Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 4 412
Момичета, вие в крайна сметка мислите ли, че ресурсното подпомагане е добро?
В нашата градина директорката е решила да представи 5 деца за подпомагане и да й отпуснат ресурсен учител. И ни попита дали ние искаме. Като чета наредбата за деца със СОП всичко изглежда добре, обаче знам, че в действителност хората от ресурсните центрове говорят грубо, подобно на коментара на Lucky bamboo, често отсъстват и се чудя дали не считат децата за глупави.  newsm78
И аз като чели не искам да се занимаваме. А и вече сме си направили програмата, ще имаме 3 пъти занимания с логопед, спорт и други неща. Сега и това ресурсно подпомагане, да не се обърка детето, аз го пращам на детска да си комуникира с другите деца, а не да го затворят в кабинет с ресурсен.

# 61
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Таня, нямам такива наблюдения, много си е добро, е разбира се има ресурсни, които повече сега си гледат работата и по-малко, повече разбирата и по-малко. Ако можеш без ресурсен в детската, ОК, но за училище определено си трябва. Обследват детето, дават обяснение на родителите, обясняват ако напредва или не напредва и т.н. Също обясняват на учителите какво да правят и т.н. Просто са си специалисти.

# 62
  • София
  • Мнения: 4 412
Мерси Дороти, и аз си мислех в предучилищната вече да преценим, сега ми се струва, че имат малко опит в детските градини.
Ако знам че ще я подпомагат в групата с децата, ще и е полезно, но ако ще я затворят в една стая да й показват картинки и пъзели, не. Май на много малко места ресурсните влизат в групата.
Дороти, а какви са минималните медицински документи, да не ни накарат да ходим на скенер и ЕЕГ? Иначе то сигурно до Нова година няма да стане, ще се чака новият бюджет и тн.

# 63
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Значи - ти не правиш нищо. Самото училище казва, че има проблем в ресурсен център и те си пращат екип, който решава какво да прави. Ти съответно само подписваш документите за съгласие, които отиват в РЦ.

Последна редакция: вт, 13 окт 2009, 20:33 от (х) Dorothy

# 64
  • Мнения: 36
 TanyaMG не знам какво значи "подобно на коментара на Lucky bamboo".Може би,че си съгласна с мен?Аз днес си мислех друго зощо едни деца ги имат просто за палави,а другите да са хиперактивни(хиперкинтични)?Едните ще ги водим напред назад по лекари и изследвания,а другите?!
 И аз подобно на TanyaMG водя детето да се приобщава към непознати хора,а не да го затварят в кабинет с ресурсен учител.Ако може хем да е в час хем с ресурсен добре,но не знам как ще стане.Ще видим.

# 65
  • София
  • Мнения: 4 412
Да, Лъки съгласна съм с теб за отношението и коментарите. Когато го прочетох в постинга ти се сетих за нашето посещение в държавният логопедичен център, че отношението беше подобно. Аз мисля, че така се държат "специалистите", когато искат да имат извинение, че после няма да си вършат работата.
Най-лошото в БГ е, че няма никаква отговорност дали са направили дори и средни усилия за да научи детето нещо. И колкото по-зле ти изкарат детето, толкова повече оправдания ще имат после да си седят в кабинета и да не направят нищо за детето.
А между другото в нашата детска градина изглежда искат да имат ресурсен, за да е по-лесно на учителките и да имат оправдание, че не са научили например моето дете да пише чертички. Просто, ако може от всяка група по 5 деца да са на ресурсно подпомагане, ще е най-добре. От началото на годината друго освен, колко много деца има в групата и че не знаели как ще ги научат, друго не чух.
От началото на годината само мрънкат, че не искат детето да спи на обяд в градината, защото не можело да се съблича и те нямат време да й помагат или чакат. И аз се съгласих, защото ми е ясно, че като я оставят 30 мин. да се съблича, ще е болна после. Но сега и това ресурсно, явно учителката й е решила тотално да не се главоболи с моето дете...
Е, май със същите мисли ще отидем с баща й при директорката да говорим.

Лъки, заравих да ти кажа има разлика между палаво и хиперактивно, между срамежливо и с диспраксия, но ако може да помагат на децата, а не да ги изтикват в кабинети.

# 66
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
И още нещо - не го затварят в кабинет с ресурсната, тя е с него в клас повечето, а когато има нужда нещо да му дообясни или направят тест, контролно и т.н. , тогава го отделя.

# 67
  • Мнения: 199
Момичета,направо като чета и съм  Cry, защото този път го минахме и продължаваме да го вървим в училище,и май вече напълно сериозно трябва да нададем вой  #Cussing out,защото ама направо ми писва  Sick, всичките тия ходеници по мъките с надежда,че ще ти се падне някой късветен ресурсен,който да му се "работи",и ако може пък по някакъв начин да опита най-малкото да внедри и мъничко да помогне за това децата да приемат твоето, във всеки случай може би най-добрият вариант е лекичко да вметнете,че ресурсният трябва да подпомага детето да се интегрира в групата деца, какъвто и проблем да има детето...... Tired

# 68
  • София
  • Мнения: 4 412
oddy, и на мен това ми се вижда ужасно, че трябва да се надявам да ми се падне читав ресурсен учител, което май е изключително рядко явление. Тези хора нямат стандарт, да е ясно, че всички работят по един начин. Ами ако ресурсния се окаже, че си е прекарвал времето през учебната година как ще се компенсира пропустаните възможности за детето да научи нещо. На мен ми се струва, голяма руска рулетка да се разчита на него, особено както е в нашата градина, тепърва ще се търси такъв учител.
Като цяло да нададем вой, обаче нещата няма да се случат за 1-2 години, просто в образованието 90% от заетите ходят да им мине времето. На родителската среща учителката е казала, че тази година децата били по-здрави и не остъствали и на нея и е изключително трудно, направо невъзможно да работи с 24 деца. Добре си беше до сега 12-14 деца, другите болни.
Та искам да кажа, че трябва да балансираме между това, което виждаме и ни предлагат, възможността да си потърсим правата, защото от хора, които не искат да работят можем да очакваме едно "нищо".

Ние в крайна сметка решихме да отидем пак в Св. Никола, за да знаем по-реално какви са нещата и да помислим как да действаме.

# 69
  • Мнения: 199
Мислиш ли,обаче,че от Св.Никола ще ти помогнат и какво всъщност искаш да направят,защото все пак проблема е да се уточни работата с ресурсния учител,или не съм те разбрала newsm78

# 70
  • София
  • Мнения: 4 412
В Свети Никола преглеждат 3-ма специалисти и отделят най-много време, та ми се струва, че от там се получава най-адекватното становище за децата.
Иначе в нашата градина не е имало ресурсно подпомагане до сега и докато се организира ще минат месеци, а пък от Св. Никола може би ще ни дадът някакакви съвети и ние да не губим време и да чакаме.
Отделно цялото поведение на градината е много несериозно, например директорката ме среща и ми казва: "Знаеш ли решила съм да предложа 5 деца, за да ми отпуснат ресурсен учител", но тя си представя, че този учител ще изведе по 5 деца от всяка група, за да облекчи другите учителки. А също и че ще го ползва при заместване.
Доведоха 2 логопедки, които да работят на частно децата. И двете работят в други държавни организации, ще идват когато им е удобно. Предложили са занимание и по 2 пъти в седмицата, но това са 2 пъти с 2 различни логопедки и то по 30 мин., и някакви подобни неуредици. Може би всичко е от незнание и не познаване на проблемите. Но все пак учителките могат да решат да си местят или пращат детето където те си пожелаят, без това да е най-подходящото за него.
А тук в София много се държи на становището на Свети Никола и всеки се мръщи като нямаш такова. Детето има едно от преди 1,5 година, но не им харесва, защото е много кратко и пише разстройство в експресивната реч.

# 71
  • Мнения: 2 531
И още нещо - не го затварят в кабинет с ресурсната, тя е с него в клас повечето, а когато има нужда нещо да му дообясни или направят тест, контролно и т.н. , тогава го отделя.


В нашето у-ще  не е точно така. Ресурсната идва в определени часове и работи в отделен кабинет с детето. Мин. година бях изкл. недоволна, тъй като изобщо не се сработи с госпожата ни. Тази година е друга учителка, която уж ще се вслушва в препоръките и. Освен това ресурсната учителка идва 1-2 пъти в седмицата за 1-2 часа най -много и поне моето лично мнение е че най - добре би оползотворила тези 2 -3 часа седмично с инд. занимания и да му обясни спокойно това което му куца . Едва ли ще намерите ресурсен учител дето да седи по цял ден или поне всеки ден по 2-3 часа с детето!  Оказва се че при нас основния  проблем ще е английския- дали ресурсната обаче е компетентна да помага по английски???  Thinking

# 72
  • Мнения: 36

 Вчера са наказали второкрасника ми задето се е смял по време на час.На учителката и се случва за втори път да го наказва заради тази емоция!Наказанието е да стои прав по време на час.Не знам да се оплача ли на директорката?Така няма ли да се ядоса и настрои още повече невротичната учителка?!Интересно ако някой се разплаче как ли ще го наказва?

# 73
  • Мнения: 2 531
Lucky bamboo опитай се да обсъдиш ситуацията с учителката и да измислите заедно варианти. Постави се и на нияно място- той ще се смее, класа пък на него... и т.н. И моя син получава забележки и прочие, но без да се наранява авторитета му .

# 74
  • Мнения: 3 504
Да се разпиша и аз в тази тема, ние пък имаме проблем с придружител на детето. зам. директорката много държи на това, щом детето било по ТЕЛК с чужда помощ, трябва да има придружител в училище, да ама от къде да го намеря, и двамата работим, бабите също, баща ми беше известно време, но той пътува от извън града, давах му пари за гориво, и нашите нямат много финансови възможности, и ние към момента сме в положение, в което никога не сме били финансово.
Класният ръководител се грижи за Гери, но не можело той да й отделя толкова внимание.

Предложих й на директорката, добре, предложете ми вие някоя жена, позната, защото аз не мога да намеря хора, и тя ми отговаря, че няма такъв човек, били ни плащали пари за такива деца, та можело да плащам, че тез пари да не са ми необходими за придружител... ядосвам се,  че сме пуснати на произвола на съдбата, а в Исландия как е - давам пример - там за детето се грижат 3-ма човека, ама не ги търси майката, а й се осигуряват, специалист за уроците, тип придружител, както и самият учител/класен/, а тук те правят на маймунка.
Та ми предстои поредна битка.

Общи условия

Активация на акаунт