Как учите думите по английски

  • 25 663
  • 60
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 769
BinPin, кога според теб трябва да се вземе минало време ?
Питам, защото в курса, който посещава дъщеря ми, вече трета година не са го взели. Thinking
Минало време се взема около 4клас, независимо че детето може да е учило вече 3-4 години дори (ако се смята и детската градина). По сериозната граматика (времената), не може да се усвои така лесно. Иначе обикновено се въвежда така: сегашно просто, минало просто, сегашно продължително, бъдеще просто..
Не претендирам мнението ми да е категорично разбира се.


Сетих се една идея, видях приложението и в едно американско училище преди години: В час по американска литература, учителят пишеше 20 думи на дъската (weekly vocabulary) и се седят там думите цяла седмица. Всеки понеделник правеше мини тест с думите и оценките си ги отразяваше, след това при по-серизоно изпитване си дооформяше оценките като вземаше предвид тези мини тестчета.
Аз прилагам този метод при по-големи деца.

В домашни условия: Определен брой думи 10-15-20, колкото са подходящи според вас се написват и залепят на видно място у дома за една седмица - на хладилника, на вратата, някъде в детската стая, важното е детето да ги вижда постоянно. В края на седмицата се прави препитване на думите, вече без да се гледа, при желание от ваша страна може да има някаква 'поощрителна награда' при успешно научени 10-30-50 думи.

Последна редакция: чт, 27 мар 2008, 17:41 от BinPin

# 46
  • Мнения: 3 164
АЗ ги у4ех като ги 4етях,т.е. при мен имаше зрителна памет,но сина ми ги у4и само с писане,поне 4-5 пъти трябва да я напише,Но аз постоянно му правя преговор и на стари думи,т.е. пише ги-защото устно ги запомня още в 4аса(с малки изклю4ения) госпожата им дава и изре4ения да съставят и да у4ат,така ли е при вас?

# 47
  • Мнения: 533
BinPin, даваш чудесни идеи  Hug

Аз в началото на темата бях казала, че и е трудно да запомня правописа на думите, сега мога да споделя начина, с който до голяма степен успява  Laughing
Изписва думите по 2 или 3 реда, взависимост от това, колко са сложни, после правим устни упражнения с тях, попълва изпуснати букви от думите, разбъркани думи ги подрежда в изречение писмено, накрая чете текс със съответните думи и прави още 1-2 упражнения устно.
Въпреки всичките усилия, дъщеря ми продължава да допуска грешки, но г-жата и е много доволна от нея и казва, че се справя чудесно  Laughing
Сега са взели сегашно продължително време, но без много обяснения, ако може съвет от BinPin, аз как да го обясна на детето  newsm78

# 48
  • Мнения: 2 700
BinPin, мерси за отговора  bouquet Съжалявам, че малко изместих темата, но се чудех дали да не преместя дъщеря ми от въпросния курс, а доколкото схващам технологията е правилна. Както казах по-горе, при дъщеря ми пишат новите думи по три реда и съставят изречения с тях. Когато знаеш само  сегашно просто време вариантите за изречения не са много и масово се налага родителите да участват в писането на домашни. Понякога ги карат да измислят разказче на някаква тема (нещо като преговор на няколко урока).

# 49
  • Мнения: 901
Предполагам, че БинПин ще ме подкрепи, а се включвам защото и аз с това се занимавам.
Биляна доколкото разбирам, си говорим за първокласничка. В този случай не е нужно да й обясняваш много. От тях на този етап се очаква да знаят, че действието става в момента на говорене, т.е. виждаме или чуваме как нещо се случва, докато говорим за случващото се. На един по-късен етап може и да стане дума за разликите между сегашно просто и продължително, тогава трябва да се наблегне на факта, че в просто време се говори много често с наречия за честота (винаги, обикновено, често, понякога, почти никога, никога), а в продължително с изразите "сега", "в момента", "виж", "чуй". За употребата на продължителното, за да говорим за бъдещи действия, които са предварително уговорени, няма да стане дума и в по-следващия им учебник.
Основното, което трябва да имаш предвид, е че децата имат проблем с образуването на самата глаголна форма. Много от тях мислят, че поставят ли -ing окончание на глагола, вече са го направили в сегашно продължително, и упорито пропускат формата на "be". Също си струва да обърнете внимание на правописа на -инг формата: кога се удвоява последната съгласна, че се изпуска нямото е, и че у не се изпуска и не се променя.

# 50
  • Мнения: 2 700
schreier , мерси за изчерпателния отговор Hug

# 51
  • Мнения: 769
BinPin, даваш чудесни идеи  Hug

Сега са взели сегашно продължително време, но без много обяснения, ако може съвет от BinPin, аз как да го обясна на детето  newsm78

Времената имат различни приложения и използвания, но класическото обяснение за сегашно време и сегашно продължително:

Сегашно просто - действие което се повтаря, рутина, навик - на пример миенето на зъбките или вечерята. Разликата в трето лице единствено число, може да я подчертаеш, като S го асооциираш с доларче. (Molly washe$ her teeth.)

Сегашно продължително - действие, което се извършва в момента на говоренето - много помага изиграването на нещо конкретно.
На пример: I am reading a book. (и имитирате четене)

# 52
  • Мнения: 769
Основното, което трябва да имаш предвид, е че децата имат проблем с образуването на самата глаголна форма. Много от тях мислят, че поставят ли -ing окончание на глагола, вече са го направили в сегашно продължително, и упорито пропускат формата на "be".
На това му викам класика Wink - забелязвам, че е задължителен пропуск дори при много старателни деца.. Отдавам го на това, че се опитват неволно да си превеждат буквално смисъла и глагола be не им се връзва.

# 53
  • Мнения: 769
BinPin, мерси за отговора  bouquet Съжалявам, че малко изместих темата, но се чудех дали да не преместя дъщеря ми от въпросния курс, а доколкото схващам технологията е правилна. Както казах по-горе, при дъщеря ми пишат новите думи по три реда и съставят изречения с тях. Когато знаеш само  сегашно просто време вариантите за изречения не са много и масово се налага родителите да участват в писането на домашни. Понякога ги карат да измислят разказче на някаква тема (нещо като преговор на няколко урока).

Разбирам какво имаш предвид. Винаги е така е в началото, взетият материал не е много, а се цели приложение на наученото. Трудно се съставят изречения ако са взети няколко глагола например. А да се пишат и свързани изречения с ограничен брой думи също може да се окаже сложна задача.

# 54
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
За учениците си използвам този сайт:

http://www.armoredpenguin.com/wordsearch/

Вкарвам думите, които искам да научат като правопис.

# 55
  • Мнения: 3 164

В домашни условия: Определен брой думи 10-15-20, колкото са подходящи според вас се написват и залепят на видно място у дома за една седмица - на хладилника, на вратата, някъде в детската стая, важното е детето да ги вижда постоянно. В края на седмицата се прави препитване на думите, вече без да се гледа, при желание от ваша страна може да има някаква 'поощрителна награда' при успешно научени 10-30-50 думи.
Аз трябва да ги лепна на монитора или на тв Crazy

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
А какво става като в един момент просто започне да ги подминава, защото е свикнало с присъствието на това листче там? Може и съвсем умишлено да ги подминава, защото не му е интересно.
Не се заяждам, просто в един момент хората привикват към едни и същи неща и те престават да им правят впечатление.

# 57
  • София
  • Мнения: 6 210
А какво става като в един момент просто започне да ги подминава, защото е свикнало с присъствието на това листче там? Може и съвсем умишлено да ги подминава, защото не му е интересно.
Не се заяждам, просто в един момент хората привикват към едни и същи неща и те престават да им правят впечатление.
Ооо, защо заяждане! Коментираме, обсъждаме и питаме - та това е полезното на темата, според мен! Simple Smile Децата /или поне моето  Mr. Green/ наистина губят интерес по някое време! Преимуществото на този метод според мен е, че ще почне да подминава думата, когато горе долу я е усвоил, или поне я е гледал толкова пъти, че му се е понабила в главата, така да се каже. Друг плюс е, че когато почне да се упражнява, ще знае, че може да погледне думата и да се подсети за правописът й - в общи линии така, както ползва тетрадката речник. Моето джудже се радва на всичко, което може да му улесни писането! Ако знае, че има къде да погледне - определено го забелязвам, че е малко по-спокоен... иначе много почва да се притеснява, че не знае как да напише думичката. За протокола - първокласник е и от тази година учи английски език.
Още веднъж искам да благодаря на всички, които споделяте трикчета, хитринки и специално на професионалистките за идеите и съветите  Peace

# 58
  • София
  • Мнения: 6 999
А какво става като в един момент просто започне да ги подминава, защото е свикнало с присъствието на това листче там? Може и съвсем умишлено да ги подминава, защото не му е интересно.
Не се заяждам, просто в един момент хората привикват към едни и същи неща и те престават да им правят впечатление.

И аз ползвах метода с листчетата. За да е 'интересно' имах цветни листи - дори черни и пишех с цветни химикали. Залепях ги на 'скучни места' - Примерно огледалото в банята. Докато си миеш зъбите и без това ти е скучно.
После - сменяш ги всяка седмица като можеш да оставиш някоя незаучена дума.

# 59
  • Мнения: 417
И аз много пишех навремето. Даже имаше думи, които ръката ми ги пишеше сама, без да се замислям. Сега сина ми много рисува - непозната дума я рисува по начина, по който си я представя. Не минава изобщо през български. После, като понатрупа лексика ще ги обясняват  на английски. Но пак се разчита на зрителната памет.

Общи условия

Активация на акаунт