

# 55
  • Мнения: leet
Танче,

Коментирахме това с директори и експерти в МОН, тяхното мнение е, че ако се промени този текст, ще възстанат много НПО за нарушаване на правата на децата с увреждания.
Те са на мнение, просто, че родителят трябва да е в течение през цялата учебна година, какво се случва с детето, в смисъл дали покрива държавните образователни изисквания, да е информиран, какво следва от това, ако детето завърши със словесна оценка и в случай, че детето не покрива държавните образователни изисквания, да подаде Заявление, преди края на учебната година, че желае детето му да се яви на поправителен изпит. Щом такава е волята на родителя, никой няма право да му откаже. В случай, че родителят преценява, че детето може да преговори материала и да покрие най- важните изисквания за съотвтения учебен предмет и клас, детето се явява на поправителен, по същия начин, може и да повтаря учебната година.

НО РОДИТЕЛЯТ ТРЯБВА ДА Е ИНФОРМИРАН КАКВО ОТ КОЕ СЛЕДВА, ДА СЛЕДИ СИТУАЦИЯТА И ДЕЙСТВА.
ИНАЧЕ ПРЕЗУМЦИЯТА Е ДЕТЕ СЪС СОП ДА НЕ ПОВТАРЯ КЛАС, НО НЕ ПОЛУЧАВА И СТЕПЕН НА ОБРАЗОВАНИЕ!

# 56
  • Мнения: 2 024
На мен, пък ей това
Впрочем, включих се по темата, защото имах желание да допринеса с разни конкретни, практически хитринки и идеи за добра интеграция, "справяне" с директори и прочее училищен персонал, информация за ресурси и т.н.. Сама разбираш, че след интервенцията ти, енергията ми се изпари.
ми прозвуча много непрофесионално за един психолог в дискусия с (както сама опеделяте) нуждаещ се от помощ.
Все си мислех, че психолозите имат професионална защита от подобна загуба на енергия по време на практиката си, иначе как ли биха успявали...
С най-добри намерения,
 Simple Smile

# 57
  • Мнения: 36
 Хора и на моето дете също втори клас в петък му поставиха диагноза хиперкинетичност.И нас някои хора ни гледат на криво и странно.Може ли да ми кажете какво е СОП,какво е виолетовата жаба и нещо повече за лекарството Консерта.Тъй като и аз не се доверявам на 100 процента на психоложката в у-ще и препоръчаната психиатърка.И двете след 1-2 разговора държат детето да взима медикаменти без игри за концентрация без нищо!  Cry Така е най-лесно ,но не съм сигурна дали е решение.И най-лошото те не се притесняват да реагират странно пред детето да казват "това не е нормално,според Вас нормално ли е?",а нали знаете като повтаряш на един човек ,че е еди какъвси то... Много ми е объркано,вече ще влизам тук и ако може малко информация,че тепърва ще се "лекуваме".

Последна редакция: нд, 11 окт 2009, 17:47 от Lucky bamboo

# 58
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
СОП - специфични образователни потребности.

Концерта - лятото правихме изследвания при невролог и ми каза, че евнтуално могат да ни насочат към психиатър за концерта, но това се правело с много наблюдения, чаках последно становище, та не ни насочиха натам, нямало нужда . Насочиха ни към логопед.


Ох и да се повтарям - не всеки може да слага диагнози. Хубаво е да се помага на децата, едни имат повече нужда, други по-малко. Когато има разбиране от родител, нещата са по-лесни. В училището на моето дете имаше дете определено се виждаше, че е хиперактивен синдром. Аз за пръв път виждах такова нещо. Родителя, не стига че го беше дал по-рано на училище, а и не приемаше проблема, премести го, новото училище направо са писнали от детето и там. Нека повикат ресурсния център да видят детето и да се опитат да му помогнат. Това също става със съгласието на родителя. Идват психолози, логопеди, правят програма как да се работи с него. Успех  Hug Hug Hug

# 59
  • Мнения: 30
Във виолетовата жаба се правят упражнения точно за концентрация и увладяване на хиперактивните симптоми . Обади се на Любов Кюлюмова 0888614955 и тя ще ти каже и за вредата от медикаментите.Коонцертата и ние сме я ползвали при нас не подейства добре.

Общи условия

Активация на акаунт