Как учите думите по английски

  • 25 662
  • 60
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 315

Трудно ми е с дъщеря ми (1клас, за втора година учи английски), пише думите по няколко реда, но ми се струва, че е механично, включва ги в изречение, освен това аз съм ги написала на лисчета, вади ги от една кутия и ги чета, и въпреки това пак и е трудно като ги пише и допуска грешки. Някой да има идея какво още да направя, за да и помогна  newsm78
Имам същият проблем със сина си - и той е първи клас, а английски изучава за втора година.не знам дали не е рано да се учи да пише на английски newsm78, защото видях, че нивото което кара в момента е предназначено за осемгодишни деца #Crazy/нивото съгласно курсовете в "британика" е F2/.страх ме е от много зор да не намрази науката... #Crazy Grinning
ако някой е преподавател по английски за деца -моля за разяснение относно стила и методите за обучение на малките ученици.благодаря.

# 16
  • Мнения: 108
И аз следя темата с интерес, защото имам такъв проблем с детенцето, което е втори клас. Запомня много бързо думите, използва ги в изречения, но това писане... А е писала поне по 100 пъти всяка дума - сякаш за нея не е това методът. Седнахме една вечер и започнах да търся логика и начин по който да ги научава (тя запомня като си ги каже със съответни български букви, напр. анг. "name" си казва че е пате и разни такива). Да й насърчавам ли тази логика или да я изкоренявам докато е време.

# 17
  • София
  • Мнения: 6 999
Всъщност зависи каква е целта на обучението.
За мен е много по-важно да 'усетиш' езика, да можеш да използваш лексиката и да общуваш, а не да пишеш...

За децата пък подобно писане по 100 пъти на нещо може само да ги отврати от ученето. Не е задължително 'ученето' на каквото и да било да е неприятно, за д а е ефективно.  Peace

# 18
  • Мнения: 216
Моят син учи за 3 или 4 година английски и за първа година започва да пише. Въпреки, че знае много думи говоримо се затруднява да пише. Не виждам никакъв смисъл от преписването на думи по няколко реда, защото той ги преписва автоматично. Учителката по английски каза на първо време да махаме буква от думата и да караме детето да се досети коя е. Той и с това се затруднява. Но не смятам, че в първи клас им е рано да започнат да учат сериозно английски - колкото повече им е натоварването толкова по- организирани стават.

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
То и магарето, колкото повече го товариш, толкова повече се организира, ама накрая вземе, че падне от изтощение. Колкото по-натоварени са децата, толкова повече проблеми се създават в бъдеще. Ако децата нямат време да играят и да осмислят себе си и живота около себе си по свой начин, това после им вреди като станат по-големи или възрастни. Има някаква граница на здравословност на натоварването.

# 20
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 390
Аз учех с много писане. Учителката ни изискваше задължително всяка нова дума да е написана по 10 пъти, ако не - следващият път 100!
Майка ми (знае 5 изика и много ме тормозеше) пък ме изпитваше където ме хване, на улицата, в магазина...само английски, английски....

Сега големият ми син има програми на компютъра за предучилищна и граматика само на английски. Първият път му превеждах и помагах, после започна всичко сам.

# 21
  • Мнения: 1 383
Благодаря ви за мненията! Досега нямах възможност да се включа. Заради сина ми пуснах темата. Той е в първи клас, учи английски трета година, запомня страшно бързо слухово, но писането не върви. И не само че не запомня, ами и не иска да пише, много му идва по 3 реда на дума. Не че вземат ужасно много, но го домързява.
Mislim1 и  Veniti, във вашето положение сме. Системата, по която учи е за 2 клас, може би му е раничко още за писане.
Kresmi, мисля, че трябва да изкорениш тази логика. Все пак целта е да се научим да мислим на чуждия език, не да създаваме междинен помощен език.
Акулска стръв, това е добра идея. Аз го карах да  пише с червено буквите които греши и малко помогна.
Олинце, това е чудесна идея. Можеш ли да ми кажеш къде мога да намеря такива програми?
Аз лично не мисля, че двигателната памет е решаваща. Иначе как бихме писали на компютър? Аз съм преводач с два езика, винаги съм учила думи с писане, но започнах да уча английски в 5 клас, а френски в университета, съвсем различно е. Убедена съм, че все някога ще се научи да пише правилно, но не мога сега да пренебрегвам писането след като е част от програмата. Не искам да го отвращавам от ученето, а как да го накарам да ги пише тия домашни? Мъка...

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Моля за мненията, пак заповядай
Но има разлика дали става въпрос за възрастен човек или дете, че и при децата зависи според възрастта. Така, както си пуснала темата не става ясно, че е за дете, а за възрастен.
И друг път съм го казвала - не си заслужава децата да бъдат тормозени от такава крехка възраст да изписват думи на чужд език. Поне за мен това е да се хвърлят усилия напразно.
И на моите не им харесва да пишат думи още от втори клас, но чак не са отказвали. По-скоро им обяснявам някои буквосъчетания и връзката им с фонемата, давам примери с други думи, при които има подобно съответствие между буквосъчетания и звучене. Включително и изводи и хитринки, които съм измислила за себе си, нищо че съм учила език на стари години. И съвсем честно съм им казала, че не съм съгласна да се пишат толкова много думи и изречения толкова рано, но това се изисква по програма и единственото, което мога да направя за тях е да им помагам доколкото мога. Това поне ги успокоява, че повредата не е в техния телевизор и успяват да си наложат на волята да пишат.

# 23
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 390
tsveti7, мъжът ми е американец и донесе програмите от САЩ
http://www.rmlearning.com/34161.htm - тук са 4-ри диска
http://www.smartkidssoftware.com/ndbro43.htm - тук са 3 диска
http://www.superkids.com/aweb/pages/reviews/early/2/rrpre/merge.shtml - а това е диск с много игри - за броене и смятане, писане и четене, съвпадане на форми и логическо мислене.
Допълнително има много песни, игри, занимания. Дори аз играя на игрите с удоволствие.

Съжелявам, че не можах много да ти помогна, но знам, че и тук продават подобни игри.

# 24
  • Мнения: 352
Когато учих английска филология си записвах всички нови думи и изрази/а бяха на ден поне по 60-70/ на касета като аз ги изговарях , след което ги прослушвах по няколко пъти и ги пишех.

# 25
  • Мнения: 2 674
Спомням си ,че преди време в "Майки" беше писала една учителка по английски.Тя преподава(ше) на деца в Япония.

Много жалко,че не си спомням ника -мисля, че имаше нещо като "деси".Ще се опитам с търсачката.
Би било много интерсно тя да сподели опита си.

п.с. нищо не намерих Sad

Последна редакция: сб, 22 мар 2008, 01:05 от zonka

# 26
  • Мнения: 901
Всъщност с писане се получават нещата и май няма друг начин. Но спокойно, ако първокласникът не е запомнил как се пише кухня, той ще има възможност да го научи във  втори, трети или четвърти клас.
В обучението по чужд език има цикличност - т.е. връщаме се на учена лексика поне три пъти през първите години.
Иначе за първокласници сайтът е www.starfall.com

# 27
  • Мнения: 33
Ами....както мен са ме учили:
Първо вадим всички нови думи, записваме ги в тетрадката-речник, и колкото и да отричат транскрипциите при по-малките ученици- аз настоявам за този начин на изписване как се чете думата/ няма друг правилен начин и доста бързо свикна детето ми с този 3-ти вид азбука/, пишем значението на БГ.
После пишем думата толкова колкото ни е нужно за да я запомним, като прочитаме и превеждаме всеки запис.
Накрая правим проверка на наученото- обратен превод - думите от български записваме на английски.

# 28
  • Мнения: 769
Преподавам на 1 и 2 клас английски език. Ще споделя моя скромен опит.
За тази възрастова група учебниците предполагат усвояване на около 80-100 думи на година. Аз лично давам за домашно думите да се пишат по 2 или 3 реда, когато видя, че на някой не му е достатъчно давам и малко повече. Определено е досадно механичното писане. Основната методика при учене на чужд език от деца е нещата да се поднасят под формата на песнички, стихчета, игри. След като се научи азбуката, целта е да се почне лека полека с четенето. Това не значи урока от 5-10 реда да се наизусти, а да се разбира всяка дума какво значи и да може да се прочете и в друг контекст, да се асоциира чуването на думичка с това как  на децата са игрите разбира се - за 'награда' в края на урока играем 'бесеница', бинго с числа и букви и други подобни игри. Разделянето на отбори и състезателния моменизглежда тя написана. Имам набор от картинки, с които препитвам всеки път, кое какво е. Така учените по-рано думи не се забравят. Най-забавнотот много ги стимулира да се представят добре. Картинните речници също са полезни помагала, цветни, интересни, забавни. В клас правим тетрадки речници - в тях се пишат новите думички и се рисуват значенията им - животни, плодове и зеленчуци, предметите около тях и т.н.

Всъщност с писане се получават нещата и май няма друг начин. Но спокойно, ако първокласникът не е запомнил как се пише кухня, той ще има възможност да го научи във  втори, трети или четвърти клас.
В обучението по чужд език има цикличност - т.е. връщаме се на учена лексика поне три пъти през първите години.
И аз съм на това мнение.

# 29
  • Мнения: 2 792
 Думите на английски се учат лесно като произнасяне, по отношение на писмената правилност, в крайна сметка се спрях на спелуването  и двамата ги уча да спелуват и така да свикват с думата. По принцип писането на английска реч е корено различна от правилата за правопис на българския език и с възприемането на различния писмен език за мен е по-удобно да ги науча и на по-различния подход към изписването на думите.

Общи условия

Активация на акаунт