Как учите думите по английски

  • 25 665
  • 60
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 24 467
Имах специално разговор с училищната и курсовата преподавателки по езика на сина. Никоя не е на мнение, че без писане и труд в тази насока, макар и "гаден" за децата, ще имаме качествено изучаване на езика.

# 31
  • Мнения: 901
Кръстословиците също са полезни. Можете да ги създавате сами, има няколко такива сайта. А има и една книжка "English Words", мисля се казва, с кръстословици по теми - дом, училище, зеленчуци и т.н.

# 32
  • Мнения: 901
Сега я видях тази книжка. От поредицата "Аз уча английски" и се казва "300 words".

# 33
  • София
  • Мнения: 6 999
Имах специално разговор с училищната и курсовата преподавателки по езика на сина. Никоя не е на мнение, че без писане и труд в тази насока, макар и "гаден" за децата, ще имаме качествено изучаване на езика.

Вярно това е начина според повечето преподаватели... Само дето наблягайки толкова много на писането и граматиката масово езика не се говори. Особено когато става дума за език до толкова различен като структура на речта и постройка на изречението като английския - ако изобщо искаш да го научиш правилно - не писането е основното, а говоренето.

Последна редакция: ср, 26 мар 2008, 12:56 от Isa

# 34
  • Мнения: 24 467
Разбира се, че децата не се занимават преимуществено с писане. Развиват се паралелно и четирите основни езикови умения: говорене, слушане, писане и четене. Писането обаче е едно от тях, а точно в английския е доста по- сложно, ясно защо. Ако един човек желае да научи добре езика трябва да развива и четирите умения.

BinPin, като учителка кои учебници препоръчваш за тази възраст? А учебни помагала? Предполагам, че си училищен преподавател, поне така разбрах. Коя система се използва във вашето училище и каква е седмичната натовареност на децата?

Последна редакция: ср, 26 мар 2008, 09:48 от Judy

# 35
  • Мнения: 2 439
Моите деца са в немски паралелки, но думите също се учат с писане.
Все пак в първи клас да се пише ми се вижда странно, две азбуки наведнъж как се усвояват. Моята първолачка не пише думи, не се изискват от госпожата - тя ни е класна, има немска филология и начална педагогика. Щом специалист като нея изрично каза, че в първи клас се учат само песнички и стихчета, за мене това е правилния подход.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
При естественото учене на един език първо е слушането и говоренето, а чак после е четенето и писането. Това, което се прави в момента с четенето от самото начало, а за писането е пълно безумие. Децата не могат да схванат доколко има съответствие между фонема и графема и се объркват. Твърдо съм за това повече да се слуша и да се говори, а чак след 1-2 години да се чете и пише. А с граматиката е пълна боза.

# 37
  • Мнения: 24 467
Граматиката още не я учим. Действително на начален етап ми се струва безсмислено. Децата не разбират още основни понятия. Добре поне, че при нас тя не се засяга /все още/, не знам до година какво ще бъде заложено за ІІІ клас в задължителната езикова програма. От нея на курса сме взели личните и притежателни местоимения, но не като класификация, а просто с оглед съставяне на изречения. Тъй като и по БЕЛ с глагола паралелно са минали това не му е трудно да го разбере.
Иначе сега, ІІ клас, вече се учим да пишем по 2-3 реда на дума, точно както казва и BinPin, но поне не ги изпитват върху това. Нашите тестове, в училище и на курса, са основно картинки и думи- за свързване, цветове и форми с думи, също за свързване, ясно за стихчета, игри с топка и други такивма, но вече и превеждат малки текстове от английски на български и устно превод на думи в двупосочен вариант. Имат и тетрадки- речници в училище вече от втория срок.

# 38
  • Мнения: 769
BinPin, като учителка кои учебници препоръчваш за тази възраст? А учебни помагала? Предполагам, че си училищен преподавател, поне така разбрах. Коя система се използва във вашето училище и каква е седмичната натовареност на децата?

Не съм учителка в държавно училище, знимавам деца извънкласно. Работя по You and Me, знам че някъде учат по Bravo, но е по-труден учебника, една по-стара система English Together също не е лоша.

Само да допълня, че не може да очаквате от 7-8 годишни деца да започнат да пишат безгрешно на английски. Както по-нагоре се спомена уменията се усвояват постепенно, има цикличност на материала, поне първите 3-4 години. Подходите са различни, но най-важното според мен е езикът да присъства постоянно - под формата на книжки, картинни речници, песнички, игри - по възможност да има занимания дори и когато детето не е на училище (през ваканциите).

# 39
  • Мнения: 901
Също може да изпиратствате
"Lippy and Messу" 1, 2, 3 - има го в Замунда и да не забравяме класиката - "Muzzy in Gondoland" и "Muzzy Comes Back", които също ги има на торенти, но сега не се сещам аз от къде точно ги взех. Но там имаше и интерактивни упражнения.
А в youtube има всякакви песнички от рода на "Head, Shoulders, Knees and Toe", "Old McDonald Had a Farm", Twinkle, Twinkle Little Star" и т.н.

# 40
  • Мнения: 2 700
BinPin, кога според теб трябва да се вземе минало време ?
Питам, защото в курса, който посещава дъщеря ми, вече трета година не са го взели. Thinking

# 41
  • София
  • Мнения: 6 999
При естественото учене на един език първо е слушането и говоренето, а чак после е четенето и писането. Това, което се прави в момента с четенето от самото начало, а за писането е пълно безумие. Децата не могат да схванат доколко има съответствие между фонема и графема и се объркват. Твърдо съм за това повече да се слуша и да се говори, а чак след 1-2 години да се чете и пише. А с граматиката е пълна боза.

Абсолютно си права.

Набляга се на писането и то на правилното изписване, докато не то е важното - Има толкова хора, които на родния си език не могат да пишат правилно - но го говорят - нали? Ние говорим около 90% от времето си...а не пишем. Когато обаче нещата опрат до учене на чужд език се пише 90%... Няма логика малко Wink
Вярно с говорене езика се учи по-бавно, отколкото с писане, но с писане също така бързо се забравя.

# 42
  • Мнения: 901
BinPin, кога според теб трябва да се вземе минало време ?
Питам, защото в курса, който посещава дъщеря ми, вече трета година не са го взели. Thinking
Ако ходи от първи клас, е нормално да не са стигнали до минало време.
И моите третокласници не са и няма и да го вземат. Така е по програмата на учебниците, които ползвам.
А и да ти кажа, толкова им е трудно на горките в момента със сегашно просто, че въобще и не виждам разумна причина да вземат минало просто. През тази учебна година, имам предвид.

# 43
  • София
  • Мнения: 6 210
Хубава тема и много полезен споделен опит и съвети Simple Smile
Синът ми е първи клас, от тази година започна да учи език - имат го като редовен час в училище и освен това го записах на алианс.
На мен също ми прави впечатление, че и на двете места наблягат на говоренето, като естествено не пренебрегват писането. Мисля, че има добра успеваемост - страшно много думички е научил! Честичко си играем - аз го изпитвам, после той мен Wink Много се ядосвам, когато са правили диктовка и видя голямо количество сбъркани думи, но и двете учителки твърдят, че това не е повод за притеснение на този начален етап Simple Smile
Думичките учат като ги пишат в тетрадката речник. В началото с картинки обрисуваха значението на всяка дума, а сега, когато вече и на български се справят с писането - освен картинката пишат и превода на български. След това в тетрадката пишат по един или два реда с всяка нова дума, после в някой от следващите уроци думата се комбинира с други, правят кратки изречение и т.н.

# 44
  • Мнения: 224
Аз правя на дъщеря си диктовки: тя е пише на английски и после ми казва значението на български.

Общи условия

Активация на акаунт